informàtica

Estem contentes de poder-vos explicar que l’alumnat de l’Arboç gaudeix molt amb l’OMI.

 

L’OMI és un recurs que ens serveix per anar treballant alguns objectius que ja té cada grup pel seu alumnat.

 

Aquests objectius poden ser de diferents àmbits de treball:

 

Podem treballar objectius de desenvolupament personal com són l’espera, el compartir, manifestar el gaudi o rebuig. 

  • He d’esperar el meu torn
  • Treballem junts a la taula i entre tots 2 escombrem les fulles!
  • Uix! No m’agrada aquesta imatge!!!

Objectius relacionats amb habilitats cognitives bàsiques com són la percepció, discriminació, atenció, memòria, …

  • Me n’adono que hi ha fulles
  • Les discrimino de les pedres del fons
  • Em mantinc atent a quan passen els fruits per fer el batut
  • Ah! abans he fet això al terra i ara des de la taula puc escombrar les fulles igual

Objectius de comunicació i llenguatge: els torns, en demano més, augment del vocabulari, comprensió d’ordres, emissió de veu, expressió de les emocions,...

 

Objectius més relacionats amb el moviment, ja que motiva a moure els braços, cames, cos en general, el desplaçament, volteig, etc

 

És un recurs molt potent i ens cal seguir explorant per anar-lo adaptant a les necessitats de i característiques l divers alumnat de l’escola.

 

Us deixem un taulell amb Amides  de vídeos dels infants i joves de l’Arboç fent-ne ús: http://amidacomunica.cat/taulell/186

 

Aquest recurs es va adquirir gràcies al suport econòmic de l’AMPA

A l’escola l’Arboç estem d'enhorabona!

 

Ens complau comunicar-vos que estrenem galeria nova de causa-efecte a lamosqueta.cat

http://lamosqueta.cat/activitat_causaefecte_tortuga.html

 

 

A l'escola d'E.E. l'Arboç hem elaborat 5 vídeos tutorials monogràfics que mostren com poder accedir a l'IPad amb un o dos polsadors amb connexió bluetooth per poder fer fotos; reproduir una list player del youtube; poder visionar fotos i/o vídeos de la galeria; accedir als portals web: lamosqueta.cat o al amidacomunica.cat.

Aquests vídeos van dirigits a tota persona que utilitza o vol fer ús d'un IPad, però que per poder accedir o millorar l'accés necessita de polsadors potenciant així la seva autonomia.

 ipadiswitch.png

 

LaMosqueta.cat torna a estar d'estrena amb els  Mil Tardor. Entra al portal i gaudeix creant taules amb fruïtes de la tardor, ja sigui utilitzant els 2 commutdors com fent ús del ratolí. 

 

 

 

Ja tenim memories de 4 cartes!  

http://www.lamosqueta.cat/activitats_competencies_memory_balla_mosqueta.html

 

Tots els memories que ja tenia LaMosqueta.cat ara també es poden fer de 4 cartes i, per descomptat, tant amb ratolí com per encerclament dirigit!

Cada vegada que es torna a jugar, agafa 4 cartes aleatòries  Per tant, hi podem jugar varies vegades sense repeticions de les cartes.

 

Avís: si la primera vegada que hi accediu, el navegador no carrega bé els canvis nous, premeu Ctrl+F5 per refrescar la pàgina i tornar a carregar tots els fitxers correctament.

 

laMosqueta 1

 

laMosqueta 2

 

Des de l’escola hem renovat el portal de LaMosqueta.cat que des de fa anys ofereix un conjunt d’activitats destinades a nens i nenes amb discapacitats motrius, sensorials, cognitives i emocionals, i en general a tota la població infantil fins als 4 anys. Aquesta renovació ha consistit en tornar a implementar les activitats existents en Javascript, ja que en Flash havien deixat de funcionar en molts navegadors.

Aquest projecte s'ha desenvolupat amb el recolzament de la Fundació el Maresme, amb el suport econòmic del Tecnocampus de Mataró i amb la col·laboració incondicional de l’enginyera multimèdia Marina Gavin.

laMosqueta 3

Així doncs ens fa molta il·lusió comunicar-vos que LaMosqueta.cat ja torna a funcionar al 100% i us animem a que continueu utilitzant-la i gaudint-la.

Aprofitem per informar-vos que hem creat un formulari d'incidències per tal que ens pugueu fer arribar fàcilment els problemes que pugueu detectar i/o enviar-nos propostes de millora.

La nostra intenció és seguir millorant i perfeccionant les activitats actuals, així com implementar-ne de noves quan sigui possible.

L’ordinador és una eina que permet al nen/a fer per ell mateix proporcionant un bon grau d’autoestima, de sentiment d’eficàcia i de sociabilització. Permet cercar i donar la màxima autonomia personal i ens serveix com a eina de comunicació.

A través de l’ordinador, es treballen els aprenentatges curriculars tenint com a finalitat la normalització.

Partim de l’observació del nen, de les seves possibilitats motores, per cercar l’accés més òptim a l’ordinador a nivell de maquinari i de programari.

Tenim en compte com és el nen i les seves motivacions per confeccionar-li material adequat i proporcionar eines perquè ells es puguin elaborar els seus propis projectes.

Fem les valoracions conjuntament amb la tutora, les logopedes, les fisioterapeutes i la família per aconseguir millors resultats.

La major part de nens/es de l’escola són usuaris de SAAC i les activitats van sempre acompanyades del reforç comunicatiu necessari, utilitzant la simbologia de l’activitat que es durà a terme, de la funcionalitat dels commutadors, dels colors a triar per pintar...

Valorem la importància del control postural a l’hora d’accedir a l’ordinador, el tronc i els peus han d’estar ben posats, així com els commutadors, teclat, joystick i la pantalla han d’estar a l’abast de la mobilitat i visió del nen/a.

Partim de la normalitat en l’accés i posem les adaptacions necessàries per a cada nen/a.

Tenim usuaris que accedeixen amb commutadors, ratolins adaptats, trackballs, joysticks amb control de velocitat, teclats magnificats, cobertors de teclat,braços articulats, licorni, pitets per posar els commutadors a la barbeta, pissarra digital...

Creem activitats ludico educatives adequades per els nens/es del centre al portal www.lamosqueta.cat i software educatiu com l’A Mida.