El 21 de febrer va ser el dia Internacional de les Llengües Maternes.

El grup flexible de Llenguatge ha fet una notícia sobre les llengües maternes. Van demanar a les famílies que diguessin quina era la seva llengua materna i que enviessin un T’ESTIMO! dit tal i com ho diuen a casa.

Amb aquesta activitat vam aprofitar per treballar la A i la U. I trobar els símbols ESTIMAR i T’ESTIMO en els plafons de comunicació.

Enllaç al sites:

A  nivell d'escola general, gràcies a la col·laboració de les famílies, s'ha elabot un racó amb elements de les diferents cultures que convivim a l'escola . Els diferents elements (roba, utensilis, bandera, contes, instruments...) ha permès experimentar, conèixer i conversar sobre la diversitat cultural que ens envolta i fer-ho més proper a tot l'alumnat de l'escola.

Per celebrar el dia de la PAU, enguany s'ha explicat vivencialment el conte adaptat per l'escola que narra la història de la guanyadora del Premi Nobel de la Pau del 2004, la kenyana Wangari Maathai per les seves contibucions al desenvolupament sostenible lluitant contra la desforestació del seu país.

La narració del conte "La Wangari i els arbres de la Pau" ha anat acompanyada d'experiències sensorials de llums, sons, colors i música africana perquè l'alumnat podés gaudir-lo de manera més vivencial i participativa. Amb elements tècnics de control de l'entorn s'ha pogut vivenciar l'exemplificació del reg dels arbres. En acabar la representació del conte, cada biaula ha participat aportant la creació del seu arbre simbolitzant l'ajuda a la reforestació del nostre planeta.

Aquest és l'enllaç al conte adaptat: https://drive.google.com/file/d/15f4kTr26oFXG6sAzCOElPbFpRmrtCdzn/view?usp=sharing

Aquest dimecres 24 de gener un grup de joves de l’escola del CEE Les Aigües (de Mataró) ens van venir a fer la lectura teatralitzada del conte “La marieta sense taques”.

Ens el van llegir i ens el van explicar amb signes. També ens van ensenyar les làmines del conte i les titelles dels animalons que hi sortien. Ah! Com que el conte passava en un jardí, ens van deixar tocar una gespa artificial que feia molt bona olor i cada cop que explicaven que plovia ens esquitxaven amb un polvoritzador.

Vam estar molt contents de compartir aquesta experiència.

Mil gràcies escola Les Aigües!

Des de la comissió alimentació i salut s'ha preparat tot uns racons i activitats perquè l'alumnat de l'escola visqui la hidratació també des d’un punt de vista educatiu i lúdic. Els dies 16 i 17 de maig es van preparar tot un seguit de racons per l'escola i activitats per per tal d’acostar la hidratació i el món de l’aigua com una cosa motivadora, estimulant i necessària.

Us presentem el vídeo mostra del recull d'activitats i resum de com es treballa de manera educativa tot el tema de la hidratació a l'escola. Aquest vídeo ha estat mostrat per primera vegada a l'acte que hi ha hagut el dia 23 de juny a les dependències de SERHS Food en motiu de la presentació de resultats del projecte de disfàgia a l'escola.

Clica aquí per veure el vídeo

S’acaba el curs i ara toca fer reculls i memòries.

Un dels projectes que hem dut a terme al llarg del curs ha estat el de “Ventana interactiva al mundo” que hem pogut dur a terme gràcies a la pantalla interactiva i portàtils costejats per Fundació Mapfre.

Aquest projecte ha ajudat a apropar alumnat i famílies en temps encara de pandèmia, permetent compartir activitats plegats tot obrint les aules a les cases i les cases a les aules de manera telemàtica  a l’hora de fer festes populars celebrades dins l'escola i altres propostes.

Podem assegurar que s'han assolit els objectius marcats i amb ganes de continuar pensant quines altres activitats es podran fer el proper curs 22-23 amb aquest material per continuar donant continuïtat aquest projecte.

Entre les propostes realitzades al llarg del curs hi ha:

• La Llegenda de Sant Jordi compartida amb professionals que aquest curs no han estat a l'escola però que han volgut continuar tenint contacte. (link)
  • Activitat entorn a la primavera, la pasqua i el tema dels animals on una família d'un dels alumnes de l'aula ha participat de l'activitat. (link)
  • Activitat de disfresses entorn a la setmana de carnaval on una família d'un dels alumnes de l'aula ha participat de l'activitat tot dinamitzant-la des de casa. (link)
  • Contacte entre escoles d'alumne d'escolarització compartida. (link)
  • Guarnim l'arbre de Nadal. Activitat on una família d'un dels alumnes de l'aula ha participat dinamitzant també l'activitat. (link)
  • Santa Cecília. Per celebrar el dia internacional de la Música, en una de les biaules de l'escola es va fer un concert molt especial on una mare d'un dels alumnes de la biuala va oferir un concert de piano des de casa i tant els alumnes com alguna altra família que també es va connectar ven seguir el concert participant i fent acompanyaments de percussió.  (link)
  • La tardor. Activitat d'experimentació que van dur a terme un parell d'aules amb la connexió i seguiment per part d'una de les famílies de l'aula. (link)

Gràcies Fundación Mapfre!

Facebook - @FundacionMapfre