Enguany les aules d'Inventors i Firaires hem fet l'activitat de plantar, cuidar i transplantar una mongeta. 

Vam aprofitat que era ja primavera i abans vam observar i collir flors.

Aleshores vam experimentar amb les mongetes seques i el cotó i les vam plantar i regar. Vam escollir un lloc que els hi toqués el sol i vam observar com germinaven i creixin anant sortint una mongetera!

Un cop va créixer una mica la vam traslladar a un test en terra i ara l'anem cuidant i observant com creix.

Amb aquest experiment hem treballat conceptes de Descoberta de l'entorn, conceptes de Llenguatge matemàtic, hem treballat l'atenció, l'observació, etc i sobretot ha estat un treball d'Experimentació i Comunicació i llenguatge.

Aquesta experiència també queda emmarcada en el tema transversal del curs "Experimentem les ciències".

Us adjuntem un vídeo per tal que pogueu veure com hem treballat.

Ah! també el presentem a un concurs d'àmbit estatal: IX Concurso Escolar. Cuidamos el Medio Ambiente

 

Clica aquí per veure'n el vídeo

Aquest 2n. trimestre l’hem començat treballant l’ hivern com a eix vertebrador de les propostes fetes a Experimentació .
Hem anat fent petites activitats com obrir capses plenes materials com pórex o cintes de color blanc i a dins hi podíem trobar altres objectes com cotxes per jugar-hi o els fruits de l’eucaliptus.

Aquestes propostes ens conviden a tocar i a experimentar amb els diferents sentits i percebre contrasto s com el tacte del pórex i el metall dels cotxes.
Hem emprat el pórex i les cintes blanques ja que hi podíem jugar com si fos neu que féiem caure.
Altres propostes ens han permés l’ús de materials de control de l’entorn com: la regadora per omplir motllos per fer gel, la caixa de connexions amb l’assecador per desfer el gel o el vas giratori per abocar el cotó, etc

Amb aquestes activitats treballem objectius cognitius com són la percepció, l’atenció, la memòria. Són propostes que ens conviden a veure i a ser agents actius en la transformació de materials tot treballant el causa-efecte.
També hi trobem objectius de comunicació i llenguatge com és l’ augment de vocabulari, ja que les activitats van acompanyades de símbols/signes i sempre el llenguatge oral, concret i adequat a la situació educativa del moment. Per exemple els conceptes ninot de neu, neu, pastanaga, arbre,... Aquest mateixos conceptes s’han treballat en més d’una activitat.
Com sempre expliquem, són activitats que anticipem amb símbol, signe i una cançó i finalitzem sempre dient “Ja està” i signant-ho i escoltant sempre el mateix fragment d’una cançó.

Així doncs hem fet activitats com:

❖ Fer gel amb materials brillants,
❖ Pintar mandales amb els colors de l’hivern amb un aparell de pintar mandales
❖ Desfer gel amb l’assecador
❖ Fer un ninot de neu amb cotó, botons i goma eva
❖ Fer un arbre nuu
❖ Fer neu artificial
❖ Fer suc de pastanaga
❖ Jugar amb el contrast de l’escalfor de l’assecador i el fred del ventilador

Us adjuntem AMiDAS en què podeu veure com ho hem treballat les dues aules.

 Activitats d'hivern a Músics

 

Activitats d'hivern 2 a Músics

 

Hivern Exploradors 2019

 

 

 

 

 

 

A través d'un vídeo, l'aula de Reporters ens mostra un munt d'activitats que han estat fent al llarg del primer trimestre a l'aula.

 

Clica aquí per veure el vídeo

La setmana més esbojarrada de l'any ja ha començat!!

Divendres vam tenir l'arribada d'en Carnestoltes científic, i ens va portar els manaments. Cada dia hem de portar l'objecte que en Carnestoltes ens ha manat i així fins arribar al divendres, on farem la gran "passarel·la Gaudir", i podrem lluir les nostres millors disfresses!

Preparats per aquesta gran setmana? Som-hi!!!

 

Clica la imatge per veure el vídeo dels Manaments!

Manaments Carnestoltes 19

 

 

Si vols veure el vídeo, clica aquí !!!!