aules

Les aules de Bombers i Artistes han treballat la història d'en Biel i les Balenes des de l'àmbit d'educació emocional i llenguatge. Aquesta història és una adaptació d'un conte amb el qual s'ha pogut fomentar, de forma general: 

  • Vocabulari específic (tant a nivell de pictogrames com oralment)
  • L’escolta activa
  • La comprensió lectora oral
  • Identificació de les emocions i els sentiments propis
  • Responsabilitat i coresponsabilitat
  • Autoregulació de la conducta
  • Treball d'habilitats de raonament i pensament
  • Establir estratègies per al diàleg
  • Sensibilitat, respecte i tolerància envers els altres i la seva diversitat. 
  • Actitud crítica en l’observació i en la interpretació de la realitat
  • Creativitat audiovisual 
  • La coneixença, el valor i l'estima cap a l’entorn natural, social i cultural més proper

Per tancar aquest projecte, van decidir fer un petit resum audiovisual de la història sent els propis protagonistes de la història. Ambdues aules han participat en la creació del guió, en la presa de decisions en el repartimetn dels papers de cada personatge i en l'atrezzo dels decorats com del vestuari específic de cada personatge o element del conte.

Aquest ha estat el resultat.

 

Les aules de Reporters i Jardiners han gaudit moltíssim de l'activitat de Musicoteràpia.

 

Cica aquí per veure un resum de les sessions.

Les aules de Bombers i Artistes han fet musicoteràpia amb l'Anna Losantos les dues últimes setmanes abans d'acabar el segon trimestre.

L'Anna els ha fet diferents ofertes musicals com ara: tocar instruments, seguir ritmes, treballar sons amb diferents intensitats i la importància del silenci. A part d'aquestes activitats han dut a terme un mini projecte: l'adaptació musical de la narrativa que estan treballant a llenguatge i educació emocional "En Martí i les balenes" de Barbara van Rheenenm que  han renombrat com a "En Biel i les balenes",  tot escollint la música i ajudant a l'Anna a crear les estrofes rimades per confeccionar la lletra de la cançó. 

 A més a més, també han trobat el moment per poder cantar cançons que els nois i noies de les biaules de Bombers i Artistes els agrada. 

En resum, les sessions de musicoteràpia han resultat ser tot un encert!"

 

Durant els darrers dies del segon trimestre, algunes aules del bloc de Mar vàrem  gaudir d'una activitat conjunta relacionada amb la Pasqua: La recerca d'ous de xocolata pel pati petit. 

L'alumnat de Bombers i Artistes han creat uns rodolins, amb el suport de l'adult, per donar pistes als companys i companyes de les altres aules del Bloc de Mar per cercar els ous de Pasqua.

Durant el procés de la creació dels rodolins, s'ha estat treballant un munt d'aspectes, entre ells: consciència fonològica, vocabulari i construcció de frases.

Ha estat una activitat on tots i totes han gaudit molt. 

Posteriorment, Inventors i Firaries han aprofitat els ous de xocolata que han trobat per treballar tot experimentar amb la xocolata: mirant, olorant, tocant i tastant.

Clica aquí per veure el vídeo

Les darreres dues setmanes,  les aules d’Inventors i Firaires hem fet musicoteràpia amb l’Anna Losantos .

Als nostres nens i nenes els hi ha agradat molt tornar a trobar-se amb l’Anna i compartir músiques, danses, cançons i jocs musicals. A tots i totes els  hi agrada interactuar tocant els instruments, traient  veu i ballant  acompanyats per l’Anna i la seva guitarra.

També poder escollir l’instrument que els hi ve de gust tocar, descobrir el so d’instruments nous i desconeguts i també sentir la vibració d’alguns instruments que fan pessigolles.

Tant pels nens i nenes com per les acompanyants, ha estat una experiència molt agradable i enriquidora que hem pogut aprofitar molt i  ens agradaria poder continuar el proper curs

 

Clica aquí per veure el vídeo

Gràcies a la donació de Laptops HP, els alumnes de Bombers han pogut fer una activitat compartida i simultània, cadascú amb un Laptop amb el sofware i accés adequat a les característiques individuals de cada un. 

 

Gràcies a poder accedir a eines tecnològiques per a cada alumne dins l'aula, ens permet poder dissenyar activitats que fomenten un treball cooperatiu però a l'hora individual podent respectar així els ritmes, accesos i possibilitats de cada un.

Activitat: Mapa de paraules sobre el Mar.

Cada alumne, de manera individual en el seu Laptop, va creant i confeccionant una llista de paraules sobre el Mar en un document drive que a l'hora està compartit amb la resta de companys que també estan pensant i col·locant paraules a aquesta llista. La màgia de veure com van apareixen en la pantalla del laptop de cada un, altres paraules pensades i col·locades pels altres companys, ha facilitat en tot moment la concentració i atenció al llarg d'una activitat d'un treball cooperatiu. Un cop han donat per finalitzada la llista, l'han abocada al wordArt per fer un mapa de paraules com a resultat final.  

 

Aquest 2n trimestre, les aules de Cuiners i Mariners ens hem agrupat per pujar a la sala de psico. 

Un grup d’alumnes ha aprofitat per treballar conceptes matemàtics a nivell corporal. Han vivenciat alguns conceptes com sobre - sota, ràpid - a poc a poc, a dins - a fora, a dalt - a baix. A mesura que els vivenciaven, buscaven el símbol per posar-hi nom i, en alguns casos, també feien la cerca en les seves llibretes de comunicació. 
Tot això s'ha treballat a través d’una història en què cada infant escollia quin animal volia ser; començàvem tots junts a sota les onades i aleshores cada animal del mar anava fent un parell o tres de propostes; finalment acabàvem cada sessió junts a dalt del matalàs fent un massatge.

Aquesta proposta psicomotriu i pedagògica, a més a més de tenir presents objectius cognitius i comunicatius, s'ha compartit amb la fisio de la biaula per poder també tenir en compte tot d'aspectes motrius.

Aquestes activitats han quedat recollides en un Amida per recordar tots aquests conceptes: http://amidacomunica.cat/show/2108

Les aules de Mariners i Cuiners hem fet musicoteràpia amb l’Anna Losantos durant aquestes darreres setmanes. Com sempre, ha estat una experiència magnífica i per a alguns nens/es ha estat tota una novetat, doncs no havien fet mai música amb l’Anna. Us presentem una petita mostra de totes les sessions. En aquest recull us volíem mostrar una mica quina ha estat l’estructura de la sessió:
            * Salutació inicial
            * Presentació dels instruments
            * Escollim instrument
            * Fem l’orquestra
            * Escollim cançons i les cantem
            * Cantem/ballem cançons relacionades amb el cos i les mans
            * Notem la vibració d’alguns instruments
            * Comiat
Val a dir que en algunes sessions hem fet modificacions introduint nous instruments o fent alguna dansa, etc. Hem gaudit molt de totes les sessions.
Anirem penjant algun clip més a l’Amida.

“Adéu Anna i moltes gràcies per fer música plegats!”

En motiu de la festa de la Castanyada, els nois i noies de Bombers i Artistes han volgut preparar aquest vídeo per felicitar la festa.

Han triat una cançó molt animada, han escoltat bé la lletra per entendre-la i poder fer el repartiment dels personatges. També han escollit la roba que havia de dur cada personatge i han ajudat a l'hora de fer el muntatge amb el Moviemaker.

Esperem que us agradi!!

Clica la imatge per veure el vídeo

Felicitació castanyada Bombers i Artistes

Els Bombers hem sortit pels patis de l'escola a explorar l'entorn més proper i hem "sentit el món" a través dels sentits. Hem hagut d'estar atents  i observar l'espai del pati descobrint, escoltant, olorant i tocant diferents elements de l'entorn. Hem visitat l'hort i el cirerer d'arboç de l'escola que l'hem trobat carregat de fruits. Hem agafat uns quants fruits i ens els hem endut a l'aula per observar-los i investigar-los.

En tot aquest procés, hem pogut treballar conceptes amb el seu vocabulari corresponent, un vocabulari de mitja i baixa freqüència a través de la comprovació de les característiques d'aquests fruits recollits: dur-tou, rugós-llis, rodó-quadrat-triangle-rectangle, flotar o no flotar, colors,  sec-humit, gran-petit respecte a altres elements i la seva justificació. A través del procediment assaig-error, hem anat provant diferents opcions i comprovant si les possibles hipòtesis eren certes o falses. També hem aprofitat els fruits per treballar reptes matemàtics relacionats amb la suma i la resta, així com, fer agrupacions i reparticions.

Tots aquests procediments d'observació i comprovació dels resultats a nivell visual, ha comportat haver d'emetre explicacions, respostes, solucions... tot generant llenguatge a partir d'unes vivències que ens ha comportat l'exploració a través dels sentits d'un entorn proper com han estat els patis de l'escola.

 

Clica aquí per veure el vídeo

   

Les aules d'Exploradors, Músics, Bombers i Artistes han practictat la cançó del Jo soc com tu d'enguany per començar a gaudir de l'arribada de l'estiu. N'hem fet un vídeo per pofer-ho compartir amb la resta de la Fundació i posar el nostre granet de sorra a les Dissantes d'aquest juliol'21!
Esprem que us agradi!
 
Jo soc com tu 21