Articles
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 769
Aquest curs el Grup Flexible de Llenguatge, compost per alumnat de Bombers i Artistes, han fet enquestes.
La més recent ha estat una sobre el dia Internacional de la Dansa:
TRAPELLES, COMPANYIA DE TEATRE - DIA INTERNACIONAL
També us volem fer 5 cèntims de com ho fem i amb quins objectius:
Quin procés seguim?
- Primerament plantegem el tema a l’alumnat i segons la seva resposta d’interès o no, tirem endavant o bé modifiquem el tema (és important tenir present que sigui el tema que sigui, nosaltres podem continuar treballant els mateixos objectius que tenim programats)
- Després plantegem les preguntes i les mirem a l’aula (les llegim per entendre què preguntarem)
- Anem a fer l’enquesta: internament es posen d’acord de qui comença i amb l’step ens presentem, enunciem què volem, preguntem i esperem resposta. La resposta l’anem anotant fent pals en un document que portem i anem observant què ens responen. Agraïm la col·laboració i marxem.
- Un cop ja hem acabat de fer l’enquesta, hem de fer el buidatge: rellegim cada possible resposta i comptem quants pals tenim en cada opció.
- Amb el buidatge fet, amb el suport dels plafons i/o comunicadors, entre tots anem fent una petita notícia informant dels resultats i entre tots treiem una petita conclusió.
Així doncs una pila de coses:
- Comunicació i Llenguatge:
- Torns de diàleg
- Ús de l’step
- Potenciem l’ús del llenguatge oral
- Potenciem l’ús del SAC de cada alumne
- Fem èmfasi en determinat vocabulari (segons el tema i què preguntem)
- Treballem les funcions del llenguatge
- …
- Habilitats Cognitives:
- Atenció sostinguda i dividida
- Memòria a curt i mig plaç
- Planificació
- Fer inferències i hipòtesis (què ens diran?...)
- Llenguatge matemàtic
- Conceptes com: més, menys, molts, caps,...
- Numeració: comptatge
- relació grafia - número
- a nivell quantitatiu depèn de les quantitats que surten.
- Comparació
- Planteig i resolució d’un problema
- …
- Desenvolupament personal i relacions:
- l’espera
- arribar a acords
- controlar les emocions
- com ens movem pels passadissos
- expressions socials
- …
Així doncs, fer enquestes i la posterior notícia és una manera més de treballar de forma global i cooperativa, partint d’un interès i una situació d’aprenentatge, acostant a l’alumnat a un aprenentatge significatiu, motivacional i funcional
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 836
Un alumne del CEIP Mas Prats de Palafolls fa escolartzació compartida amb el nostre centre. Avui s'ha fet una activitat compartida entre els dos centres a través de connexió online. Així ens ho expliquen dos dels nostres alumnes que han participat de l'activitat.
AVUI DIJOUS, ELS BOMBERS I ELS ARTISTES HEM FET UN MEET AMB UN COMPANY QUE VE ELS DIVENDRES A LA NOSTRA ESCOLA.
EL COMPANY ESTAVA A LA SEVA ESCOLA “MAS PRATS” AMB MOLTS NENS I NENES. ELLS ENS HAN EXPLICAT ELS SEUS JOCS FLORALS.
NOSALTRES HEM DIT EL POEMA DE “LES BOMBOLLES” AMB L’STEP I EL GRID AMB TOBII. AL FINAL HEM FET BOMBOLLES AMB EL COMMUTADOR.
HEM ESTAT CONTENTS.
GRÀCIES NENS I NENES DE MAS PRATS
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 903
Just abans d'acabar el 2n trimestre, l'aula de Firaires va fer la seva sortida anant de visita al mercat. Feu clic a la foto o enllaç per veu el vídeo explicatiu del treball realitzat i de la sortida.
El transport per les sortides de l'escola està finançat per l'AFA de l'escola.
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 912
Durant el segón trimestre, les aules de Mariners i Cuiners han gaudit de les sessións de musicoteràpia amb l'Anna Losantos.
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 779
Aquest 21 de març, el Nou Parc Central de Mataró va acollir una nova jornada de l'Educació Física al carrer per l'alumnat de 4t de prìmària de les escoles de Mataró. Aquest curs, l'aula de Jardiners ha pogut participar-hi passant una estona del matí i aportant l'activitat de la manta de colors.