aules

Aquest segon trimestre els Inventors han treballat el tema dels oficis i s’han centrat en el d'infermera. Han concretat què fa la infermera a l’escola i sobretot a la seva aula.

S'han anat responent a preguntes com:

        Què fa?

        On treballa?

        Quines tasques fa a l’escola?

        Quins estris fa servir?

Les respostes a aquestes preguntes els ha connectat amb les seves necessitats i vivències. N’hi ha que ha recordat que a l’hospital els havien posat oxigen, d’altres que fan servir el cough assist, d’altres que quan cal fan nebulitzacions, etc.

S'ha creat un plafó monogràfic del tema que s'ha anat fent servir a mesura que la infermera i l'auxiliar d'infermeria han entrat a l’aula a fer les explicacions pertinents.

S'ha anat fent un mural, s'ha fet comprensions, s'ha jugat a fer d’infermers amb nines, s'ha fet la maleta de l’Eli (la infermera) i s'ha mirat vídeos resum de tot el tema, que s'han penjat a un Amida.

 

AMIDA LA INFERMERA

 

Ha estat una experiència molt enriquidora de treball conjunt amb infermeria.

A nivell d’autoestima, ha estat important ja que cada un d’ells ha tingut el seu moment de mostrar coses als altres: com es fa la cura dels ulls, com es fa un cough assist, com es fa una glicèmia,... també han pogut veure de ben a la vora i tocar estris, per exemple han pogut escoltar el cor de l’Eli amb el fonendoscopi.

Agraïm molt la tasca de l’Eli i l’Elena (la infermera i l'auxiliar), tant en el dia a dia com en l’acompanyament que ens han fet en aquest aprenentatge.

Us deixem un vídeo d’un parell de sessions:

 

ELS INVENTORS TREBALLEN LA INFERMERA

Les aules de Bombers i Artistes han participat de la V edició de l'Educació Física al carrer que ha tingut lloc aquest dijous 30 de març a l'espai del nou parc central de Mataró. 

Mes de 1500 nens i nenes de 30 escoles de la ciutat han participat en aquesta edició gaudint d'un matí ple d'activitats entorn a l'educació física acabant tots junts ballant zumba.

 

El passat 1 de març l’alumnat de l’aula de 3r B de l’escola Joan Sanpera i l’aula dels Inventors de l’Escola d’EE l’Arboç vam fer un meet per conèixer-nos una mica millor i compartir aprenentatges. 

L’alumnat de 3r B van poder preguntar alguns dubtes als companys i companyes de l’Arboç. L'aula d'invenors va estar contenta de poder explicar que a l’escola tenim una infermera i que estaven aprenent moltes coses relacionades amb salut. La infermera, que també estava present, va poder explicar alguna de les tasques que fa a l’escola. 

L’alumnat del Sanpera van explicar quins animals es poden trobar en els diferents ecosistemes. S’ho van preparar molt bé escollint les imatges més adequades per mostrar cada hàbitat i ensenyant símbols widgit de cada un dels animals. Per tal que els companys i companyes de l’Arboç tinguessin temps de buscar els pictos en els seus plafons, els nens i nenes de 3r B van anar explicant-ho a poc a poc i amb molta claredat. 

En Leo, que els divendres és alumne del CEIP Joan Sanpera de les Franqueses del Vallès, va estar molt i molt content d’aplegar a tots els seus companys i companyes de les 2 escoles en una activitat conjunta a través de videconferència. 

Grans i petits estem molt contents i contentes d’aquesta experiència. Anteriorment, ja havíem pogut fer altres trobades via meets, però aquesta vegada ha estat molt especial i enriquidora. 

 

 

Clica aquí per veure un recull de l'activitat

 

Aquest trimestre l’aula dels Inventors hem fet música amb l’Anna i una de les sessions vam convidar a les famílies que poguessin venir a gaudir d’aquesta estona amb nosaltres.

Vam donar la possibilitat de connectar-se via meet o de venir en directe.

Al llarg de la sessió, vam escollir instruments i cançons, vam fer l’orquestra, solos i cantar. També vam ballar, però sobretot… vam compartir una estona ben divertida!

Moltes gràcies a l’Anna per aquestes sessions tan boniques, a les famílies per venir i connectar-se i als Inventors per donar-ho tot en cada una de les sessions.

Aquí us deixem una mostra de com va anar la sessió oberta a les famílies:

 

El passat 21 de febrer va ser el “Dia de les Llengües Maternes” i per celebrar-lo vam demanar la col·laboració per fer un muntatge amb les veus de les famílies de l’escola.

L’objectiu era aplegar cançons populars amb diferents llengües maternes de l'alumnat de l'escola.

Aquest és el resultat, moltes gràcies!

 

Clica aquí per veure el muntatge

La biaula d’Inventors i Firaires hem estat treballant el Nadal a partir d’un poema cançó: “Una estrella jo faré”.

Les 2 aules hem estat treballant el poema en el moment de les tasques, ambdós grups ho han fet amb l’step i reforçat amb material més sensorial o bé fent-ne la lectura amb pictos, també hem aprofitat la mica de coreografia que té per moure una mica el cos.

A nivell d'àmbit artístic, cada alumne ha fet una estrella per a vivenciar el contingut del problema, un grup ho ha treballat a nivell sensorial treballant el causa efecte, la percepció, un vocabulari més contextualitzat i l’altre grup ho ha aprofitat per a treballar verbs i qualitats a través de símbols.

Com que el poema explicava que l’estrella brillava a dalt de l’arbre hem treballat l’arbre de Nadal, reconeguent-lo en foto, dibuix i símbol; així com alguns elements de l’arbre. La proposta ha estat en decorar uns gots de paper amb elements que hem experimentat.

Un grup ha treballat la permanència de l’objecte amb el got, el causa-efecte, la percepció i discriminació amb els botons i les boletes. La demanda de continuïtat en el pintar, etc

I l’altre grup ha fet més èmfasi en poder generar hipòtesis abans de fer, treballar les qualitats a nivell simbòlic amb pictos solts i en els seus comunicadors, així com en posar nom i símbol a les accions fetes. A la vegada que treballaven aquests objectius lingüístics se n’han treballat de cognitius com la memòria o de conceptes matemàtics com tamany o quantitat.

La darrera proposta ha estat fer un ren: cada alumne va estampar el seu peu i després de veure foto, dibuix i símbol del ren en vam mirar algunes parts: nas, ulls i banyes. Vam cercar els ulls i el nas en nosaltres mateixos i vam experimentar amb els elements que posaríem en els rens.

De nou un grup es va centrar més en les parts del propi cos, en percebre i localitzar i l’altre les van treballar més a través dels seus plafons de comunicació. Així com les qualitats que es percebien i els verbs de les accions. En repetir-se elements, ens permetia treballar la memòria i generar hipòtesis de què percebríem i explicar-ho amb el plafó.

Per tant podem veure que 3 activitats aparentment iguals s’han realitzat de manera diferenciada entre 2 aules i perseguint els objectius individuals de cada alumne; així com ajustant les estratègies i recursos a les situacions de cada alumne.

Gaudiu dels vídeos i aprofitem per a desitjar-vos… Bones Festes!!!

 

Aprofitant el tema transversal d’aquest curs “Les cultures del món”, a les aules de Pintors i Esportistes estem coneixent les diferents cultures que tenim en l’alumnat de l’aula. El primer trimestre ens hem centrat en viatjar a Cuba i al Marroc. Aquest segon trimestre hem viatjat a Perú i a Suïssa.

A través dels sentits hem pogut experimentar gustos, olors, costums i ritmes tots diferents. Hem reforçat els diferents conceptes treballats amb els pictogrames corresponents. L’atenció i l’espera han estat dos objectius principals per poder dur a terme les activitats conjuntes. Hem fet activitats mitjançant elements de control de l’entorn, de música i d’experimentació sensorial. 

També hem aprofitat per convidar a les famílies a l’aula i fer una recepta típica.

El següent trimestre seguirem viatjant!

 

Si voleu veure els vídeos dels nostres viatges, clica la imatge per anar al nostre Amida "Pintors i Esportistes viatgem pel món 22-23"

Cultures Esportistes i Pintors

 

 

Aquest primer trimestre les aules de Pintors i Esportistes hem gaudit de l’activitat de musicoteràpia a mans de l’especialista Anna Losantos. Aquest curs, com a novetat, hem fet una sessió oberta amb les famílies de manera presencial o telemàtica per facilitar la participació.

Per començar la sessió sempre ho fem amb la mateixa cançó i l’Anna ens saluda un a un amb la guitarra. Seguidament escollim l’instrument que més ens agrada, reforçant la tria amb els símbols corresponents. Quan tothom té el seu instrument, fem una estona d’orquestra, seguim les indicacions de l’Anna i treballem el ritme i el volum amb cada alumne  mitjançant els pictogrames: fort o fluix; ràpid o lent.

Finalment, acabem la sessió amb una mica de danses i cançons més mogudes o amb instruments de relaxació depenent del que necessitem aquell dia, i despedim la sessió amb la cançó de fi d’activitat. 

Ens ho hem passat molt i molt bé! Moltes gràcies Anna!

 

Clica el símbol per veure el vídeo

Instruments

L'aula dels Firaires hem estat treballant la tardor i les tradicions culturals  a partir de diferents elements d'experimentació a través dels sentits i activitats de control de l'entorn:

Hem treballat:

  • La pluja a través de la pintura freda, l'aigua i fent ploure amb el núvol de control de l'entorn
  • Activitats de causa-efecte a través de l'OMI (el projector interactiu) 
  • Experimentació amb fulles seques i activitat de control de l'entorn per fer volar fulles.
  • Realització de crispetes a través de l'experimentació amb els sentits acompanyat d'una altra activitat de control de l'entorn.

En totes aquestes activitats hem estat potenciant i estimulant habilitats cognitives com l'atenció, la memòria i la percepció. També hem treballat la causa-efecte, la permanència de l'objecte i la demanda de continuïtat així com sensacions a través dels diferents sentits: la vista, l'olfacte, el gust, el tacte i l'oïda.

Aquí teniu el link de les diferents presentacions AMIDES on es veuen les diferents activitats: http://amidacomunica.cat/show/2220

 tardorfiraires.jpg

 

Aquests dies s'ha ha estat treballant la cultura de Mèxic lligat amb la Castanyada. Les aules de Bombers i Artistes van fer unes propostes basades en el “Día de muertos” com activitat emmarcada en el tema transversal d’aquest curs “Les cultures del món”, i en particular, la cultura mexicana.

Les aules del bloc de mar han conegut que són les catrines; les caricatures de calaveres somrient. Amb diferents materials i objectes, sobre siluetes de catrines, cada aula ha pogut confeccionar-ne de diferents.  

Cada aula ha pogut escollir materials tot tocant, mirant, partint de l’atenció, la percepció i discriminació de l’alumnat al llarg de la proposta.

Cada grup va treballar la proposta segons els seus objectius: la creativitat, les parts de la cara, els colors, les formes, conceptes espacials, etc.

Una activitat… múltiples objectius segons les necessitats de cada alumne!

El resultat de les diferents catrines s'han anat penjant decorant els armaris del passadís de mar.

Si voleu mirar com ho vam fer i com han quedat? Doncs cliqueu!!  http://amidacomunica.cat/show/2247

 

 

A la biaula de Músics-Exploradors s'ha dut a terme una activitat per experimentar amb el moviment lliure i els nostres cossos. La proposta ha partit dels principis de la dansa Contact per potenciar la competència corporal i altres canals de comunicació. 

El Contact-improvisació és una forma de dansa basada en l'exploració del propi cos i en el diàleg corporal amb altres cossos, desenvolupant moviment conjunt. 

L'activitat s'ha realitzat com a tastet inicial per poder valorar l'experiència corporal amb l'alumnat i recollir primeres impressions per una possible continuïtat del projecte.

Clica aquí per veure un resum de les sessions

Les darreres setmanes de juny, els Bombers hem jugat a un Escape-room (joc de pistes) a l'entorn d'un misteri relacionat amb el mar. A través d'aquest joc hem treballat:

  • Les bases cognitives: atenció, percepció, memòria.
  • Resoldre problemes emprant la lògica i les eines adequades treballades a matemàtiques: seriacions, classificacions, situacions espacials, formes geomètriques simples, numeració i resolució de petits problemes matemàtics.
  • Ser capaç de resoldre una seqüència lògica.
  • Resoldre problemes relacionats amb la lectoescriptura: reconeixement de lletres i sons, consciència fonològica i lectura i escriptura sil·làbica
  • Treballar la manipulació fina.
  • Potenciar la creativitat
  • Ser capaç de treballar en equip cooperant amb la resta de companys

S'ha gaudit molt de l'activitat tot i la calor d'aquests dies.

Agraïm la col·laboració de les famílies que ens han gravat videos perquè els nois i noies poguessin esbrinar els enigmes. 

 

Clica aquí per veure el muntatge!

La classe dels reporters i jardiners ens encanta col.laborar en els tallers conjunts de l’escola.

Ha estat molt divertit decorar el drac amb pètals de roba (JOCS FLORALS) i pintar pedres per fer un 3 en ratlla per poder jugar en el temps de lleure (Dia del RECICLATGE)