aules

Aquest 2n. trimestre l’hem començat treballant l’ hivern com a eix vertebrador de les propostes fetes a Experimentació .
Hem anat fent petites activitats com obrir capses plenes materials com pórex o cintes de color blanc i a dins hi podíem trobar altres objectes com cotxes per jugar-hi o els fruits de l’eucaliptus.

Aquestes propostes ens conviden a tocar i a experimentar amb els diferents sentits i percebre contrasto s com el tacte del pórex i el metall dels cotxes.
Hem emprat el pórex i les cintes blanques ja que hi podíem jugar com si fos neu que féiem caure.
Altres propostes ens han permés l’ús de materials de control de l’entorn com: la regadora per omplir motllos per fer gel, la caixa de connexions amb l’assecador per desfer el gel o el vas giratori per abocar el cotó, etc

Amb aquestes activitats treballem objectius cognitius com són la percepció, l’atenció, la memòria. Són propostes que ens conviden a veure i a ser agents actius en la transformació de materials tot treballant el causa-efecte.
També hi trobem objectius de comunicació i llenguatge com és l’ augment de vocabulari, ja que les activitats van acompanyades de símbols/signes i sempre el llenguatge oral, concret i adequat a la situació educativa del moment. Per exemple els conceptes ninot de neu, neu, pastanaga, arbre,... Aquest mateixos conceptes s’han treballat en més d’una activitat.
Com sempre expliquem, són activitats que anticipem amb símbol, signe i una cançó i finalitzem sempre dient “Ja està” i signant-ho i escoltant sempre el mateix fragment d’una cançó.

Així doncs hem fet activitats com:

❖ Fer gel amb materials brillants,
❖ Pintar mandales amb els colors de l’hivern amb un aparell de pintar mandales
❖ Desfer gel amb l’assecador
❖ Fer un ninot de neu amb cotó, botons i goma eva
❖ Fer un arbre nuu
❖ Fer neu artificial
❖ Fer suc de pastanaga
❖ Jugar amb el contrast de l’escalfor de l’assecador i el fred del ventilador

Us adjuntem AMiDAS en què podeu veure com ho hem treballat les dues aules.

 Activitats d'hivern a Músics

 

Activitats d'hivern 2 a Músics

 

Hivern Exploradors 2019

 

 

 

 

 

 

La setmana més esbojarrada de l'any ja ha començat!!

Divendres vam tenir l'arribada d'en Carnestoltes científic, i ens va portar els manaments. Cada dia hem de portar l'objecte que en Carnestoltes ens ha manat i així fins arribar al divendres, on farem la gran "passarel·la Gaudir", i podrem lluir les nostres millors disfresses!

Preparats per aquesta gran setmana? Som-hi!!!

 

Clica la imatge per veure el vídeo dels Manaments!

Manaments Carnestoltes 19

 

A través d'un vídeo, l'aula de Reporters ens mostra un munt d'activitats que han estat fent al llarg del primer trimestre a l'aula.

 

Clica aquí per veure el vídeo

 

Si vols veure el vídeo, clica aquí !!!!

Aquest trimestre hem treballat el cargol a l'aula:

- Hem recollit cargols de l'hort perquè aquests mesos ha plogut molt! Els hem portat a la classe i els hem pogut observar de ben aprop.

- Hem explicat el conte d' "El cargol i l'herbeta de poniol". Ens ha agradat molt perquè cada un hem fet d'un personatge diferent.

- Al final hem acabat dibuixant espirals com les que té el cargol a la seva closca. Hem treballat en pla a la paret i ha sigut una experiència diferent. 

 

Vols veure un resum del que hem fet?

cargol

SORTIDA DE NADAL

 

El passat dijous 22 le aules d’Exploradors i Músics vam anar al Mataró Parc per veure en un espai real els objectes de Nadal que estem treballant i poder-ne comprar per tal de realitzar una activitat a l’escola.

Els objectius van ser:

  • Vivenciar l’ambient nadalenc en un entorn comercial.

  • Treballar la comprensió de símbols i signes manuals i relacionar-los amb l’objecte real en un entorn comunitari.

  • Gaudir amb una correcta actitud i bona gestió de les emocions d’un entorn diferent a l’escolar.

  • Relacionar-se amb adults no referents i gaudir i acceptar altres maneres de fer.

  • Disfrutar de la experiència.

 

Només entrar al Mataró Parc ens vam quedar meravellats amb les llums nadalenques que omplien el recinte.

També ens vam aturar a un arbre petit que ens vam fixar que tenia boles de Nadal i a sota seu regals.

Més endavant ens vam fixar en uns llums que tenien forma d’estrella i de cor i l’última aturada, abans d’entrar a l’Alcampo, va ser davant d’un gran arbre de Nadal ple de llums i de regals.

A dins de l’Alcampo vam anar a la secció d’objectes de Nadal i vam fixar-nos en: les llums, les boles, les guirnaldes, els Pares Noël, les campanes, els picarols,...

I allí hi vam trobar les campanes vermelles que buscàvem i les boletes.

Quan ja ho teníem els Exploradors van anar a la caixa on una caixera molt amable els va atendre i ells van pagar i comunicar-se amb ella amb l’step.

Com veieu vam reforçar els conceptes treballats el curs passat: Pare Noël, arbre, llums, etc i els nous campana i bola de Nadal, tot això amb els símbols, els signes i sempre acompanyat de la paraula. I finalment vam emprar l’step en un espai fora de casa i l’escola amb una situació funcional.

 

Com veieu vam poder ben aprofitar una situació comunicativa ben significativa que ens permet generalitzar conceptes ja treballats a l’aula i omplir de significat als que estem iniciant.

 

Aquí teniu un vídeo per tal com veieu com en vam gaudir

LA TARDOR A EXPLORADORS I MÚSICS

 

Durant els mesos de setembre i octubre les aules de Músics i Exploradors hem treballat la tardor i alguns dels seus elements, fruits, paisatge, colors, cançons, etc.

Per tant l’hem treballat des de diferents àrees: Llenguatge i comunicació, Experimentació, Música, etc però sempre de manera molt global i vivenciada i potenciant objectius comunicatius, cognitius, de desenvolupament personal com l’autonomia, l’autoestima,... i també la relació amb els altres i l’entorn.

 

Hem experimentat amb fruits com: els tomàquets, el raïm, la taronja, la poma, etc.

Hem observat com es poden transformar alguns d’aquests elements quan els aixafem amb les mans o els liqüem amb la liquadora.

També hem intentat comparar 2 fruites com són la poma i la taronja, havent experimentat amb elles per separat.

Altres elements naturals amb que hem experimentat, han estat les branques, les fulles i les garrofes.

Els nens de l’aula d’Exploradors també ho han fet a través d’un llibret sobre la tardor.

Hem treballat cançons com “El Marrameu”, “La Castanyera”, “M’agrada la tardor”,...

Vam celebrar la Castanyada tota l’escola, però també ens va visitar la castanyera a l’aula.

 

Us compartim algunes imatges a través d’aquests AMides:

  • La tardor-Fruits Exploradors EEE l’Arboç
  • Fruits de tardor Músics EEE l’Arboç

 

 

Clica a sobre les icones de l'AMIDA per veure'n els vídeos al portal Amida

 

 

La setmana passada les aules d'Inventors, Jardiners i Firaires vam anar de visita als Bombers de Mataró.

Vam fer moltes coses:

  • Vam veure algunes parts del Parc de Bombers: el gimnàs, els despatxos i el pàrquing dels camions.
  • Ens vam provar el casc de bombers.
  • Vam escoltar la sirena d'emergència.
  • Vam pujar a un camió de bombers.
  • Nosaltres els hi vam preprar la cançó dels Bombers i la vam cantar tots junts!

Tota aquesta experiència ens ha permès reforçar els diferents treballs que estem fent a les aules: el color vermell del camió i del perill, l'ofici del bomber, el camió de bombers, la roba de protecció que utilitzen, els diferents espais d'un Parc de Bombers...

Va ser un dia fantàstic i vam poder compartir una estona ben agradable tots plegats!

Clica la imatge per veure'n el resum

Excursió Bombers

 

 

 

 

L'experimentació amb els sentits és una activitat que duem a terme a diferents aules de l'escola. Aquest és un petit muntatge on es veuen les aules de Reporters, Jardiners i Exploradors experimentant amb diferents elements i materials sensorialment. 

Treballar i fer ús dels sentits ens situa en posició de ser partícip del món que ens envolta i ajuda a la comprensió i expressió de tot allò que sentim i percebem. És per això que donem importància a MIRAR, ESCOLTAR, OLORAR, TASTAR i TOCAR per tal de treballar tots els sentits. Tot aprenentatge passa en un inici pel sistema sensorial, ja que quan el nostre cos reacciona a qualsevol estímul de l’exterior apareixen les sensacions que entren a través dels sentits. A mida d’anar adquirint noves experiències i sensacions anirem sent més conscients de les nostres percepcions. Tenir sensacions assegura tenir els sentits oberts a més de garantir un contacte amb el món i la realitat.

 

Vols veure el resum de tot el que hem treballat?

Aquesta setmana els grups de Pintors, Esportistes i Exploradors hem anat d'excursió al Cosmocaixa a Barcelona!! Ens ho hem passat genial i hem experimentat sensorialment moltes coses que ens ha ofert el museu. A més a més, hem participat de l'activitat del TOCA-TOCA on hem pogut tocar animals de medis diversos. Ens ha encantat!!!

Clica la imatge per veure el vídeo!

Excursió al Cosmocaixa

Aquest tercer trimestre el Grup Flexible que elabora Curtmetratges l'han dut a terme en Manu i la Farah. Han escollit imitar tot fent una paròdia de la cançó i dels concursants Amaia i Alfred d'Eurovisió 2018. Ha estat una idea pensada, parlada i elaborada pel Grup Flexible de Llenguatge.

Vols veure els guanyadors d'EuroArboç '18?

euroarboç

Aquest trimestre és el trimestre de la Primavera i les nostres aules hem començat a treballar-la.

Un dels elements que es modifiquen en el nostre entorn és que comencem a veure més plantes i flors, així doncs hem començat a experimentar amb elles.

 

Primerament vam treballar a les aules l’observació i experimentació directa amb les flors i en vam fer un petit treball. Això ja ens va implicar iniciar el treball del concepte i paraula flor (oral, signe i símbol).

 

El 12 d’abril vam poder treballar aquest mateix concepte al Garden Passi de Mataró. Allà vam poder observar moltes i moltes flors de diferents, mides, colors, formes, etc.

Durant la sortida al Passi ens vam fixar en les plantes aromàtiques que ens van deixar mirar, tocar i olorar. Allà mateix ens vam fixar en els animals com els ratolins i els conills i també en objectes artificials com la gespa, animals de plàstic o verdures de mentida.

Però una cosa que ens va deixar encantats a tots plegats van ser les fonts, tocar l’aigua, observar les formes i sobretot escoltar el so relaxant de l’aigua brollar.

Al final vam comprar una alfàbrega, un romaní i un parell de geranis. Carregats, cansats i contents vam carregar furgonetes i cap a l’escola!!

 

El dilluns següent, vam retrobar-nos al pati del davant de les nostres classes i vam plantar les plantes que havíem comprat. Abans de tot vam tornar a tocar-les, olorar-les, vam intentar escoltar si feien soroll i algun agoserat va treure la llengua per si hi trobava gust!

Un cop vam fer el mateix amb les diferents plantes, va arribar el torn de remenar la terra, aleshores sí que ens vam ben embrutar i aquí ens va interessar “cotillejar” el què feien els altres companys!!

Vam posar fil a l’agulla i vam plantar els geranis a una jardinera i el romaní en un test i l’alfàbrega a un altre. Per poder passar les plantes del test a la jardinera les vam haver d’arrencar fent força i això ens va agradar.

I finalment les vam regar perquè s’agafessin bé i ara tenim un pati rebonic per poder sortir a jugar aquest trimestre!

Això sí, en acabat estàvem ben bruts i cansats, però molt contents!!!

 

Ara seguim treballant altres aspectes de la Primavera.

 

flor 1 Clica aquí si vols veure com ho hem fet!! flor 3

 

El passat dijous dia 10 de maig les aules d'Inventors i Exploradors hem anat d'excursió a Can Parcala on ens han acollit molt bé! Ens han explicat un munt de coses interessants relacionades amb les herbes aromàtiques i les abelles. 

Aquesta excursió va lligada amb el treball del conte de primavera on l'aula d'Exploradors estem treballant, a nivell d'experimentació, 3 plantes aromàtiques:
  • El ROMANÍ
  • La FARIGOLA
  • L'ESPÍGOL
En el conte també hi apareix una abella que va olorant diferents herbetes, i on a partir d'aquí també podem treballar el "m'agrada" i el "no m'agrada".
 
L'aula d'Inventors també estem treballant el conte i hem elaborat alguna de les titelles dels protagonistes per tal d'explicar-lo als altres companys a través dels Step-by-step i amb les seves pròpies paraules. 
 

 

Aquest tercer trimestre les aules de Bombers i Artistes hem anat a Can Parcala a conèixer el món de les abelles.

Abans d'anar d'excursió havíem treballat a la classe QUI són les ABELLES, ON viuen i QUÈ fan. A Can Parcala ens ho han pogut explicar i ensenyar en directe. Ah! i hem tastat una mel molt dolça i boníssima!

A la tornada, hem pogut pensar en tot el que hem fet, i aquelles novetats que hem après i que ara ja sabem de les abelles.

Moltes gràcies Oriol, Txema i Laura per fer-nos passar un dia tan genial!! Hem pogut aprendre moltes coses de les abelles i gaudir d'un dia fantàstica  la natura!!

Clica la imatge per veure com de bé ens ho vam passar!

Can Parcala BOMBERS I ARTISTES 26.04.18