Enfocant el curtmetratge per tal que l’alumne sigui protagonista i dins del Grup Flexible de Llenguatge, la Yocelin ha posat a la pràctica diferents formes de saludar i dir hola.

Ha produit salutacions tant d'una manera més formal com col·loquial.

Vols veure com et saluda?

hola

 

 

El passat dijous 23 de novembre les aules de Reporters i Jardiners vam anar d’excursió al Passi amb la finalitat de començar a preparar-nos per les festes de Nadal.

Durant aquella setmana vam començar a centrar-nos en els 4 elements que volíem treballar: Pare Noel, Arbre de Nadal, Llums i Tió. Així doncs vam portar aquests 4 objectes a les aules i vam començar a fixar-nos amb el seu signe i/o símbol (segons alumne) i paraula oral.

Dijous quan vam arribar al Passi ens vam trobar amb les ponsèties, no teníem pensat treballar-les però no ens vam poder estar de fixar-nos en el seu color vermell!

Aleshores ja vam entrar als passadissos nadalencs, hi havia tantes coses per veure!!

Així doncs, ens vam anar centrant en els arbres de Nadal i anàvem mirant el símbol posant-lo en relació amb l’objecte real, la paraula i el signe (si s’esqueia). En vam veure molts!

Després ens vam trobar un ren molt gros que ens va cridar l’atenció i ens hi vam fer una foto.

Aleshores vam veure ninots de Pare Noel i vam treure el símbol del Pare Noel, també en vam veure de fusta. Ah! i a prop dels Pare Noels hi havia altres ninos que feien música i es movien com un pingüí o un ant.

Vam continuar la nostra ruta i ens vam deixar encisar pels llums de Nadal, n’hi havia molts i costava deixar-los de mirar per fixar-se en el símbol!

I a un racó del Passi hi vam trobar una colla de tions de tamanys diferents, els vam agafar i tocar mentre podíem mirar el símbol i/o el signe.

Ja estàvem cansats i ens vam dirigir a les caixes, allí vam pagar un parell de detallets de Nadal per decorar l’aula. Però va ser molt xulo ja que vam utilitzar els steps per comunicar-nos amb la caixera.

Ara continuarem treballant aquests 4 elements amb d’altres activitats a l’aula i podem mirar el vídeo per recordar la sortida.

Aprofitem el vídeo per desitjar-vos unes BONES FESTES!!!!!

Sortida al Passi reporters i jardiners

 

En motiu de la propera celebració de la castanyada, les aules de Pintors i Exploradors hem fet uns panallets diferents...

Clica la imatge per veure els nostres panallets!

panallets de coco i llet condensada

Bona castanyada!!

Durant el primer trimestre d’aquest curs les aules de Reporters i Jardiners hem treballat la tardor.

Les dues aules hem fet algunes activitats d’Experimentació a través dels sentits iguals i d’altres de diferents.

Els objectius de treball són:

  • Percebre els diferents elements a través dels sentits de manera estructurada.
  • Discriminar sensorialment els elements treballats.
  • Mantenir l’atenció durant l’activitat mentre l’alumne està sent agent actiu.
  • Mantenir l ‘atenció de principi al final de l’activitat.
  • Mantenir l’atenció quan l’activitat és compartida amb la resta de companys.
  • Observar i vivenciar els elements treballats des de diferents perspectives ( invariança de l’objecte i conservació).
  • Recordar la sessió treballada a través d’imatges.
  • Recordar l’element ja treballat en d’altres en d’altres situacions.
  • Usar alguna funció comunicativa: demanda de continuïtat, fer demandes,...
  • Esperar el seu torn.
  • Imitar un model donat si es possible.
  • Prendre decisions.
  • Manifestar el grat-desgrat.
  • Posar paraules del que deuen sentir ( emocions) quan experimentem.
  • Treballar vocabulari (oral, signes, símbols).
  • Potenciar la seva autoestima i autoconeixement.
  • Potenciar la interacció social amb l adult i els companys si és possible.

Aquests objectius s’han adequat per cada alumne.

Cal dir que les sessions tenen una mateixa estructura que els nens van coneixent i que els permet entendre millor què passarà i què els demanem que facin, a mesura que van fent més sessions. L’estructura és:

anticipació de l’activitat amb una cançó “Obre els ulls” dels Catarres i mostrant el símbol widgit o tangible.

realització de la sessió oferint l’estímul (objecte), primer per un canal sensorial acompanyant-ho de frases simples com “mirem la taronja amb els ulls”, després per un altre canal,... i respectant el ritme i desig de cada alumne.

finalització de l’activitat posant un fragment de la cançó “S’ha acabat” i moldejant-los el signe de “ja està”.

Així doncs els elements amb què hem experimentat han estat:

  • taronges - Fem suc (2 aules)
  • caqui (2 aules)
  • fulles seques (2 aules)
  • magranes (2 aules)
  • mandarines (Reporters)
  • pals i pinyes (Jardiners)
  • codony i magrana (Jardiners)

D’algunes de les sessions hem fet fotografies i muntatges que podeu veure si aneu a l’AMida i busqueu a través dels noms de les aules.

Els nens hi poden accedir a través dels commutadors i així poden recordar i compartir amb vosaltres què han fet, això els farà sentir importants!

 

Clica la imatge per mirar a l'Amida dels Reporters                              Clica la imatge per mirar l'Amida dels Jardiners

     amida tardor reporters                                                 amida tardor jardiners

 

A l'aula d'EXPLORADORS els dimarts fan EXPERIMENTACIÓ.

La setmana passada van experimentar amb els colors de tardor a partir de diferents materials i textures que els hi van permetre MIRAR, OLORAR i TOCAR tot treballant el poema dels colors de la tardor.

Clica la imatge si vols veure el vídeo

colors de la tardor EXPLORADORS