aules

L'aula de Bombers i Artistes ens obsequien amb uns Rens de Nadal molt i molt dolços!!!

 

Avui hem fet la tradicional Cantada de Nadales a l'escola. L'aula de Bombers i Artistes ens han orquestrat una sessió online on ens han anat mostrant les diferents nadales preparades per cada biaula.

Clica a sobre la nadala que vulguis veure

 

PINTORS I ESPORTISTES               MÚSICS I EXPLORADORS

             MARINERS I CUINERS               REPORTERS I JARDINERS

FIRAIRES I INVENTORS               BOMBERS I ARTISTES

 

Hem acabat amb l'estrena, a nivell intern, de la Nadala d'escola 2020 que s'emetrà per Televisió de  Mataró durant les Festes de Nadal. I, abans de dir-nos adéu, hem refilat unes quantes nadales tradicionals. 

Clica la imatge per veure el vídeo

Ballarem sota una estrella

Aquest primer trimestre l'aula de Bombers i Artistes han treballat Llenguatge i Educació Emocional a partir del conte anomenat "Ballarem sota una estrella" de F.R. Muguruza. La temàtica del conte gira entorn a l'arribada del Coronavirus a les nostres vides. A partir d'aquesta narració hem pogut:

  • Acompanyar emocionalment la situació excepcional que ens fa viure la pandèmia (primer confinament, nova normalitat, canvis, possibilitat d'un futur confinament).
  • Entendre perquè estem vivint aquesta situació.
  • Pensar com podem afrontar aquesta situació i millorar-la.
  • Pensar i treballar estratègies que es poden utilitzar en cas d'un nou confinament.
  • Treballar les pors que poden sorgir a partir de les incerteses de les situacions.
  • Posar nom a les sensacions i emocions que ens provoca aquesta sitaució.

També hem dissenyat el projecte de dur a terme un audiovisual sent els nois i noies de les aules els protagonistes de la història "Ballarem sota una estrella". Ambdues aules ho hem treballat de manera diferent segons les característiques i necessitats de cada grup:

  • L'aula d'Artistes ha creat l'estrella amb la temàtica de l'arc de Sant Martí a partir de propostes que han sortit en una dinàmica de pluja d'idees i ha escollit materials de diferents textures. També han construït frases relacionades amb el guió del conte així com han donat la veu en off amb el suport de la mestra de l'aula com a guia del procés. Algunes fotos les han fet utilitzant l'eina de fer selfies amb l'Ipad i el commutador inalàmbric.
  • L'aula de Bombers s'ha encarregat de pensar i escriure el guió de l'audiovisual amb l'ajuda de l'adult com a guia del procés. Aquest treball ha implicat planificar, estrucuturar i organitzar cada una de les escenes a partir del conte que ja hem treballat. Cada escena implicava pensar en:
    • El lloc
    • Quines persones havien de sortir
    • Què havien de fer i dir.

També han col·laborat amb la presa de decisió de com faríem l'estrella que surt al conte.

 

 

 

 

A l’aula d’Exploradors hem treballat l’hivern durant els mesos de gener i febrer. Ho hem fet seguint una sèrie de conceptes que tenim en un llibret que ens agrada mirar.

Ho hem fet a través de diferents activitats d’experimentació, comunicació i llenguatge i a través d’activitats de la vida diària, sobretot en l’arribada i treure’ns la roba (abric i buf) i en marxar (abric i de vegades buf).

Hem fet activitats com fer gel per pintar, fer contrast entre gel i infusió (contrast fred/calent), hem fet neu amb escuma d’afeitar i maizena, hem treballat fruites i verdures de l’hivern com la taronja, la poma, la patata i la col; amb aquest elements hem treballat la permanència de l’objecte, la invariància i processos de transformació, observant el causa-efecte.

També hem emmarcat aquestes activitats amb el conte d’en Ramonet a l’hivern, que ens ha permès reforçar els conceptes i treballar-ne d’altres com content/trist/malalt.

Ha estat important la música per acompanyar les activitats, associant cançons a conceptes i poder anar a la sala multisensorial per centrar l’atenció tant en el compte com en determinats conceptes.

Com sempre sempre que hem pogut n’hem fet fotografies que ens ajuden a recordar les activitats fetes i a reforçar els conceptes treballats.

Us adjuntem els links dels Amides corresponents a les activitats.

 

En Carnestoltes acaba d'arribar a l'escola per portar-nos els manaments que haurem de complir durant la setmana que ve, la més esbojarrada de l'any!

Que comenci la gresca i VISCA EN CARNESTOLTES!!!

Clica la imatge per veure els manaments

Manaments Carnestoltes 20

 

 

L'alumnat de l'aula dels Artistes, desprès de veure alguns informatius, parlar-ne i mirar les seccions que poden tenir els informatius que fan per TV, s'ha escollit indivisualment la secció que es volgués fer i pensar quina informació s'hi voldria explicar. Amb tot, el que s'ha anat treballant ha estat:

  • Potenciar el pensament creatiu.
  • Potenciar l’autoestima i l’autonomia.
  • Treballar en equip respectant les idees dels altres.
  • Pensar idees (pluja d´idees) per tal de fer un projecte.
  • Despertar la curiositat i la motivació pel projecte.
  • Buscar diferents maneres de fer les coses.
  • Pensar i dur a terme entrevistes pas a pas.
  • Fer una estadística del temps del mes de novembre.
  • Conèixer les seccions d´un informatiu setmanal.
  • Comunicar-se amb altres persones de l´escola per buscar l´informació necessària per omplir les seccions.

Les seccions escollides i/o temes treballats han estat:

  • El temps
  • L'actualitat
  • Els esports
  • El realitzador
  • El periodista corresponsal/entrevistador

 

 

Clica aquí per veure el resum

Aquest tercer trimestre, a partir de mitjans de novembre, hem començat a treballar el Nadal a l’aula. El fil conductor ha estat la cançó “M’agrada el Nadal” de la Dàmaris Gelabert. A partir d’aquesta, vam escollir una sèrie de conceptes a treballar, alguns potser ja els havien treballat en cursos anteriors i per tant l’objectiu ha estat reforçar-los. Els hem treballat a nivell de dibuix, foto, objecte, paraula i símbol.

 

Per treballar cadascun d’ells hem realitzat una activitat específica dins de l’aula i després altres activitats tant a l’aula com fora d’aquesta. Per exemple hem treballat el concepte dimoni disfressant-nos de dimoni, veient una figura d’un dimoni, però també a la multi amb el mateix objecte i mirant i escoltant la cançó del dimoni escuat o bé davant del pessebre buscant i mirant la figura d’aquest.

 

Hem utilitzant vídeos de cançons per a treballar els conceptes i les hem mirat a l’Amida, tant a l’aula com a la multi:

 

NADALES EXPLORADORS 19-20

http://amidacomunica.cat/show/1752

També ens ha anat molt bé un llibret en què hi havia els conceptes de Nadal que volíem treballar i d’altres que no hem treballat específicament però sí que hem pogut recordar. Aquest llibret el mirem i cantem cançons.

De les diferents activitats n’hem fet muntatges. Algun dels conceptes hem necessitat 3 sessions per fer l’activitat complerta.

En el recull trimestral trobareu més informació de cada activitat. Aquí us oferim els muntatges que hem fet de les fotos.

 

ACTIVITATS DE NADAL AULA EXPLORADORS 19-20

http://amidacomunica.cat/show/1755

El 4t vídeo de l’Amida és la nadala amb la qual Músics i Exploradors us desitgen… BONES FESTES!!!!!!!

L’aula de Bombers hem treballat, dins de coneixement del medi, el  tema del reciclatge.

  • Hem vist com s'organitzen els diferents contenidors segons el tipus de residus que existeixen.
  • Hem comprovat que cada residu va a parar en un contenidor d'un color concret a través d'imatges, videos, explicacions i la pròpia experiència dels alumnes.
  • Hem vist la importància que té que tothom contribueixi amb el reciclatge per tal de reduir la contaminació i ajudar a preservar el planeta i el medi ambient. 
  • Hem treballat les propietats dels diferents materials per saber-los identificar, així com hem ampliat vocabulari a partir dels  temes específics treballats.

A partir d'aquest treball de reciclatge, hem experimentat el procés per fer paper reciclat a partir de restes de papers en brut, papers de diaris ja llegits i cartrons extrets del contenidor blau de paper i cartrons.

A més a més, els companys i companyses de l'aula d'Artistes ens han acompanyat amb l'experiment ajudant-nos a tallar els papers, experimentant amb les diferents textures i hem pogut explicar, tot treballant llenguatge i comunicació, tot el procés per tal d'elaborar paper reciclat.

 

No us perdeu el vídeo resum de com hem reciclat paper:

Clica aquí per visionar el vídeo.

 

 

Un curs més, la tardor passa per les nostres vides i hem de conviure amb la metereologia, fruits, festes i tradicions que la caracteritzen.

Recuperem vocabulari i conceptes ja treballats, posant en marxa la memòria a llarg termini i n’introduïm de nous; són conceptes no desconeguts però potser no treballats i/o explicitats amb simbologia.

Treballem la percepció i discriminació i potenciem la integració sensorial, a través de les propostes d’experimentació amb la carbassa, les castanyes, el raïm, els caquis, els glans, les fulles seques, les pinyes, les branques, etc.

En les activitats d’experimentació mirem els objectes del dret i del revés, tocant-los, olorant-los, etc. Volem treballar la invariància i conservació de l’objecte.

I, com no, l’atenció sostinguda (valorant-la tant quan són agents actius, com quan ho són els seus companys).

Potenciem aquests conceptes tant en les activitats d’experimentació com en d’altres: les de manipulació, en algunes cançons, a nivell informàtic, etc. Això ens porta a veure el mateix símbol en contextos comunicatius i relacionals diferents, tant a l’aula com fora d’ella (festes, sala multisensorial, passadís, etc).

Hem intentat anar creant documentació gràfica de les sessions, quan ha estat possible, i n’hem fet muntatges. Aquests els podeu trobar en el següent enllaç de l’AmidaTARDOR EXPLORADORS 19-20

 

 

 

A l’aula els hem visionat amb l’Amida potenciant la memòria, l’autonomia i l’autoestima dels alumnes, al mateix temps que els torns.

EQUIP DE TUTORES 

 

Vetllen per al desenvolupament personal i global de l’alumne (cognitiu, psicomotriu, emocional i social) i per l’assoliment progressiu de les capacitats.

Elaboren les programacions, les posen a la pràctica i avaluen el camí seguit per l’alumne/a.

Exerceixen  la tutoria d'un grup d'alumnes, treballant i col·laborant amb les famílies.

Treballen en equip  amb els diferents especialistes del centre per assegurar una atenció educativa coordinada i integral.

Realitzen un seguiment de l'escolarització compartida dels alumnes amb els centres ordinaris que correspongui.

Promouen, organitzen i participen en les activitats extraordinàries, dins i/o fora del recinte educatiu.

Fan la recerca, experimentació i millora contínua dels processos d’ensenyament corresponent.

Es formen regularment per millorar la tasca educativa.

Coordinen  les activitats docents, de gestió i de direcció que li siguin encomanades.