SORTIDA DE NADAL

 

El passat dijous 22 le aules d’Exploradors i Músics vam anar al Mataró Parc per veure en un espai real els objectes de Nadal que estem treballant i poder-ne comprar per tal de realitzar una activitat a l’escola.

Els objectius van ser:

  • Vivenciar l’ambient nadalenc en un entorn comercial.

  • Treballar la comprensió de símbols i signes manuals i relacionar-los amb l’objecte real en un entorn comunitari.

  • Gaudir amb una correcta actitud i bona gestió de les emocions d’un entorn diferent a l’escolar.

  • Relacionar-se amb adults no referents i gaudir i acceptar altres maneres de fer.

  • Disfrutar de la experiència.

 

Només entrar al Mataró Parc ens vam quedar meravellats amb les llums nadalenques que omplien el recinte.

També ens vam aturar a un arbre petit que ens vam fixar que tenia boles de Nadal i a sota seu regals.

Més endavant ens vam fixar en uns llums que tenien forma d’estrella i de cor i l’última aturada, abans d’entrar a l’Alcampo, va ser davant d’un gran arbre de Nadal ple de llums i de regals.

A dins de l’Alcampo vam anar a la secció d’objectes de Nadal i vam fixar-nos en: les llums, les boles, les guirnaldes, els Pares Noël, les campanes, els picarols,...

I allí hi vam trobar les campanes vermelles que buscàvem i les boletes.

Quan ja ho teníem els Exploradors van anar a la caixa on una caixera molt amable els va atendre i ells van pagar i comunicar-se amb ella amb l’step.

Com veieu vam reforçar els conceptes treballats el curs passat: Pare Noël, arbre, llums, etc i els nous campana i bola de Nadal, tot això amb els símbols, els signes i sempre acompanyat de la paraula. I finalment vam emprar l’step en un espai fora de casa i l’escola amb una situació funcional.

 

Com veieu vam poder ben aprofitar una situació comunicativa ben significativa que ens permet generalitzar conceptes ja treballats a l’aula i omplir de significat als que estem iniciant.

 

Aquí teniu un vídeo per tal com veieu com en vam gaudir

LA TARDOR A EXPLORADORS I MÚSICS

 

Durant els mesos de setembre i octubre les aules de Músics i Exploradors hem treballat la tardor i alguns dels seus elements, fruits, paisatge, colors, cançons, etc.

Per tant l’hem treballat des de diferents àrees: Llenguatge i comunicació, Experimentació, Música, etc però sempre de manera molt global i vivenciada i potenciant objectius comunicatius, cognitius, de desenvolupament personal com l’autonomia, l’autoestima,... i també la relació amb els altres i l’entorn.

 

Hem experimentat amb fruits com: els tomàquets, el raïm, la taronja, la poma, etc.

Hem observat com es poden transformar alguns d’aquests elements quan els aixafem amb les mans o els liqüem amb la liquadora.

També hem intentat comparar 2 fruites com són la poma i la taronja, havent experimentat amb elles per separat.

Altres elements naturals amb que hem experimentat, han estat les branques, les fulles i les garrofes.

Els nens de l’aula d’Exploradors també ho han fet a través d’un llibret sobre la tardor.

Hem treballat cançons com “El Marrameu”, “La Castanyera”, “M’agrada la tardor”,...

Vam celebrar la Castanyada tota l’escola, però també ens va visitar la castanyera a l’aula.

 

Us compartim algunes imatges a través d’aquests AMides:

  • La tardor-Fruits Exploradors EEE l’Arboç
  • Fruits de tardor Músics EEE l’Arboç

 

 

Clica a sobre les icones de l'AMIDA per veure'n els vídeos al portal Amida

 

 

L'experimentació amb els sentits és una activitat que duem a terme a diferents aules de l'escola. Aquest és un petit muntatge on es veuen les aules de Reporters, Jardiners i Exploradors experimentant amb diferents elements i materials sensorialment. 

Treballar i fer ús dels sentits ens situa en posició de ser partícip del món que ens envolta i ajuda a la comprensió i expressió de tot allò que sentim i percebem. És per això que donem importància a MIRAR, ESCOLTAR, OLORAR, TASTAR i TOCAR per tal de treballar tots els sentits. Tot aprenentatge passa en un inici pel sistema sensorial, ja que quan el nostre cos reacciona a qualsevol estímul de l’exterior apareixen les sensacions que entren a través dels sentits. A mida d’anar adquirint noves experiències i sensacions anirem sent més conscients de les nostres percepcions. Tenir sensacions assegura tenir els sentits oberts a més de garantir un contacte amb el món i la realitat.

 

Vols veure el resum de tot el que hem treballat?

La setmana passada les aules d'Inventors, Jardiners i Firaires vam anar de visita als Bombers de Mataró.

Vam fer moltes coses:

  • Vam veure algunes parts del Parc de Bombers: el gimnàs, els despatxos i el pàrquing dels camions.
  • Ens vam provar el casc de bombers.
  • Vam escoltar la sirena d'emergència.
  • Vam pujar a un camió de bombers.
  • Nosaltres els hi vam preprar la cançó dels Bombers i la vam cantar tots junts!

Tota aquesta experiència ens ha permès reforçar els diferents treballs que estem fent a les aules: el color vermell del camió i del perill, l'ofici del bomber, el camió de bombers, la roba de protecció que utilitzen, els diferents espais d'un Parc de Bombers...

Va ser un dia fantàstic i vam poder compartir una estona ben agradable tots plegats!

Clica la imatge per veure'n el resum

Excursió Bombers

 

 

 

 

Aquesta setmana els grups de Pintors, Esportistes i Exploradors hem anat d'excursió al Cosmocaixa a Barcelona!! Ens ho hem passat genial i hem experimentat sensorialment moltes coses que ens ha ofert el museu. A més a més, hem participat de l'activitat del TOCA-TOCA on hem pogut tocar animals de medis diversos. Ens ha encantat!!!

Clica la imatge per veure el vídeo!

Excursió al Cosmocaixa