La biaula d'Inventors i Firaires han treballat a tarvés d'un dels elements més típics de la tardor: les fulles seques. Han mirat, escoltat i tocat les fulles. Amb el braç articulat i un pulsador, han fet caure les fulles de dalt a baix fent una activitat que combina l'experiemtnació amb elements tècnics de control de l'entorn. Després han acabat fent una activitat plàstica posant cola als arbres fets amb cartolina i enganxant les fulles. 

Tot aquest conjunt d'activitats els ha servit per treballar l'atenció, els seguiments visuals, la coordinació ull-mà, la causa-efecte i la permanència de l'objecte tot fomentant el gaudi.

 


clica aquí

Arribada la tardor, l'aula d'Inventors i Firaires han realitzat una activitat conjunta d'experimentació amb els sentits tot fent uns fantasmes "trepitja-papers".

Han mirat, tocat, escoltat les pedres per descobrir-ne les seves propietats a través del joc i el gaudi experimentant sensacions diferents. 

Han pintat les pedres amb pintura blanca  amb les mans per percebre la sensació freda de la pintura i la seva viscositat. Hi ha a qui ha agradat més que a altres. El fet de percebre sensacions agradables i desagradables és un bon moment per potenciar-ne la consciència i verbalitzar el que les seves expressions facials i corporals ens estan dient.

 

clica aquí

En el marc dels darrers dies del curs, les biaules del Bloc de Mar hem celebrat una festa hawaiana.

Hem fet convergir 2 temes que s’han treballat al llarg del curs de manera més lúdica:

-   Tema transversal del curs “Cultures del món”

-    La importància de la hidratació

-   Conceptes lligats al tot el vocabulari específic que s’ha fet servir entorn a les activitats.

 

Les 6 aules del bloc, ens hem trobat al pati interior que estava decorat amb elements que recordaven Hawai. Allí hi havia 2 racons:

-  Fer batut de pinya, meló i síndria: l’alumnat ha pogut tocar, olorar, mirar, i alguns tastar aquests fruites i després amb la caixa de connexions i la batedora s’ha fet un batut. Alguns alumnes l’han tastat allà mateix i d’altres de postres o per berenar.

-   Fer suc de taronja amb l’espremedor, gaudint de la vibració de l’aparell

Les activitats han estat amenitzades amb música hawaiana i unes quantes professionals han fet una dansa hawaiana acompanyades per l’alumnat.

Aquí us deixem un tastet visual de la proposta:

 

Clica aquí per veure el vídeo

ALOHA!

 

Clica sobre el dibuix de l'aula per veure la presentació de la reunió d'inici de curs: 

                            

 

                          

La setmana del 8 al 12 de Maig, les aules de Cuiners i Mariners van treballat l’estimulació dels sentits amb el tema de Sant Ponç.

Primerament, van anar a l’hort de l’escola, a la part de plantes medicinals. Van mirar, tocar i olorar herbes aromàtiques.

Van poder experiemtar amb fulles suaus i d’altres rugoses; tiges i troncs petits que punxaven; branques petites amb les que es podia fer pessigolles. Van poder veure que la farigola i el romaní, fan olor però rasquen.

Les olors eren diferents però totes agradables. La menta donava sensació de frescor, l’alfàbrega tenia una olor forta i l’espígol, en canvi tenia una olor agradable.

Quant als colors, la camamilla tenia floretes petites i blanques i el poliol les tenia liles com l’espígol.

Es va recollir unes quantes herbes per portar-les cap a les aules. 

Un altre dia, es va fer massatges relaxants amb pindes i oli amb olor d’espigol.

El dia que es va anar a la sala multisensorial, es van visionar paisatges del camp experimentant sensacions de frescor de l’aire amb el ventilador.

Finalment, es va tocar tot de llavors d'espígol i es van omplir unes bossetes per portar a casa i perfumar els armaris.

 

Clica aquí per veure el mutatge del recull de les activitats.