Totes les aules han preparat les seves Nadales per felicitar les Festes a tots els companys de l'escola.

Si les voleu veure, cliqueu sobre cada una de les imatges:

 

bombers i artistes    cuiners i mariners 

               firaires i inventors           músics i exploradors 

   pintors i esportistes      reporters i jardiners

Les aules de Bombers i Artistes han passat un matí ben divertit amb companys d'altres departamants de la Fundació. Els hi hem ensenyat com jugar a Boccia, hem fet jocs, manualitats i hem ballat tots junts el "Jo sóc com tu". Tot això dedicat a la Marató de TV3 d'enguany. Vols veure-ho en imatges?

 

Clica la imatge per veure el vídeo

P1000826

El grup flexible de llenguatge de CURTMETRATGES d'aquest trimestre ens presenten el seu curtmetratge "PLUJA D'AMISTAT".

Han pensat quins personatges, la història i tots els elements necessaris per poder fer el crutmetratge.

vídeo pluja damistat

Si el vols veure clica la imatge!

Aquest curs a l’aula dels Exploradors ens hem centrat en alguns fruits de la tardor per a poder treballar aquesta estació de l’any.

Hem treballat el caqui, la magrana, el moniato i la carbassa; com ja sabeu el nostre treball parteix dels sentits i ho fem de manera molt sistemàtica i tant organitzada com podem: mirem amb els ulls, olorem amb el nas, tastem amb la boca, escoltem amb les orelles i toquem amb les mans.

Gaudim d’aquest treball sensorial tot treballant l’atenció, la percepció de l’objecte i les seves característiques i la memòria.

Pel què fa al caqui ha estat molt interessant poder-los aixafar de manera autònoma, se’ns ha presentat una textura molt especial ja que és llefiscosa i s’enganxa. No és una textura ni un gust o olor a què estiguem massa avessats.

La magrana ja l’havíem treballat però hem gaudit molt del fet de fer-ne suc, exprémer amb l’expremedor ajudant-nos de les 2 mans i notant la vibració ha estat molt agradable per tots. Hem de repetir el treball amb l’expremedor!

El moniato també ens ha agardat repetir-lo, hem pogut veure els contrastos del fred – calent, el tou – dur i sempre és un plaer poder-lo aixafar amb la mà.

Enguany en Gerard ens ha dut una fantàstica carbassa! Era complicat abarcar-la amb les 2 mans, més aviat hem necessitat dels 2 braços! També hem hagut de fer molta força per tallar-la, la duresa de la carbassa ens ha oposat molta resistència. La seva textura també ens ha resutlat estranya, dura en algunes zones, llefiscosa en d’altres i amb uns fils que s’enganxaven a les mans. Després la descoberta de les seves llavors, les pipes de carbassa, que hem anat treient i posat en plats i bols. Les pipes les hem deixat assecar unes quantes setmanes i després les hem enganxat a un dibuix d’una carbassa.

Cal dir que durant aquests 2 mesos hem escoltat i visionat vídeos de temàtica de la tardor per ajudar-nos a situar en aquest període de l’any.

De les diferents activitats fetes n’han sortit 4 vídeos que podeu visionar en els enllaços (clicant a sobre les imatges) següents, però que també estan en el programa Amida, així els nois poden veure’ls de manera més autònoma. I potenciem la memòria més a llarg termini.

El caqui                  El moniato             

 

   La magrana                                  La carbassa

EQUIP DE TUTORES 

 

Vetllen per al desenvolupament personal i global de l’alumne (cognitiu, psicomotriu, emocional i social) i per l’assoliment progressiu de les capacitats.

Elaboren les programacions, les posen a la pràctica i avaluen el camí seguit per l’alumne/a.

Exerceixen  la tutoria d'un grup d'alumnes, treballant i col·laborant amb les famílies.

Treballen en equip  amb els diferents especialistes del centre per assegurar una atenció educativa coordinada i integral.

Realitzen un seguiment de l'escolarització compartida dels alumnes amb els centres ordinaris que correspongui.

Promouen, organitzen i participen en les activitats extraordinàries, dins i/o fora del recinte educatiu.

Fan la recerca, experimentació i millora contínua dels processos d’ensenyament corresponent.

Es formen regularment per millorar la tasca educativa.

Coordinen  les activitats docents, de gestió i de direcció que li siguin encomanades.