aules
- Detalls
- Categoria: aules
La classe dels Mariners durant el mes de gener hem treballat l’hivern (el temps, observem la natura, què ens posem de roba, …):
- Aprofitant que hem anat a la sala de psicomotricitat, hem jugat amb el rastrejador i hem experimentat la sensació de tirar-se amb trineu. Ens ho hem passat molt bé!!!
- Ens hem gravat i amb l’ajut dels efectes del Croma, ens hem pogut imaginar que havíem anat a la neu.
- També hem fet neu artificial amb les nostres mans.
- Després a la sala multisensorial hem gaudit del visionat del vídeo i experimentat el fred i la humitat gràcies al ventilador i la màquina de fer bombolles. Així, com repassar la simbologia dels conceptes que hem treballat.
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 795
L'aula de Bombers i Artistes ens obsequien amb uns Rens de Nadal molt i molt dolços!!!
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 816
Avui hem fet la tradicional Cantada de Nadales a l'escola. L'aula de Bombers i Artistes ens han orquestrat una sessió online on ens han anat mostrant les diferents nadales preparades per cada biaula.
Clica a sobre la nadala que vulguis veure
PINTORS I ESPORTISTES MÚSICS I EXPLORADORS
MARINERS I CUINERS REPORTERS I JARDINERS
FIRAIRES I INVENTORS BOMBERS I ARTISTES
Hem acabat amb l'estrena, a nivell intern, de la Nadala d'escola 2020 que s'emetrà per Televisió de Mataró durant les Festes de Nadal. I, abans de dir-nos adéu, hem refilat unes quantes nadales tradicionals.
- Detalls
- Categoria: aules
Clica la imatge per veure el vídeo
Aquest primer trimestre l'aula de Bombers i Artistes han treballat Llenguatge i Educació Emocional a partir del conte anomenat "Ballarem sota una estrella" de F.R. Muguruza. La temàtica del conte gira entorn a l'arribada del Coronavirus a les nostres vides. A partir d'aquesta narració hem pogut:
- Acompanyar emocionalment la situació excepcional que ens fa viure la pandèmia (primer confinament, nova normalitat, canvis, possibilitat d'un futur confinament).
- Entendre perquè estem vivint aquesta situació.
- Pensar com podem afrontar aquesta situació i millorar-la.
- Pensar i treballar estratègies que es poden utilitzar en cas d'un nou confinament.
- Treballar les pors que poden sorgir a partir de les incerteses de les situacions.
- Posar nom a les sensacions i emocions que ens provoca aquesta sitaució.
També hem dissenyat el projecte de dur a terme un audiovisual sent els nois i noies de les aules els protagonistes de la història "Ballarem sota una estrella". Ambdues aules ho hem treballat de manera diferent segons les característiques i necessitats de cada grup:
- L'aula d'Artistes ha creat l'estrella amb la temàtica de l'arc de Sant Martí a partir de propostes que han sortit en una dinàmica de pluja d'idees i ha escollit materials de diferents textures. També han construït frases relacionades amb el guió del conte així com han donat la veu en off amb el suport de la mestra de l'aula com a guia del procés. Algunes fotos les han fet utilitzant l'eina de fer selfies amb l'Ipad i el commutador inalàmbric.
- L'aula de Bombers s'ha encarregat de pensar i escriure el guió de l'audiovisual amb l'ajuda de l'adult com a guia del procés. Aquest treball ha implicat planificar, estrucuturar i organitzar cada una de les escenes a partir del conte que ja hem treballat. Cada escena implicava pensar en:
- El lloc
- Quines persones havien de sortir
- Què havien de fer i dir.
També han col·laborat amb la presa de decisió de com faríem l'estrella que surt al conte.
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 10711
- ACTIVITATS GENERALS PER A TOTHOM:
- Indicacions generals per a les famílies de l'Arboç. 23-3-20
- Vídeo de la Vella Quaresma Les tutores ens han preparat l'activitat: Tallem l'última cama de la Vella Quaresma.
- Representació de la Llegenda de Sant Jordi
- Conte: La Llegenda de Sant Jordi
- ACTIVITATS MÉS ESPECÍFIQUES DE COM i TAC:
-
- Proposta didàctica a nivell de Logopèdia amb en Plometes: memòria, demanda de continuïtat, causa-efecte; permanència; invariància...
- Esquema per la construcció de frases.
- Guia per l'adult que acompanya. Planificació i estructuració de frases
- Activitats per treballar Habilitats cognitives: Discriminació
- Activitats per treballar Habilitats cognitives: Atenció
- Activitats per treballar Habilitats cognitives: Memòria i l' Annex de la proposta 2 d'aquestes activitats.
- Activitats per treballar Habilitats cognitives: Imitació.
- Activitats per treballar Habilitats cognitives: d'anàlisi, síntesi i abstracció
- Activitats de discriminació visual i anàlisi
- Activitats d'imatges d'absurds per treballar llenguatge a través de reflexions
- Activitats que aprofita la primavera per treballar aspectes d'Habititats cognitives en l'etapa sensoriomotor
- Activitats específiques per fer a través de PC
- ACTIVITATS GENERALS A NIVELL D'AULES:
-
- EXPLORADORS:
- Recomanacions 1r enviament.
- recomanacions 2n enviament.
- Recomanacions 3r enviament.
- Recomanacions 4t enviament
- Recomanacions. 5e enviament
- Recomanacions. 6è enviament
- Recomanacons: 7è enviament
- Recomanacions. 8è enviament
- Proposta: joc amb globus
- Pautes per fer un massatge relaxant
- Recomanacions: 9è enviament.
- Llibret de primavera amb LSC i WLS
- Recomanacions: 10e enviament
- Recomanacions: 11è enviament
- Conte del Peix
- Recomanacions: 12è enviament
- Conte del Peix trist
- ESPORTISTES:
- Recomanacions pels Esportistes
- recomanacions: 2n enviament
- Recomanacions: 3r enviament (4a setmana)
- Recomanacions: 4t enviamanent Sant Jordi
- Recomanacions: 5è enviament (Cargol i l'herbeta de Poliol)
- Recomanacions: enviament 18-5-20
- Recomanacions: enviament 25-5-20
- Recomanacions 2-6-20
- Recomanacions 8-6-20
- EXPLORADORS:
-
- ARTISTES:
- Recomanacions pels Artistes
- Recepta: pastís de colors
- vídeo de la recepta: pastís de colors
- Treball d'emocions a partir d'un conte d'en Santi
- Vídeo del conte "En Santi i les seves emocions"
- Activitats de Sant Jordi
- Vídeo de poemes de Sant Jordi
- Activitats Proposta de la cuina
- Vídeo per l'activitat de cuina
- Vídeo de Sant Ponç. Aula Bombers i Artistes
- Activitat de Sant Ponç
- Vídeo Fer suc de llimona
- Proposta Els bons hàbits amb simbologia
- Vídeo: Els Bons Hàbits amb suport de fisios
- Vídeo: els Bons Hàbits per part dels Bombers i els Artistes
- Propuesta de actividades con hielo
- Proposta d'activitat amb gel
- Activitats de reciclatge 2-6-20
- Vídeo sobre l'activitat de reciclatge
- Proposta el nostre poble
- Vídeo del nostre poble
- Activitats: 15 de juny
- Vídeo per l'activitat
- JARDINERS:
- Recomanacions 1r enviament
- pasta de sal
- Mòbil
- Recomanacions 2n enviament
- Treball de tardor amb en Plometes
- Activitat Bosses de Gel
- Activitat Globus per relaxar
- Activitat Musical
- Activitat amb un Ou. Experimentem
- Activitat Pintem amb Bombolles
- Propostes per Sant Jordi
- Activitat conjunt amb logopèdia (28-4-20)
- Propostes d'activitats. (5-5-20)
- Proposta d'horari setmanal amb les activitats
- Proposta d'horari setmanal amb les activitats (11 al 15-5-20)
- Conte El Cargol i l'Herbeta de Poliol"
- Activitats: 7a proposta Primavera
- Activitats. 8a. proposta 25 de maig
- Activitats. 9a proposta 2 de juny
- Activitats. 10a. proposta 8 de juny
- MÚSICS:
- Recomanacions pels Músics
- Activitats 2a entrega (8-4-20)
- Activitas inici 3r trimestre
- Activitats de Sant Jordi
- Activitats del 27 al 30 d'abril
- Activitats setmana 4 de maig
- Activitats setmana de l'11 al 15 de maig
- Activitats setmana del 18 al 22 de maig
- Activitats setmana del 25 al 29 de maig
- Activitats setmana del 2 al 5 de juny
- Activitats setmana del 8 al 12 de juny
- CUINERS:
- Recomanacions pels Cuiners
- Activitats de Pasqua
- Joc de memòria: colors; números i lletres (VÍDEO)
- Recomanacions 5a setmana
- Recomanacions 6a setmana.
- Conte: Cal sopes
- Recomanacions 7a setmana
- Experiment: plantem una mongeta. Activitat explicada amb simbologia
- Vídeo-cançó: Sóc un cuiner. Acompanyat de LSC
- Recomanacions 8a setmana
- Pautes per un massatge relaxant
- Activitat: Noms i vocals
- Activitat: paraules curtes- paraules llargues
- Recomanacions 9a setmana
- Vídeo: Cançó la primavera ja és aquí
- Vídeo d'activitats amb cigrons
- Recomanacions: 10a. setmana
- Comprensió del Conte En Ramonet
- Material Estic content
- Recomanacions 11e enviament
- Emocions i en Ramonet
- Recomanacions: 12è enviament
- BOMBERS:
- Recomanacions 1r enviament
- activitats de llenguatge
- activitats de raonament lògic
- activitats de comprensió lectora en català
- activitats de comprensió lectora en castellà
- APP's a nivell de treball TAC
- activitats 2a setmana. Adaptació recomanacions del departament.
- Recepta pastís de colors amb simbologia (3a. setmana)
- preguntes de comprensió de la recepta pastís de colors
- vídeo de la recepta pastis de colors
- Propostes de deures per Setmana Santa
- Comprensió lectora 1a part 6 d'abril
- Comprensió lectora 2a part 6 d'abril
- Treball d'emocions a partir d'un conte d'en Santi
- Vídeo del conte "En Santi i les seves emocions"
- Lletres perdudes I Vocals
- Lletres perdudes II Consonants
- Problemas de matemáticas
- Sumes i Restes
- Activitats de Sant Jordi
- Vídeo dels poemes de Sant Jordi
- Sopa de lletres de Sant Jordi
- Mates: medeix amb fitxes
- Mates: Sudokus
- Mates: relaciona cada operació vertical amb l'horitzontal
- Activitats Proposta Cuina
- Vídeo per l'activitat de Cuina
- Comprensió lectora a nivell de frase
- Compresnió lectora de petits textos
- Fábula: el Águila y el caracol.
- Comprensión lectora en castellano
- Problemas de matemáticas en castellano
- Joc de mates
- Material complementari. Coneixement del medi: els animals
- Vídeo de Sant Ponç. Aula Bombers i Artistes
- Sant Ponç. Activitats de coneixement del medi
- Sant Ponç. Activitat de plàstica
- Proposta frases comprensió lectura global. 11 de maig
- Proposta Els bons hàbits amb simbologia
- Vídeo: Els Bons Hàbits amb suport de fisios
- Escric la meva història.
- Activitats d'estimulació cognitiva- música
- Jeroglífic 1 i jeroglífic 2
- Proposta d'activitat de mates i atenció 22 de maig
- Proposta de lectura global 22 de maig
- Vídeo: els Bons Hàbits per part dels Bombers i els Artistes
- Activitats de reciclatge 2-6-20
- Vídeo sobre l'activitat de reciclatge
- Proposta el nostre poble
- Vídeo del nostre poble
- Activitats: 15 de juny
- Vídeo per l'activitat
- MARINERS:
- REPORTERS:
- PINTORS:
- FIRAIRES i INVENTORS:
- Recomanacions pels Inventors i Firaires
- Activitat Mans Sensorials
- Recomanacions pels Inventors i Firaires.
- Cançó del Mic del Bon dia per saludar-nos
- Recomanacions (5 de maig) FIRAIRES
- Aplicacions (APP's)
- Proposta: Cuidar les Plantes.
- Cançó que anticipa anar a dinar
- Vídeo: Frega't les mans
- Proposta abans d'estiu
- ARTISTES:
-
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 1015
A l’aula d’Exploradors hem treballat l’hivern durant els mesos de gener i febrer. Ho hem fet seguint una sèrie de conceptes que tenim en un llibret que ens agrada mirar.
Ho hem fet a través de diferents activitats d’experimentació, comunicació i llenguatge i a través d’activitats de la vida diària, sobretot en l’arribada i treure’ns la roba (abric i buf) i en marxar (abric i de vegades buf).
Hem fet activitats com fer gel per pintar, fer contrast entre gel i infusió (contrast fred/calent), hem fet neu amb escuma d’afeitar i maizena, hem treballat fruites i verdures de l’hivern com la taronja, la poma, la patata i la col; amb aquest elements hem treballat la permanència de l’objecte, la invariància i processos de transformació, observant el causa-efecte.
També hem emmarcat aquestes activitats amb el conte d’en Ramonet a l’hivern, que ens ha permès reforçar els conceptes i treballar-ne d’altres com content/trist/malalt.
Ha estat important la música per acompanyar les activitats, associant cançons a conceptes i poder anar a la sala multisensorial per centrar l’atenció tant en el compte com en determinats conceptes.
Com sempre sempre que hem pogut n’hem fet fotografies que ens ajuden a recordar les activitats fetes i a reforçar els conceptes treballats.
Us adjuntem els links dels Amides corresponents a les activitats.
- FRUITES I VERDURES HIVERN 2020 (activitats fetes de fruites i verdures)
- HIVERN EXPLORADORS 2020 (activitats fetes d’experimentació)
- CANÇONS HIVERN EXPLORADORS 2020 (cançons treballades)
- CONTE RAMONET A L'HIVERN (Amida per treballar el conte d’en Ramonet)
- Detalls
- Escrit per atrenchs
- Categoria: aules
- Vist: 1095
En Carnestoltes acaba d'arribar a l'escola per portar-nos els manaments que haurem de complir durant la setmana que ve, la més esbojarrada de l'any!
Que comenci la gresca i VISCA EN CARNESTOLTES!!!
Clica la imatge per veure els manaments
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 1135
L'alumnat de l'aula dels Artistes, desprès de veure alguns informatius, parlar-ne i mirar les seccions que poden tenir els informatius que fan per TV, s'ha escollit indivisualment la secció que es volgués fer i pensar quina informació s'hi voldria explicar. Amb tot, el que s'ha anat treballant ha estat:
- Potenciar el pensament creatiu.
- Potenciar l’autoestima i l’autonomia.
- Treballar en equip respectant les idees dels altres.
- Pensar idees (pluja d´idees) per tal de fer un projecte.
- Despertar la curiositat i la motivació pel projecte.
- Buscar diferents maneres de fer les coses.
- Pensar i dur a terme entrevistes pas a pas.
- Fer una estadística del temps del mes de novembre.
- Conèixer les seccions d´un informatiu setmanal.
- Comunicar-se amb altres persones de l´escola per buscar l´informació necessària per omplir les seccions.
Les seccions escollides i/o temes treballats han estat:
- El temps
- L'actualitat
- Els esports
- El realitzador
- El periodista corresponsal/entrevistador
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 1178
Aquest tercer trimestre, a partir de mitjans de novembre, hem començat a treballar el Nadal a l’aula. El fil conductor ha estat la cançó “M’agrada el Nadal” de la Dàmaris Gelabert. A partir d’aquesta, vam escollir una sèrie de conceptes a treballar, alguns potser ja els havien treballat en cursos anteriors i per tant l’objectiu ha estat reforçar-los. Els hem treballat a nivell de dibuix, foto, objecte, paraula i símbol.
Per treballar cadascun d’ells hem realitzat una activitat específica dins de l’aula i després altres activitats tant a l’aula com fora d’aquesta. Per exemple hem treballat el concepte dimoni disfressant-nos de dimoni, veient una figura d’un dimoni, però també a la multi amb el mateix objecte i mirant i escoltant la cançó del dimoni escuat o bé davant del pessebre buscant i mirant la figura d’aquest.
Hem utilitzant vídeos de cançons per a treballar els conceptes i les hem mirat a l’Amida, tant a l’aula com a la multi:
http://amidacomunica.cat/show/1752
També ens ha anat molt bé un llibret en què hi havia els conceptes de Nadal que volíem treballar i d’altres que no hem treballat específicament però sí que hem pogut recordar. Aquest llibret el mirem i cantem cançons.
De les diferents activitats n’hem fet muntatges. Algun dels conceptes hem necessitat 3 sessions per fer l’activitat complerta.
En el recull trimestral trobareu més informació de cada activitat. Aquí us oferim els muntatges que hem fet de les fotos.
ACTIVITATS DE NADAL AULA EXPLORADORS 19-20
http://amidacomunica.cat/show/1755
El 4t vídeo de l’Amida és la nadala amb la qual Músics i Exploradors us desitgen… BONES FESTES!!!!!!!
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 1108
L’aula de Bombers hem treballat, dins de coneixement del medi, el tema del reciclatge.
- Hem vist com s'organitzen els diferents contenidors segons el tipus de residus que existeixen.
- Hem comprovat que cada residu va a parar en un contenidor d'un color concret a través d'imatges, videos, explicacions i la pròpia experiència dels alumnes.
- Hem vist la importància que té que tothom contribueixi amb el reciclatge per tal de reduir la contaminació i ajudar a preservar el planeta i el medi ambient.
- Hem treballat les propietats dels diferents materials per saber-los identificar, així com hem ampliat vocabulari a partir dels temes específics treballats.
A partir d'aquest treball de reciclatge, hem experimentat el procés per fer paper reciclat a partir de restes de papers en brut, papers de diaris ja llegits i cartrons extrets del contenidor blau de paper i cartrons.
A més a més, els companys i companyses de l'aula d'Artistes ens han acompanyat amb l'experiment ajudant-nos a tallar els papers, experimentant amb les diferents textures i hem pogut explicar, tot treballant llenguatge i comunicació, tot el procés per tal d'elaborar paper reciclat.
No us perdeu el vídeo resum de com hem reciclat paper:
Clica aquí per visionar el vídeo.
- Detalls
- Categoria: aules
- Vist: 1103
Un curs més, la tardor passa per les nostres vides i hem de conviure amb la metereologia, fruits, festes i tradicions que la caracteritzen.
Recuperem vocabulari i conceptes ja treballats, posant en marxa la memòria a llarg termini i n’introduïm de nous; són conceptes no desconeguts però potser no treballats i/o explicitats amb simbologia.
Treballem la percepció i discriminació i potenciem la integració sensorial, a través de les propostes d’experimentació amb la carbassa, les castanyes, el raïm, els caquis, els glans, les fulles seques, les pinyes, les branques, etc.
En les activitats d’experimentació mirem els objectes del dret i del revés, tocant-los, olorant-los, etc. Volem treballar la invariància i conservació de l’objecte.
I, com no, l’atenció sostinguda (valorant-la tant quan són agents actius, com quan ho són els seus companys).
Potenciem aquests conceptes tant en les activitats d’experimentació com en d’altres: les de manipulació, en algunes cançons, a nivell informàtic, etc. Això ens porta a veure el mateix símbol en contextos comunicatius i relacionals diferents, tant a l’aula com fora d’ella (festes, sala multisensorial, passadís, etc).
Hem intentat anar creant documentació gràfica de les sessions, quan ha estat possible, i n’hem fet muntatges. Aquests els podeu trobar en el següent enllaç de l’Amida: TARDOR EXPLORADORS 19-20
A l’aula els hem visionat amb l’Amida potenciant la memòria, l’autonomia i l’autoestima dels alumnes, al mateix temps que els torns.
- Detalls
- Vist: 1477
EQUIP DE TUTORES
Vetllen per al desenvolupament personal i global de l’alumne (cognitiu, psicomotriu, emocional i social) i per l’assoliment progressiu de les capacitats.
Elaboren les programacions, les posen a la pràctica i avaluen el camí seguit per l’alumne/a.
Exerceixen la tutoria d'un grup d'alumnes, treballant i col·laborant amb les famílies.
Treballen en equip amb els diferents especialistes del centre per assegurar una atenció educativa coordinada i integral.
Realitzen un seguiment de l'escolarització compartida dels alumnes amb els centres ordinaris que correspongui.
Promouen, organitzen i participen en les activitats extraordinàries, dins i/o fora del recinte educatiu.
Fan la recerca, experimentació i millora contínua dels processos d’ensenyament corresponent.
Es formen regularment per millorar la tasca educativa.
Coordinen les activitats docents, de gestió i de direcció que li siguin encomanades.