Avui, alumnat de l'escola ha anat al centre de la ciutat de Mataró per participar de la Mostra: "Molt més que llegir" organitzat pel CRP i una comissió de treball entre escoles. 

A la mostra, alumnes de totes les edats han presentat poemes i contes llegits i explicats de maneres diferents. 

Des de l'Arboç s'ha presentat una versió del poema: "Bombolles" de Joana Raspall. Aquest poema es va estar treballant de manera transversal totes les aules a la setmana que vam celebrar els Jocs Florals d'enguany. 

per poder-lo presentar a la Mostra, s'ha treballat i assajat molt.  

Aquí teniu l'enllaç a un vídeo resum on podeu veure com ha estat la preparació. https://www.youtube.com/watch?v=ivOkidyTZyg

 Aquest és l'enllaç a la notícia publicada a la pàgina web de l a Fundació. 

Celebració de la IX edició dels Jocs Florals a l'Arboç. Enguany el poema escollit ha estat "Bombolles" de la Joana Raspall. 

 

CLICA AQUÍ PER VEURE EL VÍDEO RESUM DE L'EDICIÓ

Per celebrar el dia de la PAU, enguany s'ha explicat vivencialment el conte adaptat per l'escola que narra la història de la guanyadora del Premi Nobel de la Pau del 2004, la kenyana Wangari Maathai per les seves contibucions al desenvolupament sostenible lluitant contra la desforestació del seu país.

La narració del conte "La Wangari i els arbres de la Pau" ha anat acompanyada d'experiències sensorials de llums, sons, colors i música africana perquè l'alumnat podés gaudir-lo de manera més vivencial i participativa. Amb elements tècnics de control de l'entorn s'ha pogut vivenciar l'exemplificació del reg dels arbres. En acabar la representació del conte, cada biaula ha participat aportant la creació del seu arbre simbolitzant l'ajuda a la reforestació del nostre planeta. 

Aquest és l'enllaç al conte adaptat: https://drive.google.com/file/d/15f4kTr26oFXG6sAzCOElPbFpRmrtCdzn/view?usp=sharing

 

 

 

El 21 de febrer va ser el dia Internacional de les Llengües Maternes.

El grup flexible de Llenguatge ha fet una notícia sobre les llengües maternes. Van demanar a les famílies que diguessin quina era la seva llengua materna i que enviessin un T’ESTIMO! dit tal i com ho diuen a casa.

Amb aquesta activitat vam aprofitar per treballar la A i la U. I trobar els símbols ESTIMAR i T’ESTIMO en els plafons de comunicació.

 

Enllaç al sites: 

https://sites.google.com/view/trapelles-companyia-de-teatre/not%C3%ADcies/dia-internacional#h.lkidrnfv4j9l

A  nivell d'escola general, gràcies a la col·laboració de les famílies, s'ha elabot un racó amb elements de les diferents cultures que convivim a l'escola . Els diferents elements (roba, utensilis, bandera, contes, instruments...) ha permès experimentar, conèixer i conversar sobre la diversitat cultural que ens envolta i fer-ho més proper a tot l'alumnat de l'escola.

 

 

 

Aquest dimecres 24 de gener un grup de joves de l’escola del CEE Les Aigües (de Mataró) ens van venir a fer la lectura teatralitzada del conte “La marieta sense taques”.

Ens el van llegir i ens el van explicar amb signes. També ens van ensenyar les làmines del conte i les titelles dels animalons que hi sortien. Ah! Com que el conte passava en un jardí, ens van deixar tocar una gespa artificial que feia molt bona olor i cada cop que explicaven que plovia ens esquitxaven amb un polvoritzador.

Vam estar molt contents de compartir aquesta experiència.

 

 

Mil gràcies escola Les Aigües!