aules
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 484
Els Bombers hem sortit pels patis de l'escola a explorar l'entorn més proper i hem "sentit el món" a través dels sentits. Hem hagut d'estar atents i observar l'espai del pati descobrint, escoltant, olorant i tocant diferents elements de l'entorn. Hem visitat l'hort i el cirerer d'arboç de l'escola que l'hem trobat carregat de fruits. Hem agafat uns quants fruits i ens els hem endut a l'aula per observar-los i investigar-los.
En tot aquest procés, hem pogut treballar conceptes amb el seu vocabulari corresponent, un vocabulari de mitja i baixa freqüència a través de la comprovació de les característiques d'aquests fruits recollits: dur-tou, rugós-llis, rodó-quadrat-triangle-rectangle, flotar o no flotar, colors, sec-humit, gran-petit respecte a altres elements i la seva justificació. A través del procediment assaig-error, hem anat provant diferents opcions i comprovant si les possibles hipòtesis eren certes o falses. També hem aprofitat els fruits per treballar reptes matemàtics relacionats amb la suma i la resta, així com, fer agrupacions i reparticions.
Tots aquests procediments d'observació i comprovació dels resultats a nivell visual, ha comportat haver d'emetre explicacions, respostes, solucions... tot generant llenguatge a partir d'unes vivències que ens ha comportat l'exploració a través dels sentits d'un entorn proper com han estat els patis de l'escola.
- Detalls
- Categoria: aules
En motiu de la festa de la Castanyada, els nois i noies de Bombers i Artistes han volgut preparar aquest vídeo per felicitar la festa.
Han triat una cançó molt animada, han escoltat bé la lletra per entendre-la i poder fer el repartiment dels personatges. També han escollit la roba que havia de dur cada personatge i han ajudat a l'hora de fer el muntatge amb el Moviemaker.
Esperem que us agradi!!
- Detalls
- Categoria: aules
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 661
La biaula de Jardiners i Reporters hem gaudit molt del cos a partir de la música, els massatges i la vibració. Aquí us deixem un petit vídeo de l’activitat vibratòria amb el “PANDERO”.
És genial sentir la vibració a través dels ossos i articulacions del nostre cos!!!
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 596
El dijous 29 d’abril a les aules de firaires i inventors van celebrar el Dia Internacional de la Dansa.
L’activitat va consistir en escoltar El Bolero de Ravel mentre els nens i nenes estaven situats a terra amb màrfegues acompanyats d'un adult i un mocador. L’adult anava movent el mocador sobre el cos del nen/a, marcant el ritme de la música i amb el so rítmic d'un pandero.
Es va treballar l’estimulació auditiva i també l’estimulació vestibular, tot acompanyant als infants amb un lleuger moviment al ritme de la música.
D’altres objectius treballats a l’activitat han estat: familiaritzar-se amb el so i el silenci, col·laborar amb el mocador i conèixer el pandero com a instrument de percusió.
- Detalls
- Escrit per Super User
- Categoria: aules
- Vist: 688
Aquest curs, la biaula de Músics - Exploradors, hem decidit fer un drac.
Cada alumne ha fet un treball d’experimentació amb un tub, que després hem convertit en drac.
El treball d’experimentació ha estat:
- Mirar el tub des de diferents perspectives
- Mirar a través del tub
- Posar la mà a través del tub (ara hi és/ara no hi és)
- Posar objectes per un cantó del tub observant com sortien per l’altre i quin soroll feien
- Fer sons i/o escoltar sons a través del tub
- Fer-lo rodolar amb una i amb dues mans
- I finalment pintar-lo amb pintura verda
Després vam tornar a presentar el tub ja muntat en forma de drac i ens ha permès fer un treball de control de l’entorn, ja que hem posat l’assecador endollat a la caixa de connexions i que l’aire sortís a través del tub, fent soroll i fent voleiar les tires de paper de seda.
Amb aquesta proposta hem treballat el causa-efecte, la demanda de continuïtat, hem pogut observar la transformació d’un objecte i hem pogut treballar conceptes com “més”, “commutador”, “assecador”, “m’agrada”...
Us passem l’enllaç del vídeo resum de l'activitat: https://youtu.be/6-euYpZC5PA
- Detalls
- Escrit per atrenchs
- Categoria: aules
- Vist: 671
Les aules de Bombers i Artistes s'han encarregat de representar la Llegenda de Sant Jordi. Els nois i noies han recordat la llegenda, han treballat la comprensió d'aquesta i s'han preparat per elaborar el vídeo: repartir-se els personatges, triar el material que necessitaven i les escenes que havien de gravar.
Aquest vídeo ens ha servit per celebrar la diada de Sant Jordi de manera telemàtica amb tota l'escola.
Esperem que us agradi la llegenda i que tingueu una molt bona diada!!
- Detalls
- Categoria: aules
- Detalls
- Categoria: aules
Aquest segon trimestre un Grup flexible de llenguatge de les aules de Bombers i Artistes han elaborat un programa de ràdio.
Els objectius generals treballats han estat:
- Potenciar la imaginació i creació per poder inventar notícies, escollint alguna de les seccions treballades (música, esports, temps, entrevistes...).
- Estructurar-ne la informació utilitzant l'ordre correcte de la frase.
- Elaborar el guió per gravar la notícia i repartir-se la notícia entre els diferents participants.
- Augmentar vocagulari.
- Potenciar el treball en equip.
Clica la imatge per veure el programa d'aquest segon trimestre!
- Detalls
- Categoria: aules
Aquest curs les aules de Bombers i Artistes ens hem presentat a un petit concurs escolar organitzat pels Supermercats Consum entorn al tema dels bons hàbits: La salut sempre guanya.
Tots aquests hàbits saludables els hem anat treballant en diferents situacions i moments:
- Durant el confinament vam parlar de la importància de tenir uns hàbits saludables (fer exercici, mantenir-nos actius, menjar saludable...).
- El primer trimestre hem treballat un conte relacionat amb la situació actual i quins bons hàbits d'higiene i protecció hem de tenir ("Ballarem sota una estrella").
Tots els continguts treballats els hem representat en un vídeo que hem elaborat utilitzant el Croma i que ens ha servit per presentar al concurs.
Tant si guanyem com si no, hem gaudit del procés i hem après la importància de fer totes aquestes accions.
Clica la imatge per veure el vídeo que hem presentat al concurs!
- Detalls
- Categoria: aules
Durant aquest primer tram del trimestre, Músics i Exploradors hem fet un treball de l’hivern i el cos.
Hem aprofitat les sensacions contrastades que ens pot oferir l’hivern (calor-fred) per vivenciar-les en el propi cos i així prendre’n consciència, a la vegada que ens ha permès treballar conceptes propis d’aquesta època de l’any; ajustant-nos als objectius de grup i individuals.
Hem fet activitats d’experimentació, treball a la sala multisensorial, activitats corporals i un treball transversal de comunicació i llenguatge, potenciant habilitats cognitives i comunicatives.
Buscant despertar l’interès, la curiositat i el gaudi per la relació amb l’espai, els objectes i les persones.
Aquí teniu l’Amida de cada aula per aprofitar i fer un treball de memòria:
- Detalls
- Categoria: aules
Per celebrar el carnaval a les aules de Cuiners i Mariners hem fet activitats conjuntes:
- El dilluns: Vam jugar al Joc del Rei-posant-nos complements com barrets.
- El dimarts: Vam jugar a disfressar-nos i vam treballar conceptes matemàtics (numeració, pocs-molts,...).
- El dimecres: Vam fer danses i vam ballar “En Joan petit”, “Eram sam, sam, “A poc i poc i de pressa”, la cançó d´en Santi,...
- El dijous: Vam venir disfressats de casa i vam desfilar i fem molta ballaruca.
- El divendres: Vam seguir amb la gresca i xerinola durant els tallers.
Ens ho hem passat molt bé!!!
Us deixem un vídeo recull d’aquests moments tan divertits (Clica la imatge)
- Detalls
- Categoria: aules
Ja ha arribat en Carnestoltes a l'escola!!
Com cada any, ens ha portat els manaments per la setmana i molta gresca perquè passem uns dies plens de festa i diversió!
Clica el CALENDARI per veure els manaments i el símbol de DISFRESSA per veure la passarel·la!