El passat 1 de març l’alumnat de l’aula de 3r B de l’escola Joan Sanpera i l’aula dels Inventors de l’Escola d’EE l’Arboç vam fer un meet per conèixer-nos una mica millor i compartir aprenentatges. 

L’alumnat de 3r B van poder preguntar alguns dubtes als companys i companyes de l’Arboç. L'aula d'invenors va estar contenta de poder explicar que a l’escola tenim una infermera i que estaven aprenent moltes coses relacionades amb salut. La infermera, que també estava present, va poder explicar alguna de les tasques que fa a l’escola. 

L’alumnat del Sanpera van explicar quins animals es poden trobar en els diferents ecosistemes. S’ho van preparar molt bé escollint les imatges més adequades per mostrar cada hàbitat i ensenyant símbols widgit de cada un dels animals. Per tal que els companys i companyes de l’Arboç tinguessin temps de buscar els pictos en els seus plafons, els nens i nenes de 3r B van anar explicant-ho a poc a poc i amb molta claredat. 

En Leo, que els divendres és alumne del CEIP Joan Sanpera de les Franqueses del Vallès, va estar molt i molt content d’aplegar a tots els seus companys i companyes de les 2 escoles en una activitat conjunta a través de videconferència. 

Grans i petits estem molt contents i contentes d’aquesta experiència. Anteriorment, ja havíem pogut fer altres trobades via meets, però aquesta vegada ha estat molt especial i enriquidora. 

 

 

Clica aquí per veure un recull de l'activitat

 

Aquest trimestre l’aula dels Inventors hem fet música amb l’Anna i una de les sessions vam convidar a les famílies que poguessin venir a gaudir d’aquesta estona amb nosaltres.

Vam donar la possibilitat de connectar-se via meet o de venir en directe.

Al llarg de la sessió, vam escollir instruments i cançons, vam fer l’orquestra, solos i cantar. També vam ballar, però sobretot… vam compartir una estona ben divertida!

Moltes gràcies a l’Anna per aquestes sessions tan boniques, a les famílies per venir i connectar-se i als Inventors per donar-ho tot en cada una de les sessions.

Aquí us deixem una mostra de com va anar la sessió oberta a les famílies:

 

La biaula d’Inventors i Firaires hem estat treballant el Nadal a partir d’un poema cançó: “Una estrella jo faré”.

Les 2 aules hem estat treballant el poema en el moment de les tasques, ambdós grups ho han fet amb l’step i reforçat amb material més sensorial o bé fent-ne la lectura amb pictos, també hem aprofitat la mica de coreografia que té per moure una mica el cos.

A nivell d'àmbit artístic, cada alumne ha fet una estrella per a vivenciar el contingut del problema, un grup ho ha treballat a nivell sensorial treballant el causa efecte, la percepció, un vocabulari més contextualitzat i l’altre grup ho ha aprofitat per a treballar verbs i qualitats a través de símbols.

Com que el poema explicava que l’estrella brillava a dalt de l’arbre hem treballat l’arbre de Nadal, reconeguent-lo en foto, dibuix i símbol; així com alguns elements de l’arbre. La proposta ha estat en decorar uns gots de paper amb elements que hem experimentat.

Un grup ha treballat la permanència de l’objecte amb el got, el causa-efecte, la percepció i discriminació amb els botons i les boletes. La demanda de continuïtat en el pintar, etc

I l’altre grup ha fet més èmfasi en poder generar hipòtesis abans de fer, treballar les qualitats a nivell simbòlic amb pictos solts i en els seus comunicadors, així com en posar nom i símbol a les accions fetes. A la vegada que treballaven aquests objectius lingüístics se n’han treballat de cognitius com la memòria o de conceptes matemàtics com tamany o quantitat.

La darrera proposta ha estat fer un ren: cada alumne va estampar el seu peu i després de veure foto, dibuix i símbol del ren en vam mirar algunes parts: nas, ulls i banyes. Vam cercar els ulls i el nas en nosaltres mateixos i vam experimentar amb els elements que posaríem en els rens.

De nou un grup es va centrar més en les parts del propi cos, en percebre i localitzar i l’altre les van treballar més a través dels seus plafons de comunicació. Així com les qualitats que es percebien i els verbs de les accions. En repetir-se elements, ens permetia treballar la memòria i generar hipòtesis de què percebríem i explicar-ho amb el plafó.

Per tant podem veure que 3 activitats aparentment iguals s’han realitzat de manera diferenciada entre 2 aules i perseguint els objectius individuals de cada alumne; així com ajustant les estratègies i recursos a les situacions de cada alumne.

Gaudiu dels vídeos i aprofitem per a desitjar-vos… Bones Festes!!!

 

El passat 21 de febrer va ser el “Dia de les Llengües Maternes” i per celebrar-lo vam demanar la col·laboració per fer un muntatge amb les veus de les famílies de l’escola.

L’objectiu era aplegar cançons populars amb diferents llengües maternes de l'alumnat de l'escola.

Aquest és el resultat, moltes gràcies!

 

Clica aquí per veure el muntatge

Aprofitant el tema transversal d’aquest curs “Les cultures del món”, a les aules de Pintors i Esportistes estem coneixent les diferents cultures que tenim en l’alumnat de l’aula. El primer trimestre ens hem centrat en viatjar a Cuba i al Marroc. Aquest segon trimestre hem viatjat a Perú i a Suïssa.

A través dels sentits hem pogut experimentar gustos, olors, costums i ritmes tots diferents. Hem reforçat els diferents conceptes treballats amb els pictogrames corresponents. L’atenció i l’espera han estat dos objectius principals per poder dur a terme les activitats conjuntes. Hem fet activitats mitjançant elements de control de l’entorn, de música i d’experimentació sensorial. 

També hem aprofitat per convidar a les famílies a l’aula i fer una recepta típica.

El següent trimestre seguirem viatjant!

 

Si voleu veure els vídeos dels nostres viatges, clica la imatge per anar al nostre Amida "Pintors i Esportistes viatgem pel món 22-23"

Cultures Esportistes i Pintors