aules

La biaula d’Inventors i Firaires hem estat treballant el Nadal a partir d’un poema cançó: “Una estrella jo faré”.

Les 2 aules hem estat treballant el poema en el moment de les tasques, ambdós grups ho han fet amb l’step i reforçat amb material més sensorial o bé fent-ne la lectura amb pictos, també hem aprofitat la mica de coreografia que té per moure una mica el cos.

A nivell d'àmbit artístic, cada alumne ha fet una estrella per a vivenciar el contingut del problema, un grup ho ha treballat a nivell sensorial treballant el causa efecte, la percepció, un vocabulari més contextualitzat i l’altre grup ho ha aprofitat per a treballar verbs i qualitats a través de símbols.

Com que el poema explicava que l’estrella brillava a dalt de l’arbre hem treballat l’arbre de Nadal, reconeguent-lo en foto, dibuix i símbol; així com alguns elements de l’arbre. La proposta ha estat en decorar uns gots de paper amb elements que hem experimentat.

Un grup ha treballat la permanència de l’objecte amb el got, el causa-efecte, la percepció i discriminació amb els botons i les boletes. La demanda de continuïtat en el pintar, etc

I l’altre grup ha fet més èmfasi en poder generar hipòtesis abans de fer, treballar les qualitats a nivell simbòlic amb pictos solts i en els seus comunicadors, així com en posar nom i símbol a les accions fetes. A la vegada que treballaven aquests objectius lingüístics se n’han treballat de cognitius com la memòria o de conceptes matemàtics com tamany o quantitat.

La darrera proposta ha estat fer un ren: cada alumne va estampar el seu peu i després de veure foto, dibuix i símbol del ren en vam mirar algunes parts: nas, ulls i banyes. Vam cercar els ulls i el nas en nosaltres mateixos i vam experimentar amb els elements que posaríem en els rens.

De nou un grup es va centrar més en les parts del propi cos, en percebre i localitzar i l’altre les van treballar més a través dels seus plafons de comunicació. Així com les qualitats que es percebien i els verbs de les accions. En repetir-se elements, ens permetia treballar la memòria i generar hipòtesis de què percebríem i explicar-ho amb el plafó.

Per tant podem veure que 3 activitats aparentment iguals s’han realitzat de manera diferenciada entre 2 aules i perseguint els objectius individuals de cada alumne; així com ajustant les estratègies i recursos a les situacions de cada alumne.

Gaudiu dels vídeos i aprofitem per a desitjar-vos… Bones Festes!!!

 

Aprofitant el tema transversal d’aquest curs “Les cultures del món”, a les aules de Pintors i Esportistes estem coneixent les diferents cultures que tenim en l’alumnat de l’aula. El primer trimestre ens hem centrat en viatjar a Cuba i al Marroc. Aquest segon trimestre hem viatjat a Perú i a Suïssa.

A través dels sentits hem pogut experimentar gustos, olors, costums i ritmes tots diferents. Hem reforçat els diferents conceptes treballats amb els pictogrames corresponents. L’atenció i l’espera han estat dos objectius principals per poder dur a terme les activitats conjuntes. Hem fet activitats mitjançant elements de control de l’entorn, de música i d’experimentació sensorial. 

També hem aprofitat per convidar a les famílies a l’aula i fer una recepta típica.

El següent trimestre seguirem viatjant!

 

Si voleu veure els vídeos dels nostres viatges, clica la imatge per anar al nostre Amida "Pintors i Esportistes viatgem pel món 22-23"

Cultures Esportistes i Pintors

 

 

Aquest primer trimestre les aules de Pintors i Esportistes hem gaudit de l’activitat de musicoteràpia a mans de l’especialista Anna Losantos. Aquest curs, com a novetat, hem fet una sessió oberta amb les famílies de manera presencial o telemàtica per facilitar la participació.

Per començar la sessió sempre ho fem amb la mateixa cançó i l’Anna ens saluda un a un amb la guitarra. Seguidament escollim l’instrument que més ens agrada, reforçant la tria amb els símbols corresponents. Quan tothom té el seu instrument, fem una estona d’orquestra, seguim les indicacions de l’Anna i treballem el ritme i el volum amb cada alumne  mitjançant els pictogrames: fort o fluix; ràpid o lent.

Finalment, acabem la sessió amb una mica de danses i cançons més mogudes o amb instruments de relaxació depenent del que necessitem aquell dia, i despedim la sessió amb la cançó de fi d’activitat. 

Ens ho hem passat molt i molt bé! Moltes gràcies Anna!

 

Clica el símbol per veure el vídeo

Instruments

L'aula dels Firaires hem estat treballant la tardor i les tradicions culturals  a partir de diferents elements d'experimentació a través dels sentits i activitats de control de l'entorn:

Hem treballat:

  • La pluja a través de la pintura freda, l'aigua i fent ploure amb el núvol de control de l'entorn
  • Activitats de causa-efecte a través de l'OMI (el projector interactiu) 
  • Experimentació amb fulles seques i activitat de control de l'entorn per fer volar fulles.
  • Realització de crispetes a través de l'experimentació amb els sentits acompanyat d'una altra activitat de control de l'entorn.

En totes aquestes activitats hem estat potenciant i estimulant habilitats cognitives com l'atenció, la memòria i la percepció. També hem treballat la causa-efecte, la permanència de l'objecte i la demanda de continuïtat així com sensacions a través dels diferents sentits: la vista, l'olfacte, el gust, el tacte i l'oïda.

Aquí teniu el link de les diferents presentacions AMIDES on es veuen les diferents activitats: http://amidacomunica.cat/show/2220

 tardorfiraires.jpg

 

Aquests dies s'ha ha estat treballant la cultura de Mèxic lligat amb la Castanyada. Les aules de Bombers i Artistes van fer unes propostes basades en el “Día de muertos” com activitat emmarcada en el tema transversal d’aquest curs “Les cultures del món”, i en particular, la cultura mexicana.

Les aules del bloc de mar han conegut que són les catrines; les caricatures de calaveres somrient. Amb diferents materials i objectes, sobre siluetes de catrines, cada aula ha pogut confeccionar-ne de diferents.  

Cada aula ha pogut escollir materials tot tocant, mirant, partint de l’atenció, la percepció i discriminació de l’alumnat al llarg de la proposta.

Cada grup va treballar la proposta segons els seus objectius: la creativitat, les parts de la cara, els colors, les formes, conceptes espacials, etc.

Una activitat… múltiples objectius segons les necessitats de cada alumne!

El resultat de les diferents catrines s'han anat penjant decorant els armaris del passadís de mar.

Si voleu mirar com ho vam fer i com han quedat? Doncs cliqueu!!  http://amidacomunica.cat/show/2247

 

 

A la biaula de Músics-Exploradors s'ha dut a terme una activitat per experimentar amb el moviment lliure i els nostres cossos. La proposta ha partit dels principis de la dansa Contact per potenciar la competència corporal i altres canals de comunicació. 

El Contact-improvisació és una forma de dansa basada en l'exploració del propi cos i en el diàleg corporal amb altres cossos, desenvolupant moviment conjunt. 

L'activitat s'ha realitzat com a tastet inicial per poder valorar l'experiència corporal amb l'alumnat i recollir primeres impressions per una possible continuïtat del projecte.

Clica aquí per veure un resum de les sessions

Les darreres setmanes de juny, els Bombers hem jugat a un Escape-room (joc de pistes) a l'entorn d'un misteri relacionat amb el mar. A través d'aquest joc hem treballat:

  • Les bases cognitives: atenció, percepció, memòria.
  • Resoldre problemes emprant la lògica i les eines adequades treballades a matemàtiques: seriacions, classificacions, situacions espacials, formes geomètriques simples, numeració i resolució de petits problemes matemàtics.
  • Ser capaç de resoldre una seqüència lògica.
  • Resoldre problemes relacionats amb la lectoescriptura: reconeixement de lletres i sons, consciència fonològica i lectura i escriptura sil·làbica
  • Treballar la manipulació fina.
  • Potenciar la creativitat
  • Ser capaç de treballar en equip cooperant amb la resta de companys

S'ha gaudit molt de l'activitat tot i la calor d'aquests dies.

Agraïm la col·laboració de les famílies que ens han gravat videos perquè els nois i noies poguessin esbrinar els enigmes. 

 

Clica aquí per veure el muntatge!

La classe dels reporters i jardiners ens encanta col.laborar en els tallers conjunts de l’escola.

Ha estat molt divertit decorar el drac amb pètals de roba (JOCS FLORALS) i pintar pedres per fer un 3 en ratlla per poder jugar en el temps de lleure (Dia del RECICLATGE)

 

Les aules de Bombers i Artistes han treballat la història d'en Biel i les Balenes des de l'àmbit d'educació emocional i llenguatge. Aquesta història és una adaptació d'un conte amb el qual s'ha pogut fomentar, de forma general: 

  • Vocabulari específic (tant a nivell de pictogrames com oralment)
  • L’escolta activa
  • La comprensió lectora oral
  • Identificació de les emocions i els sentiments propis
  • Responsabilitat i coresponsabilitat
  • Autoregulació de la conducta
  • Treball d'habilitats de raonament i pensament
  • Establir estratègies per al diàleg
  • Sensibilitat, respecte i tolerància envers els altres i la seva diversitat. 
  • Actitud crítica en l’observació i en la interpretació de la realitat
  • Creativitat audiovisual 
  • La coneixença, el valor i l'estima cap a l’entorn natural, social i cultural més proper

Per tancar aquest projecte, van decidir fer un petit resum audiovisual de la història sent els propis protagonistes de la història. Ambdues aules han participat en la creació del guió, en la presa de decisions en el repartimetn dels papers de cada personatge i en l'atrezzo dels decorats com del vestuari específic de cada personatge o element del conte.

Aquest ha estat el resultat.

 

Les aules de Reporters i Jardiners han gaudit moltíssim de l'activitat de Musicoteràpia.

 

Cica aquí per veure un resum de les sessions.

Durant els darrers dies del segon trimestre, algunes aules del bloc de Mar vàrem  gaudir d'una activitat conjunta relacionada amb la Pasqua: La recerca d'ous de xocolata pel pati petit. 

L'alumnat de Bombers i Artistes han creat uns rodolins, amb el suport de l'adult, per donar pistes als companys i companyes de les altres aules del Bloc de Mar per cercar els ous de Pasqua.

Durant el procés de la creació dels rodolins, s'ha estat treballant un munt d'aspectes, entre ells: consciència fonològica, vocabulari i construcció de frases.

Ha estat una activitat on tots i totes han gaudit molt. 

Posteriorment, Inventors i Firaries han aprofitat els ous de xocolata que han trobat per treballar tot experimentar amb la xocolata: mirant, olorant, tocant i tastant.

Clica aquí per veure el vídeo

Les aules de Bombers i Artistes han fet musicoteràpia amb l'Anna Losantos les dues últimes setmanes abans d'acabar el segon trimestre.

L'Anna els ha fet diferents ofertes musicals com ara: tocar instruments, seguir ritmes, treballar sons amb diferents intensitats i la importància del silenci. A part d'aquestes activitats han dut a terme un mini projecte: l'adaptació musical de la narrativa que estan treballant a llenguatge i educació emocional "En Martí i les balenes" de Barbara van Rheenenm que  han renombrat com a "En Biel i les balenes",  tot escollint la música i ajudant a l'Anna a crear les estrofes rimades per confeccionar la lletra de la cançó. 

 A més a més, també han trobat el moment per poder cantar cançons que els nois i noies de les biaules de Bombers i Artistes els agrada. 

En resum, les sessions de musicoteràpia han resultat ser tot un encert!"

 

Les darreres dues setmanes,  les aules d’Inventors i Firaires hem fet musicoteràpia amb l’Anna Losantos .

Als nostres nens i nenes els hi ha agradat molt tornar a trobar-se amb l’Anna i compartir músiques, danses, cançons i jocs musicals. A tots i totes els  hi agrada interactuar tocant els instruments, traient  veu i ballant  acompanyats per l’Anna i la seva guitarra.

També poder escollir l’instrument que els hi ve de gust tocar, descobrir el so d’instruments nous i desconeguts i també sentir la vibració d’alguns instruments que fan pessigolles.

Tant pels nens i nenes com per les acompanyants, ha estat una experiència molt agradable i enriquidora que hem pogut aprofitar molt i  ens agradaria poder continuar el proper curs

 

Clica aquí per veure el vídeo