aules

Aquest tercer trimestre, a partir de mitjans de novembre, hem començat a treballar el Nadal a l’aula. El fil conductor ha estat la cançó “M’agrada el Nadal” de la Dàmaris Gelabert. A partir d’aquesta, vam escollir una sèrie de conceptes a treballar, alguns potser ja els havien treballat en cursos anteriors i per tant l’objectiu ha estat reforçar-los. Els hem treballat a nivell de dibuix, foto, objecte, paraula i símbol.

 

Per treballar cadascun d’ells hem realitzat una activitat específica dins de l’aula i després altres activitats tant a l’aula com fora d’aquesta. Per exemple hem treballat el concepte dimoni disfressant-nos de dimoni, veient una figura d’un dimoni, però també a la multi amb el mateix objecte i mirant i escoltant la cançó del dimoni escuat o bé davant del pessebre buscant i mirant la figura d’aquest.

 

Hem utilitzant vídeos de cançons per a treballar els conceptes i les hem mirat a l’Amida, tant a l’aula com a la multi:

 

NADALES EXPLORADORS 19-20

http://amidacomunica.cat/show/1752

També ens ha anat molt bé un llibret en què hi havia els conceptes de Nadal que volíem treballar i d’altres que no hem treballat específicament però sí que hem pogut recordar. Aquest llibret el mirem i cantem cançons.

De les diferents activitats n’hem fet muntatges. Algun dels conceptes hem necessitat 3 sessions per fer l’activitat complerta.

En el recull trimestral trobareu més informació de cada activitat. Aquí us oferim els muntatges que hem fet de les fotos.

 

ACTIVITATS DE NADAL AULA EXPLORADORS 19-20

http://amidacomunica.cat/show/1755

El 4t vídeo de l’Amida és la nadala amb la qual Músics i Exploradors us desitgen… BONES FESTES!!!!!!!

L’aula de Bombers hem treballat, dins de coneixement del medi, el  tema del reciclatge.

  • Hem vist com s'organitzen els diferents contenidors segons el tipus de residus que existeixen.
  • Hem comprovat que cada residu va a parar en un contenidor d'un color concret a través d'imatges, videos, explicacions i la pròpia experiència dels alumnes.
  • Hem vist la importància que té que tothom contribueixi amb el reciclatge per tal de reduir la contaminació i ajudar a preservar el planeta i el medi ambient. 
  • Hem treballat les propietats dels diferents materials per saber-los identificar, així com hem ampliat vocabulari a partir dels  temes específics treballats.

A partir d'aquest treball de reciclatge, hem experimentat el procés per fer paper reciclat a partir de restes de papers en brut, papers de diaris ja llegits i cartrons extrets del contenidor blau de paper i cartrons.

A més a més, els companys i companyses de l'aula d'Artistes ens han acompanyat amb l'experiment ajudant-nos a tallar els papers, experimentant amb les diferents textures i hem pogut explicar, tot treballant llenguatge i comunicació, tot el procés per tal d'elaborar paper reciclat.

 

No us perdeu el vídeo resum de com hem reciclat paper:

Clica aquí per visionar el vídeo.

 

 

Un curs més, la tardor passa per les nostres vides i hem de conviure amb la metereologia, fruits, festes i tradicions que la caracteritzen.

Recuperem vocabulari i conceptes ja treballats, posant en marxa la memòria a llarg termini i n’introduïm de nous; són conceptes no desconeguts però potser no treballats i/o explicitats amb simbologia.

Treballem la percepció i discriminació i potenciem la integració sensorial, a través de les propostes d’experimentació amb la carbassa, les castanyes, el raïm, els caquis, els glans, les fulles seques, les pinyes, les branques, etc.

En les activitats d’experimentació mirem els objectes del dret i del revés, tocant-los, olorant-los, etc. Volem treballar la invariància i conservació de l’objecte.

I, com no, l’atenció sostinguda (valorant-la tant quan són agents actius, com quan ho són els seus companys).

Potenciem aquests conceptes tant en les activitats d’experimentació com en d’altres: les de manipulació, en algunes cançons, a nivell informàtic, etc. Això ens porta a veure el mateix símbol en contextos comunicatius i relacionals diferents, tant a l’aula com fora d’ella (festes, sala multisensorial, passadís, etc).

Hem intentat anar creant documentació gràfica de les sessions, quan ha estat possible, i n’hem fet muntatges. Aquests els podeu trobar en el següent enllaç de l’AmidaTARDOR EXPLORADORS 19-20

 

 

 

A l’aula els hem visionat amb l’Amida potenciant la memòria, l’autonomia i l’autoestima dels alumnes, al mateix temps que els torns.

EQUIP DE TUTORES 

 

Vetllen per al desenvolupament personal i global de l’alumne (cognitiu, psicomotriu, emocional i social) i per l’assoliment progressiu de les capacitats.

Elaboren les programacions, les posen a la pràctica i avaluen el camí seguit per l’alumne/a.

Exerceixen  la tutoria d'un grup d'alumnes, treballant i col·laborant amb les famílies.

Treballen en equip  amb els diferents especialistes del centre per assegurar una atenció educativa coordinada i integral.

Realitzen un seguiment de l'escolarització compartida dels alumnes amb els centres ordinaris que correspongui.

Promouen, organitzen i participen en les activitats extraordinàries, dins i/o fora del recinte educatiu.

Fan la recerca, experimentació i millora contínua dels processos d’ensenyament corresponent.

Es formen regularment per millorar la tasca educativa.

Coordinen  les activitats docents, de gestió i de direcció que li siguin encomanades.