aules

La biaula de Jardiners i Reporters hem gaudit molt del cos a partir de la música, els massatges i la vibració. Aquí us deixem un petit vídeo de l’activitat vibratòria amb el “PANDERO”.

 

 

És genial sentir la vibració a través dels ossos i articulacions del nostre cos!!!

El dijous 29 d’abril a les aules de firaires i inventors van celebrar el Dia Internacional de la Dansa.

L’activitat va consistir en escoltar El Bolero de Ravel mentre els nens i nenes estaven situats a terra amb màrfegues acompanyats d'un adult i un mocador. L’adult anava movent el mocador sobre el cos del nen/a, marcant el ritme de la música i amb el so rítmic d'un pandero.

Es va treballar l’estimulació auditiva i també l’estimulació vestibular, tot acompanyant als infants amb un lleuger moviment al ritme de la música.

D’altres objectius treballats a l’activitat han estat: familiaritzar-se amb el so i el silenci, col·laborar amb el mocador i conèixer el pandero com a instrument de percusió.

Aquest curs, la biaula de Músics - Exploradors, hem decidit fer un drac.

 

Cada alumne ha fet un treball d’experimentació amb un tub, que després hem convertit en drac.

 

El treball d’experimentació ha estat:

  • Mirar el tub des de diferents perspectives
  • Mirar a través del tub
  • Posar la mà a través del tub (ara hi és/ara no hi és)
  • Posar objectes per un cantó del tub observant com sortien per l’altre i quin soroll feien
  • Fer sons i/o escoltar sons a través del tub
  • Fer-lo rodolar amb una i amb dues mans
  • I finalment pintar-lo amb pintura verda

Després vam tornar a presentar el tub ja muntat en forma de drac i ens ha permès fer un treball de control de l’entorn, ja que hem posat l’assecador endollat a la caixa de connexions i que l’aire sortís a través del tub, fent soroll i fent voleiar les tires de paper de seda.

 

Amb aquesta proposta hem treballat el causa-efecte, la demanda de continuïtat, hem pogut observar la transformació d’un objecte i hem pogut treballar conceptes com “més”, “commutador”, “assecador”, “m’agrada”...

Us passem l’enllaç del vídeo resum de l'activitat: https://youtu.be/6-euYpZC5PA 

Les aules de Bombers i Artistes s'han encarregat de representar la Llegenda de Sant Jordi. Els nois i noies han recordat la llegenda, han treballat la comprensió d'aquesta i s'han preparat per elaborar el vídeo: repartir-se els personatges, triar el material que necessitaven i les escenes que havien de gravar.

Aquest vídeo ens ha servit per celebrar la diada de Sant Jordi de manera telemàtica amb tota l'escola.

Esperem que us agradi la llegenda i que tingueu una molt bona diada!!

Clica la imatge per veure'n la representació

sant jordi bombers i artsites

L'aula de Cuiners i Mariners aquestes darreres setmanes de trimestre hem fet activitats conjuntes relacionades amb la Pasqua treballant habilitats cognitives i comunicatives i el vocabulari relacionat amb la temàtica (Pasqua, ous de xocolata, plomes,....). Hem fet jocs, experimentació amb els elements de Pasqua, danses,...
 
Pasqua Mariners i Cuiners

Aquest segon trimestre un Grup flexible de llenguatge de les aules de Bombers i Artistes han elaborat un programa de ràdio. 

Els objectius generals treballats han estat:

  • Potenciar la imaginació i creació per poder inventar notícies, escollint alguna de les seccions treballades (música, esports, temps, entrevistes...).
  • Estructurar-ne la informació utilitzant l'ordre correcte de la frase.
  • Elaborar el guió per gravar la notícia i repartir-se la notícia entre els diferents participants.
  • Augmentar vocagulari.
  • Potenciar el treball en equip.

 

Clica la imatge per veure el programa d'aquest segon trimestre!

RÀDIO OLÉ TU

Aquest curs les aules de Bombers i Artistes ens hem presentat a un petit concurs escolar organitzat pels Supermercats Consum entorn al tema dels bons hàbits: La salut sempre guanya.

Tots aquests hàbits saludables els hem anat treballant en diferents situacions i moments:

  • Durant el confinament vam parlar de la importància de tenir uns hàbits saludables (fer exercici, mantenir-nos actius, menjar saludable...).
  • El primer trimestre hem treballat un conte relacionat amb la situació actual i quins bons hàbits d'higiene i protecció hem de tenir ("Ballarem sota una estrella").

Tots els continguts treballats els hem representat en un vídeo que hem elaborat utilitzant el Croma i que ens ha servit per presentar al concurs.

Tant si guanyem com si no, hem gaudit del procés i hem après la importància de fer totes aquestes accions.

 

Clica la imatge per veure el vídeo que hem presentat al concurs!

La salut sempre guanya 

 

 

Per celebrar el carnaval a les aules de Cuiners i Mariners hem fet activitats conjuntes:

  • El dilluns: Vam jugar al Joc del Rei-posant-nos complements com barrets.
  • El dimarts: Vam jugar a disfressar-nos i vam treballar conceptes matemàtics (numeració, pocs-molts,...).
  • El dimecres: Vam fer danses i vam ballar “En Joan petit”, “Eram sam, sam, “A poc i poc i de pressa”, la cançó d´en Santi,...
  • El dijous: Vam venir disfressats de casa i vam desfilar i fem molta ballaruca.
  • El divendres: Vam seguir amb la gresca i xerinola durant els tallers.

Ens ho hem passat molt bé!!!

Us deixem un vídeo recull d’aquests moments tan divertits (Clica la imatge)

Carnaval a Mariners i Cuiners febrer 21

Durant aquest primer tram del trimestre, Músics i Exploradors hem fet un treball de l’hivern i el cos.

Hem aprofitat les sensacions contrastades que ens pot oferir l’hivern (calor-fred) per vivenciar-les en el propi cos i així prendre’n consciència, a la vegada que ens ha permès treballar conceptes propis d’aquesta època de l’any; ajustant-nos als objectius de grup i individuals.

Hem fet activitats d’experimentació, treball a la sala multisensorial, activitats corporals i un treball transversal de comunicació i llenguatge, potenciant habilitats cognitives i comunicatives.

Buscant despertar l’interès, la curiositat i el gaudi per la relació amb l’espai, els objectes i les persones.

Aquí teniu l’Amida de cada aula per aprofitar i fer un treball de memòria:

 

 Amida hivern Músics gener21    AMIDA HIVERN MÚSICS

 

 

Amida hivern Exploradors gener 21 AMIDA HIVERN EXPLORADORS

 

Ja ha arribat en Carnestoltes a l'escola!!

Com cada any, ens ha portat els manaments per la setmana i molta gresca perquè passem uns dies plens de festa i diversió!

 

Clica el CALENDARI per veure els manaments i el símbol de DISFRESSA per veure la passarel·la!

CALENDARI CARNAVAL 20 21              Disfressa   

 

 

La classe dels Mariners durant el mes de gener hem treballat l’hivern (el temps, observem la natura, què ens posem de roba, …):

  • Aprofitant que hem anat a la sala de psicomotricitat, hem jugat amb el rastrejador i hem experimentat la sensació de tirar-se amb trineu. Ens ho hem passat molt bé!!!
  • Ens hem gravat i amb l’ajut dels efectes del Croma, ens hem pogut imaginar que havíem anat a la neu.
  • També hem fet neu artificial amb les nostres mans.
  • Després a la sala multisensorial hem gaudit del visionat del vídeo i experimentat el fred i la humitat gràcies al ventilador i la màquina de fer bombolles. Així, com repassar la simbologia dels conceptes que hem treballat.

 

Gaudiu d'aquest vídeo hivernal!!!

(Clica la imatge per veure'l)

La neu Mariners febrer 21

Avui hem fet la tradicional Cantada de Nadales a l'escola. L'aula de Bombers i Artistes ens han orquestrat una sessió online on ens han anat mostrant les diferents nadales preparades per cada biaula.

Clica a sobre la nadala que vulguis veure

 

PINTORS I ESPORTISTES               MÚSICS I EXPLORADORS

             MARINERS I CUINERS               REPORTERS I JARDINERS

FIRAIRES I INVENTORS               BOMBERS I ARTISTES

 

Hem acabat amb l'estrena, a nivell intern, de la Nadala d'escola 2020 que s'emetrà per Televisió de  Mataró durant les Festes de Nadal. I, abans de dir-nos adéu, hem refilat unes quantes nadales tradicionals. 

L'aula de Bombers i Artistes ens obsequien amb uns Rens de Nadal molt i molt dolços!!!

 

Clica la imatge per veure el vídeo

Ballarem sota una estrella

Aquest primer trimestre l'aula de Bombers i Artistes han treballat Llenguatge i Educació Emocional a partir del conte anomenat "Ballarem sota una estrella" de F.R. Muguruza. La temàtica del conte gira entorn a l'arribada del Coronavirus a les nostres vides. A partir d'aquesta narració hem pogut:

  • Acompanyar emocionalment la situació excepcional que ens fa viure la pandèmia (primer confinament, nova normalitat, canvis, possibilitat d'un futur confinament).
  • Entendre perquè estem vivint aquesta situació.
  • Pensar com podem afrontar aquesta situació i millorar-la.
  • Pensar i treballar estratègies que es poden utilitzar en cas d'un nou confinament.
  • Treballar les pors que poden sorgir a partir de les incerteses de les situacions.
  • Posar nom a les sensacions i emocions que ens provoca aquesta sitaució.

També hem dissenyat el projecte de dur a terme un audiovisual sent els nois i noies de les aules els protagonistes de la història "Ballarem sota una estrella". Ambdues aules ho hem treballat de manera diferent segons les característiques i necessitats de cada grup:

  • L'aula d'Artistes ha creat l'estrella amb la temàtica de l'arc de Sant Martí a partir de propostes que han sortit en una dinàmica de pluja d'idees i ha escollit materials de diferents textures. També han construït frases relacionades amb el guió del conte així com han donat la veu en off amb el suport de la mestra de l'aula com a guia del procés. Algunes fotos les han fet utilitzant l'eina de fer selfies amb l'Ipad i el commutador inalàmbric.
  • L'aula de Bombers s'ha encarregat de pensar i escriure el guió de l'audiovisual amb l'ajuda de l'adult com a guia del procés. Aquest treball ha implicat planificar, estrucuturar i organitzar cada una de les escenes a partir del conte que ja hem treballat. Cada escena implicava pensar en:
    • El lloc
    • Quines persones havien de sortir
    • Què havien de fer i dir.

També han col·laborat amb la presa de decisió de com faríem l'estrella que surt al conte.