aules

Aquest segon trimestre un Grup flexible de llenguatge de les aules de Bombers i Artistes han elaborat un programa de ràdio. 

Els objectius generals treballats han estat:

  • Potenciar la imaginació i creació per poder inventar notícies, escollint alguna de les seccions treballades (música, esports, temps, entrevistes...).
  • Estructurar-ne la informació utilitzant l'ordre correcte de la frase.
  • Elaborar el guió per gravar la notícia i repartir-se la notícia entre els diferents participants.
  • Augmentar vocagulari.
  • Potenciar el treball en equip.

 

Clica la imatge per veure el programa d'aquest segon trimestre!

RÀDIO OLÉ TU

Aquest curs les aules de Bombers i Artistes ens hem presentat a un petit concurs escolar organitzat pels Supermercats Consum entorn al tema dels bons hàbits: La salut sempre guanya.

Tots aquests hàbits saludables els hem anat treballant en diferents situacions i moments:

  • Durant el confinament vam parlar de la importància de tenir uns hàbits saludables (fer exercici, mantenir-nos actius, menjar saludable...).
  • El primer trimestre hem treballat un conte relacionat amb la situació actual i quins bons hàbits d'higiene i protecció hem de tenir ("Ballarem sota una estrella").

Tots els continguts treballats els hem representat en un vídeo que hem elaborat utilitzant el Croma i que ens ha servit per presentar al concurs.

Tant si guanyem com si no, hem gaudit del procés i hem après la importància de fer totes aquestes accions.

 

Clica la imatge per veure el vídeo que hem presentat al concurs!

La salut sempre guanya 

 

 

Per celebrar el carnaval a les aules de Cuiners i Mariners hem fet activitats conjuntes:

  • El dilluns: Vam jugar al Joc del Rei-posant-nos complements com barrets.
  • El dimarts: Vam jugar a disfressar-nos i vam treballar conceptes matemàtics (numeració, pocs-molts,...).
  • El dimecres: Vam fer danses i vam ballar “En Joan petit”, “Eram sam, sam, “A poc i poc i de pressa”, la cançó d´en Santi,...
  • El dijous: Vam venir disfressats de casa i vam desfilar i fem molta ballaruca.
  • El divendres: Vam seguir amb la gresca i xerinola durant els tallers.

Ens ho hem passat molt bé!!!

Us deixem un vídeo recull d’aquests moments tan divertits (Clica la imatge)

Carnaval a Mariners i Cuiners febrer 21

Durant aquest primer tram del trimestre, Músics i Exploradors hem fet un treball de l’hivern i el cos.

Hem aprofitat les sensacions contrastades que ens pot oferir l’hivern (calor-fred) per vivenciar-les en el propi cos i així prendre’n consciència, a la vegada que ens ha permès treballar conceptes propis d’aquesta època de l’any; ajustant-nos als objectius de grup i individuals.

Hem fet activitats d’experimentació, treball a la sala multisensorial, activitats corporals i un treball transversal de comunicació i llenguatge, potenciant habilitats cognitives i comunicatives.

Buscant despertar l’interès, la curiositat i el gaudi per la relació amb l’espai, els objectes i les persones.

Aquí teniu l’Amida de cada aula per aprofitar i fer un treball de memòria:

 

 Amida hivern Músics gener21    AMIDA HIVERN MÚSICS

 

 

Amida hivern Exploradors gener 21 AMIDA HIVERN EXPLORADORS

 

Ja ha arribat en Carnestoltes a l'escola!!

Com cada any, ens ha portat els manaments per la setmana i molta gresca perquè passem uns dies plens de festa i diversió!

 

Clica el CALENDARI per veure els manaments i el símbol de DISFRESSA per veure la passarel·la!

CALENDARI CARNAVAL 20 21              Disfressa   

 

 

La classe dels Mariners durant el mes de gener hem treballat l’hivern (el temps, observem la natura, què ens posem de roba, …):

  • Aprofitant que hem anat a la sala de psicomotricitat, hem jugat amb el rastrejador i hem experimentat la sensació de tirar-se amb trineu. Ens ho hem passat molt bé!!!
  • Ens hem gravat i amb l’ajut dels efectes del Croma, ens hem pogut imaginar que havíem anat a la neu.
  • També hem fet neu artificial amb les nostres mans.
  • Després a la sala multisensorial hem gaudit del visionat del vídeo i experimentat el fred i la humitat gràcies al ventilador i la màquina de fer bombolles. Així, com repassar la simbologia dels conceptes que hem treballat.

 

Gaudiu d'aquest vídeo hivernal!!!

(Clica la imatge per veure'l)

La neu Mariners febrer 21

L'aula de Bombers i Artistes ens obsequien amb uns Rens de Nadal molt i molt dolços!!!

 

Avui hem fet la tradicional Cantada de Nadales a l'escola. L'aula de Bombers i Artistes ens han orquestrat una sessió online on ens han anat mostrant les diferents nadales preparades per cada biaula.

Clica a sobre la nadala que vulguis veure

 

PINTORS I ESPORTISTES               MÚSICS I EXPLORADORS

             MARINERS I CUINERS               REPORTERS I JARDINERS

FIRAIRES I INVENTORS               BOMBERS I ARTISTES

 

Hem acabat amb l'estrena, a nivell intern, de la Nadala d'escola 2020 que s'emetrà per Televisió de  Mataró durant les Festes de Nadal. I, abans de dir-nos adéu, hem refilat unes quantes nadales tradicionals. 

Clica la imatge per veure el vídeo

Ballarem sota una estrella

Aquest primer trimestre l'aula de Bombers i Artistes han treballat Llenguatge i Educació Emocional a partir del conte anomenat "Ballarem sota una estrella" de F.R. Muguruza. La temàtica del conte gira entorn a l'arribada del Coronavirus a les nostres vides. A partir d'aquesta narració hem pogut:

  • Acompanyar emocionalment la situació excepcional que ens fa viure la pandèmia (primer confinament, nova normalitat, canvis, possibilitat d'un futur confinament).
  • Entendre perquè estem vivint aquesta situació.
  • Pensar com podem afrontar aquesta situació i millorar-la.
  • Pensar i treballar estratègies que es poden utilitzar en cas d'un nou confinament.
  • Treballar les pors que poden sorgir a partir de les incerteses de les situacions.
  • Posar nom a les sensacions i emocions que ens provoca aquesta sitaució.

També hem dissenyat el projecte de dur a terme un audiovisual sent els nois i noies de les aules els protagonistes de la història "Ballarem sota una estrella". Ambdues aules ho hem treballat de manera diferent segons les característiques i necessitats de cada grup:

  • L'aula d'Artistes ha creat l'estrella amb la temàtica de l'arc de Sant Martí a partir de propostes que han sortit en una dinàmica de pluja d'idees i ha escollit materials de diferents textures. També han construït frases relacionades amb el guió del conte així com han donat la veu en off amb el suport de la mestra de l'aula com a guia del procés. Algunes fotos les han fet utilitzant l'eina de fer selfies amb l'Ipad i el commutador inalàmbric.
  • L'aula de Bombers s'ha encarregat de pensar i escriure el guió de l'audiovisual amb l'ajuda de l'adult com a guia del procés. Aquest treball ha implicat planificar, estrucuturar i organitzar cada una de les escenes a partir del conte que ja hem treballat. Cada escena implicava pensar en:
    • El lloc
    • Quines persones havien de sortir
    • Què havien de fer i dir.

També han col·laborat amb la presa de decisió de com faríem l'estrella que surt al conte.

 

 

 

 

A l’aula d’Exploradors hem treballat l’hivern durant els mesos de gener i febrer. Ho hem fet seguint una sèrie de conceptes que tenim en un llibret que ens agrada mirar.

Ho hem fet a través de diferents activitats d’experimentació, comunicació i llenguatge i a través d’activitats de la vida diària, sobretot en l’arribada i treure’ns la roba (abric i buf) i en marxar (abric i de vegades buf).

Hem fet activitats com fer gel per pintar, fer contrast entre gel i infusió (contrast fred/calent), hem fet neu amb escuma d’afeitar i maizena, hem treballat fruites i verdures de l’hivern com la taronja, la poma, la patata i la col; amb aquest elements hem treballat la permanència de l’objecte, la invariància i processos de transformació, observant el causa-efecte.

També hem emmarcat aquestes activitats amb el conte d’en Ramonet a l’hivern, que ens ha permès reforçar els conceptes i treballar-ne d’altres com content/trist/malalt.

Ha estat important la música per acompanyar les activitats, associant cançons a conceptes i poder anar a la sala multisensorial per centrar l’atenció tant en el compte com en determinats conceptes.

Com sempre sempre que hem pogut n’hem fet fotografies que ens ajuden a recordar les activitats fetes i a reforçar els conceptes treballats.

Us adjuntem els links dels Amides corresponents a les activitats.

 

L'alumnat de l'aula dels Artistes, desprès de veure alguns informatius, parlar-ne i mirar les seccions que poden tenir els informatius que fan per TV, s'ha escollit indivisualment la secció que es volgués fer i pensar quina informació s'hi voldria explicar. Amb tot, el que s'ha anat treballant ha estat:

  • Potenciar el pensament creatiu.
  • Potenciar l’autoestima i l’autonomia.
  • Treballar en equip respectant les idees dels altres.
  • Pensar idees (pluja d´idees) per tal de fer un projecte.
  • Despertar la curiositat i la motivació pel projecte.
  • Buscar diferents maneres de fer les coses.
  • Pensar i dur a terme entrevistes pas a pas.
  • Fer una estadística del temps del mes de novembre.
  • Conèixer les seccions d´un informatiu setmanal.
  • Comunicar-se amb altres persones de l´escola per buscar l´informació necessària per omplir les seccions.

Les seccions escollides i/o temes treballats han estat:

  • El temps
  • L'actualitat
  • Els esports
  • El realitzador
  • El periodista corresponsal/entrevistador

 

 

Clica aquí per veure el resum

En Carnestoltes acaba d'arribar a l'escola per portar-nos els manaments que haurem de complir durant la setmana que ve, la més esbojarrada de l'any!

Que comenci la gresca i VISCA EN CARNESTOLTES!!!

Clica la imatge per veure els manaments

Manaments Carnestoltes 20

 

 

Aquest tercer trimestre, a partir de mitjans de novembre, hem començat a treballar el Nadal a l’aula. El fil conductor ha estat la cançó “M’agrada el Nadal” de la Dàmaris Gelabert. A partir d’aquesta, vam escollir una sèrie de conceptes a treballar, alguns potser ja els havien treballat en cursos anteriors i per tant l’objectiu ha estat reforçar-los. Els hem treballat a nivell de dibuix, foto, objecte, paraula i símbol.

 

Per treballar cadascun d’ells hem realitzat una activitat específica dins de l’aula i després altres activitats tant a l’aula com fora d’aquesta. Per exemple hem treballat el concepte dimoni disfressant-nos de dimoni, veient una figura d’un dimoni, però també a la multi amb el mateix objecte i mirant i escoltant la cançó del dimoni escuat o bé davant del pessebre buscant i mirant la figura d’aquest.

 

Hem utilitzant vídeos de cançons per a treballar els conceptes i les hem mirat a l’Amida, tant a l’aula com a la multi:

 

NADALES EXPLORADORS 19-20

http://amidacomunica.cat/show/1752

També ens ha anat molt bé un llibret en què hi havia els conceptes de Nadal que volíem treballar i d’altres que no hem treballat específicament però sí que hem pogut recordar. Aquest llibret el mirem i cantem cançons.

De les diferents activitats n’hem fet muntatges. Algun dels conceptes hem necessitat 3 sessions per fer l’activitat complerta.

En el recull trimestral trobareu més informació de cada activitat. Aquí us oferim els muntatges que hem fet de les fotos.

 

ACTIVITATS DE NADAL AULA EXPLORADORS 19-20

http://amidacomunica.cat/show/1755

El 4t vídeo de l’Amida és la nadala amb la qual Músics i Exploradors us desitgen… BONES FESTES!!!!!!!