El passat 6 de juny, l'aula d'Inventors i laula de Jardiners se'n van anar al port de Mataró a fer una visita al vaixell Sant Ramon. Un cop allà, van estar amb el capità del Vaixell; van poder pujar-hi, veure i experimentar amb tot d' elements propis dels vaixellscom també van poder tocar peixos del mar.

Clica aquí per veure un resum de la sortida

El passat 22 de maig les aules de Pintors, Exploradors i Músics vam anar d’excursió a Can Parcala. També va venir la Clàudia del Pere Parera. A les classes havíem estat treballant conceptes de la Primavera a través del conte de “L’abella”.

En Txema i la Laura ens van ensenyar moltes coses sobre les abelles i vam poder sentir a nivell sensorial (el so que fan, veure-les en un rusc, tocar una bresca, olorar la mel i la crema per massatges, tocar la cera, tastar la mel,...)

Després vam explicar el conte musicat de “L’abella”, vam fer-ho amb titelles i l’Anna Losantos va acompanyar les cançons amb la seva guitarra i veu.

Abans de dinar vam fer un passeig per les plantes aromàtiques i vam collir: espígol, romaní i farigola.

Vam dinar i descansar a l’ombreta i just abans de marxar en Txema ens va cantar una cançó. Quin regal!

Ens ho vam passar molt bé!!!

Ara a les aules seguim fent treballs sensorials relacionats amb el conte de l’Abella.

Clica aquí per veure com ens ho vam passar

Aquest curs, l'aula de Firaires s'ha presentat al Concurs Fruitasongs d'Afrucat.

Els alumnes de l'aula juntament amb la musicoterapeuta Anna Losantos, han pensat i ajudat a elaborar i interpretar una cançó sobre les fruites.

Vídeo:

Cançó:

ENS AGRADA LA FRUITA

Venim de Venezuela – PATILLA*-

venim del Marroc – بطيخ

venim de Pakistán - کبوتر -

venim de molts llocs.

Venim de Venezuela – PATILLA-

venim del Marroc – بطيخ

venim de Pakistán – کبوتر –

venim de molts llocs.

ens agrada la fruita.

*Patilla, بطيخ, کبوتر : es igual que sindria a Venezuela, a Marroc i a Pakistán.

El passat 16 de maig, les aules de Bombers i Artistes van passar el matí al Taller La Closka. Allà en Sergio els va estar mostrant tot de figures de gegants, nans i altres de grans i de petites fetes amb paper-cartró.

CLICA AQUÍ PER VEURE EL RESUM

Enguany les aules d'Inventors i Firaires hem fet l'activitat de plantar, cuidar i transplantar una mongeta.

Vam aprofitat que era ja primavera i abans vam observar i collir flors.

Aleshores vam experimentar amb les mongetes seques i el cotó i les vam plantar i regar. Vam escollir un lloc que els hi toqués el sol i vam observar com germinaven i creixin anant sortint una mongetera!

Un cop va créixer una mica la vam traslladar a un test en terra i ara l'anem cuidant i observant com creix.

Amb aquest experiment hem treballat conceptes de Descoberta de l'entorn, conceptes de Llenguatge matemàtic, hem treballat l'atenció, l'observació, etc i sobretot ha estat un treball d'Experimentació i Comunicació i llenguatge.

Aquesta experiència també queda emmarcada en el tema transversal del curs "Experimentem les ciències".

Us adjuntem un vídeo per tal que pogueu veure com hem treballat.

Ah! també el presentem a un concurs d'àmbit estatal: IX Concurso Escolar. Cuidamos el Medio Ambiente

Clica aquí per veure'n el vídeo