aules

El passat 6 de juny, l'aula d'Inventors i laula de Jardiners se'n van anar al port de Mataró a fer una visita al vaixell Sant Ramon. Un cop allà, van estar amb el capità del Vaixell; van poder pujar-hi, veure i experimentar amb tot d' elements propis dels vaixellscom també van poder tocar peixos del mar.  

Clica aquí per veure un resum de la sortida

El passat 22 de maig les aules de Pintors, Exploradors i Músics vam anar d’excursió a Can Parcala. També va venir la Clàudia del Pere Parera. A les classes havíem estat treballant conceptes de la Primavera a través del conte de “L’abella”.

En Txema i la Laura ens van ensenyar moltes coses sobre les abelles i vam poder sentir a nivell sensorial (el so que fan, veure-les en un rusc, tocar una bresca, olorar la mel i la crema per massatges, tocar la cera, tastar la mel,...)

Després vam explicar el conte musicat de “L’abella”, vam fer-ho amb titelles i l’Anna Losantos va acompanyar les cançons amb la seva guitarra i veu.

Abans de dinar vam fer un passeig per les plantes aromàtiques i vam collir: espígol, romaní i farigola.

Vam dinar i descansar a l’ombreta i just abans de marxar en Txema ens va cantar una cançó. Quin regal!

Ens ho vam passar molt bé!!!

Ara a les aules seguim fent treballs sensorials relacionats amb el conte de l’Abella.

Clica aquí per veure com ens ho vam passar

El passat 16 de maig, les aules de Bombers i Artistes van passar el matí al Taller La Closka. Allà en Sergio els va estar mostrant tot de figures de gegants, nans i altres de grans i de petites fetes amb paper-cartró.

 

 

CLICA AQUÍ PER VEURE EL RESUM

Aquest curs, l'aula de Firaires s'ha presentat al Concurs Fruitasongs d'Afrucat.

Els alumnes de l'aula juntament amb la musicoterapeuta Anna Losantos, han pensat i ajudat a elaborar i interpretar una cançó sobre les fruites.

 

Vídeo:

 

 

Cançó:

ENS AGRADA LA FRUITA

A la classe dels Firaires,

ens agrada la fruita.

A la classe dels Firaires,

ens agrada la fruita.

Venim de Venezuela – PATILLA*-

venim del Marroc – بطيخ

venim de Pakistán - کبوتر -

venim de molts llocs.

Venim de Venezuela – PATILLA-

venim del Marroc – بطيخ

venim de Pakistán – کبوتر –

venim de molts llocs.

A la classe dels Firaires,

ens agrada la fruita.

A la classe dels Firaires,

ens agrada la fruita.

 

*Patilla, بطيخ, کبوتر : es igual que sindria a Venezuela, a Marroc i a Pakistán.

Enguany les aules d'Inventors i Firaires hem fet l'activitat de plantar, cuidar i transplantar una mongeta. 

Vam aprofitat que era ja primavera i abans vam observar i collir flors.

Aleshores vam experimentar amb les mongetes seques i el cotó i les vam plantar i regar. Vam escollir un lloc que els hi toqués el sol i vam observar com germinaven i creixin anant sortint una mongetera!

Un cop va créixer una mica la vam traslladar a un test en terra i ara l'anem cuidant i observant com creix.

Amb aquest experiment hem treballat conceptes de Descoberta de l'entorn, conceptes de Llenguatge matemàtic, hem treballat l'atenció, l'observació, etc i sobretot ha estat un treball d'Experimentació i Comunicació i llenguatge.

Aquesta experiència també queda emmarcada en el tema transversal del curs "Experimentem les ciències".

Us adjuntem un vídeo per tal que pogueu veure com hem treballat.

Ah! també el presentem a un concurs d'àmbit estatal: IX Concurso Escolar. Cuidamos el Medio Ambiente

 

Clica aquí per veure'n el vídeo

Aquest 2n. trimestre l’hem començat treballant l’ hivern com a eix vertebrador de les propostes fetes a Experimentació .
Hem anat fent petites activitats com obrir capses plenes materials com pórex o cintes de color blanc i a dins hi podíem trobar altres objectes com cotxes per jugar-hi o els fruits de l’eucaliptus.

Aquestes propostes ens conviden a tocar i a experimentar amb els diferents sentits i percebre contrasto s com el tacte del pórex i el metall dels cotxes.
Hem emprat el pórex i les cintes blanques ja que hi podíem jugar com si fos neu que féiem caure.
Altres propostes ens han permés l’ús de materials de control de l’entorn com: la regadora per omplir motllos per fer gel, la caixa de connexions amb l’assecador per desfer el gel o el vas giratori per abocar el cotó, etc

Amb aquestes activitats treballem objectius cognitius com són la percepció, l’atenció, la memòria. Són propostes que ens conviden a veure i a ser agents actius en la transformació de materials tot treballant el causa-efecte.
També hi trobem objectius de comunicació i llenguatge com és l’ augment de vocabulari, ja que les activitats van acompanyades de símbols/signes i sempre el llenguatge oral, concret i adequat a la situació educativa del moment. Per exemple els conceptes ninot de neu, neu, pastanaga, arbre,... Aquest mateixos conceptes s’han treballat en més d’una activitat.
Com sempre expliquem, són activitats que anticipem amb símbol, signe i una cançó i finalitzem sempre dient “Ja està” i signant-ho i escoltant sempre el mateix fragment d’una cançó.

Així doncs hem fet activitats com:

❖ Fer gel amb materials brillants,
❖ Pintar mandales amb els colors de l’hivern amb un aparell de pintar mandales
❖ Desfer gel amb l’assecador
❖ Fer un ninot de neu amb cotó, botons i goma eva
❖ Fer un arbre nuu
❖ Fer neu artificial
❖ Fer suc de pastanaga
❖ Jugar amb el contrast de l’escalfor de l’assecador i el fred del ventilador

Us adjuntem AMiDAS en què podeu veure com ho hem treballat les dues aules.

 Activitats d'hivern a Músics

 

Activitats d'hivern 2 a Músics

 

Hivern Exploradors 2019

 

 

 

 

 

 

La setmana més esbojarrada de l'any ja ha començat!!

Divendres vam tenir l'arribada d'en Carnestoltes científic, i ens va portar els manaments. Cada dia hem de portar l'objecte que en Carnestoltes ens ha manat i així fins arribar al divendres, on farem la gran "passarel·la Gaudir", i podrem lluir les nostres millors disfresses!

Preparats per aquesta gran setmana? Som-hi!!!

 

Clica la imatge per veure el vídeo dels Manaments!

Manaments Carnestoltes 19

 

A través d'un vídeo, l'aula de Reporters ens mostra un munt d'activitats que han estat fent al llarg del primer trimestre a l'aula.

 

Clica aquí per veure el vídeo

 

Si vols veure el vídeo, clica aquí !!!!

Aquest trimestre hem treballat el cargol a l'aula:

- Hem recollit cargols de l'hort perquè aquests mesos ha plogut molt! Els hem portat a la classe i els hem pogut observar de ben aprop.

- Hem explicat el conte d' "El cargol i l'herbeta de poniol". Ens ha agradat molt perquè cada un hem fet d'un personatge diferent.

- Al final hem acabat dibuixant espirals com les que té el cargol a la seva closca. Hem treballat en pla a la paret i ha sigut una experiència diferent. 

 

Vols veure un resum del que hem fet?

cargol

SORTIDA DE NADAL

 

El passat dijous 22 le aules d’Exploradors i Músics vam anar al Mataró Parc per veure en un espai real els objectes de Nadal que estem treballant i poder-ne comprar per tal de realitzar una activitat a l’escola.

Els objectius van ser:

  • Vivenciar l’ambient nadalenc en un entorn comercial.

  • Treballar la comprensió de símbols i signes manuals i relacionar-los amb l’objecte real en un entorn comunitari.

  • Gaudir amb una correcta actitud i bona gestió de les emocions d’un entorn diferent a l’escolar.

  • Relacionar-se amb adults no referents i gaudir i acceptar altres maneres de fer.

  • Disfrutar de la experiència.

 

Només entrar al Mataró Parc ens vam quedar meravellats amb les llums nadalenques que omplien el recinte.

També ens vam aturar a un arbre petit que ens vam fixar que tenia boles de Nadal i a sota seu regals.

Més endavant ens vam fixar en uns llums que tenien forma d’estrella i de cor i l’última aturada, abans d’entrar a l’Alcampo, va ser davant d’un gran arbre de Nadal ple de llums i de regals.

A dins de l’Alcampo vam anar a la secció d’objectes de Nadal i vam fixar-nos en: les llums, les boles, les guirnaldes, els Pares Noël, les campanes, els picarols,...

I allí hi vam trobar les campanes vermelles que buscàvem i les boletes.

Quan ja ho teníem els Exploradors van anar a la caixa on una caixera molt amable els va atendre i ells van pagar i comunicar-se amb ella amb l’step.

Com veieu vam reforçar els conceptes treballats el curs passat: Pare Noël, arbre, llums, etc i els nous campana i bola de Nadal, tot això amb els símbols, els signes i sempre acompanyat de la paraula. I finalment vam emprar l’step en un espai fora de casa i l’escola amb una situació funcional.

 

Com veieu vam poder ben aprofitar una situació comunicativa ben significativa que ens permet generalitzar conceptes ja treballats a l’aula i omplir de significat als que estem iniciant.

 

Aquí teniu un vídeo per tal com veieu com en vam gaudir

La setmana passada les aules d'Inventors, Jardiners i Firaires vam anar de visita als Bombers de Mataró.

Vam fer moltes coses:

  • Vam veure algunes parts del Parc de Bombers: el gimnàs, els despatxos i el pàrquing dels camions.
  • Ens vam provar el casc de bombers.
  • Vam escoltar la sirena d'emergència.
  • Vam pujar a un camió de bombers.
  • Nosaltres els hi vam preprar la cançó dels Bombers i la vam cantar tots junts!

Tota aquesta experiència ens ha permès reforçar els diferents treballs que estem fent a les aules: el color vermell del camió i del perill, l'ofici del bomber, el camió de bombers, la roba de protecció que utilitzen, els diferents espais d'un Parc de Bombers...

Va ser un dia fantàstic i vam poder compartir una estona ben agradable tots plegats!

Clica la imatge per veure'n el resum

Excursió Bombers

 

 

 

 

LA TARDOR A EXPLORADORS I MÚSICS

 

Durant els mesos de setembre i octubre les aules de Músics i Exploradors hem treballat la tardor i alguns dels seus elements, fruits, paisatge, colors, cançons, etc.

Per tant l’hem treballat des de diferents àrees: Llenguatge i comunicació, Experimentació, Música, etc però sempre de manera molt global i vivenciada i potenciant objectius comunicatius, cognitius, de desenvolupament personal com l’autonomia, l’autoestima,... i també la relació amb els altres i l’entorn.

 

Hem experimentat amb fruits com: els tomàquets, el raïm, la taronja, la poma, etc.

Hem observat com es poden transformar alguns d’aquests elements quan els aixafem amb les mans o els liqüem amb la liquadora.

També hem intentat comparar 2 fruites com són la poma i la taronja, havent experimentat amb elles per separat.

Altres elements naturals amb que hem experimentat, han estat les branques, les fulles i les garrofes.

Els nens de l’aula d’Exploradors també ho han fet a través d’un llibret sobre la tardor.

Hem treballat cançons com “El Marrameu”, “La Castanyera”, “M’agrada la tardor”,...

Vam celebrar la Castanyada tota l’escola, però també ens va visitar la castanyera a l’aula.

 

Us compartim algunes imatges a través d’aquests AMides:

  • La tardor-Fruits Exploradors EEE l’Arboç
  • Fruits de tardor Músics EEE l’Arboç

 

 

Clica a sobre les icones de l'AMIDA per veure'n els vídeos al portal Amida

 

 

L'experimentació amb els sentits és una activitat que duem a terme a diferents aules de l'escola. Aquest és un petit muntatge on es veuen les aules de Reporters, Jardiners i Exploradors experimentant amb diferents elements i materials sensorialment. 

Treballar i fer ús dels sentits ens situa en posició de ser partícip del món que ens envolta i ajuda a la comprensió i expressió de tot allò que sentim i percebem. És per això que donem importància a MIRAR, ESCOLTAR, OLORAR, TASTAR i TOCAR per tal de treballar tots els sentits. Tot aprenentatge passa en un inici pel sistema sensorial, ja que quan el nostre cos reacciona a qualsevol estímul de l’exterior apareixen les sensacions que entren a través dels sentits. A mida d’anar adquirint noves experiències i sensacions anirem sent més conscients de les nostres percepcions. Tenir sensacions assegura tenir els sentits oberts a més de garantir un contacte amb el món i la realitat.

 

Vols veure el resum de tot el que hem treballat?