aules

Aquest dimecres 19 de juny la biaula de Bombers i Artistes han representat el musical basat en la pel·lícula “Mary Poppins”.

Així ho expliequen:
La representació d’aquest espectacle ha estat el punt i final d’un projecte que hem realitzat al llarg d’aquest 3r trimestre. Ha estat un procés llarg que va partir de la proposta d’un alumne de fer una obra de teatre en què es ballés. Aprofitant el marc del tema transversal del curs “Les Arts”, els vam proposar de fer-ho a partir de la pel·lícula “Mary Poppins”. Vam fer una tasca d’activació dels coneixements previs recordant què es feia en el teatre (recuperant el plafó monogràfic de teatre del 1r trimestre) i què havíem fet en la representació del 1r trimestre de “Malson abans de Nadal”. Aleshores vam mirar la pel·lícula de “Mary Poppins” i en vam fer una anàlisi. Vam veure que era un musical ja que tenia moltes cançons. I, veient que la temàtica del musical era el tema de fer-se gran, vam aprofitar i vam fer un treball individual de veure com cadascú havia anat canviant des de petit a l’actualitat. En aquest tema e va demanar la col·laboració de les famílies. De les fitxes individuals, cada alumne en va voler destacar alguns punts que són els que es van fer servir per crear la lletra de la cançó amb l’Anna Losantos, en les sessions de musicoteràpia. A partir d’aquí, es van programar els assajos. En paral·lel, es va idear i crear el cartell, el tríptic, la publicitat (vídeos publicitaris), la creació i venda d’entrades, les llistes i cerca de vestuari i atrezzo… Amb totes aquestes tasques s'ha treballat llenguatge, mates, lectura i escriptura i evidentment: atenció, memòria, planificació, etc.
Com que tot era molta feina, vam haver de fer assemblees per a repartir-nos les tasques i compartir com anava quedant tot plegat.
Finalment, aquest dimecres ha estat l’estrena! Hem tingut molts nervis, però ho hem passat molt bé!!!

Volem agrair la tasca de totes les professionals que han col·laborat en aquest projecte, a les famílies per procurar-nos el vestuari i al públic tant entregat que ens han encoratjat.

Aprofitem per desitjar-vos BONES VACANCES!!!

Alumnat i professionals de la biaula de Bombers i Artistes

 

A continuació hi ha l'enllaç per veure la gravació del musical.

 

Clica aquí per veure'l

El passat dimecres 5 de juny, els més petits i petites de l'escola van fer la seva sortida a la platja de Mataró on, a més a més d'experimetar amb els elements naturals que ofereix la platja, van poder passar una molt bona estona compartida les 3 aules. 

A partir del vídeo “EN PUNXETES I LA PRIMAVERA”, a l'aula de Músics s'ha treballat els elements principals de la primavera partint de cançons, titelles, simbologia, fotos, flors naturals, pètals, vídeos de flors creixent, cant d’ocells...
Tenint en comte el tema transversal de les arts, s'han elaborat flors mitjançant diferents tècniques plàstiques: amb pintura i pinzell, amb la mà, amb una
forquilla i fins i tot clavant trossets de de paper en un tros de plastilina. 

Finalment, s'ha fet la CREACIÓ ARTÍSTICA treballant la COORDINACIÓ MANUAL, anat posant cada flor en el forat del gerro (la flor està enganxada en un pal de polo que introduida dins del gerro de cartró. 

En el vídeo es pot veure tot el procés del treball de la primavera i com de bonic ha quedat el gerro! 

 

CLICA AQUÍ PER VISIONAR EL VÍDEO

Arriba el bon temps i s'haprofita per gaudir dels patis interiors. Una bona manera és berenar a fora. I hi ha dies en què podem coincidir més d’una biaula.

Una manera més de disfrutar del bon temps, les flors que ens envolten i la companyia de tots plegats.

 

Aquest curs el Grup Flexible de Llenguatge, compost per alumnat de Bombers i Artistes, han fet enquestes.

La més recent ha estat una sobre el dia Internacional de la Dansa:

TRAPELLES, COMPANYIA DE TEATRE - DIA INTERNACIONAL

També us volem fer 5 cèntims de com ho fem i amb quins objectius:

Quin procés seguim?

-       Primerament plantegem el tema a l’alumnat i segons la seva resposta d’interès o no, tirem endavant o bé modifiquem el tema (és important tenir present que sigui el tema que sigui, nosaltres podem continuar treballant els mateixos objectius que tenim programats)

-       Després plantegem les preguntes i les mirem a l’aula (les llegim per entendre què preguntarem)

-       Anem a fer l’enquesta: internament es posen d’acord de qui comença i amb l’step ens presentem, enunciem què volem, preguntem i esperem resposta. La resposta l’anem anotant fent pals en un document que portem i anem observant què ens responen. Agraïm la col·laboració i marxem.

-       Un cop ja hem acabat de fer l’enquesta, hem de fer el buidatge: rellegim cada possible resposta i comptem quants pals tenim en cada opció.

-       Amb el buidatge fet, amb el suport dels plafons i/o comunicadors, entre tots anem fent una petita notícia informant dels resultats i entre tots treiem una petita conclusió.

Així doncs una pila de coses:

-       Comunicació i Llenguatge:

-       Torns de diàleg

-       Ús de l’step

-       Potenciem l’ús del llenguatge oral

-       Potenciem l’ús del SAC de cada alumne

-       Fem èmfasi en determinat vocabulari (segons el tema i què preguntem)

-       Treballem les funcions del llenguatge

-      

-       Habilitats Cognitives:

-       Atenció sostinguda i dividida

-       Memòria a curt i mig plaç

-       Planificació

-       Fer inferències i hipòtesis (què ens diran?...)

-       Llenguatge matemàtic

-       Conceptes com: més, menys, molts, caps,...

-       Numeració: comptatge

-       relació grafia - número

-       a nivell quantitatiu depèn de les quantitats que surten.

-       Comparació

-       Planteig i resolució d’un problema

-      

-       Desenvolupament personal i relacions:

-       l’espera

-       arribar a acords

-       controlar les emocions

-       com ens movem pels passadissos

-       expressions socials

-      

Així doncs, fer enquestes i la posterior notícia és una manera més de treballar de forma global i cooperativa, partint d’un interès i una situació d’aprenentatge, acostant a l’alumnat a un aprenentatge significatiu, motivacional i funcional

Un alumne del CEIP Mas Prats de Palafolls fa escolartzació compartida amb el nostre centre. Avui s'ha fet una activitat compartida entre els dos centres a través de connexió online. Així ens ho expliquen dos dels nostres alumnes que han participat de l'activitat.

 

AVUI DIJOUS, ELS BOMBERS I ELS ARTISTES HEM FET UN MEET AMB UN COMPANY QUE VE ELS DIVENDRES A LA NOSTRA ESCOLA.

EL COMPANY ESTAVA A LA SEVA ESCOLA “MAS PRATS” AMB MOLTS NENS I NENES. ELLS ENS HAN EXPLICAT ELS SEUS JOCS FLORALS.

NOSALTRES HEM DIT EL POEMA DE “LES BOMBOLLES” AMB L’STEP I EL GRID AMB TOBII. AL FINAL HEM FET BOMBOLLES AMB EL COMMUTADOR.

HEM ESTAT CONTENTS.

GRÀCIES NENS I NENES DE MAS PRATS

Durant el segón trimestre, les aules de Mariners i Cuiners han gaudit de les sessións de musicoteràpia amb l'Anna Losantos. 

 

Clica aquí per veure un petit resum de les sessions

Just abans d'acabar el 2n trimestre, l'aula de Firaires va fer la seva sortida anant de visita al mercat. Feu clic a la foto o enllaç per veu el vídeo explicatiu del treball realitzat i de la sortida. 

 

Clica aquí

 

El transport per les sortides de l'escola està finançat per l'AFA de l'escola. 

Aquest 21 de març, el Nou Parc Central de Mataró va acollir una nova jornada de l'Educació Física al carrer per l'alumnat de 4t de prìmària de les escoles de Mataró. Aquest curs, l'aula de Jardiners ha pogut participar-hi passant una estona del matí i aportant l'activitat de la manta de colors. 

Dimecres dia 20 de Març, tot l'alumnat i professionals de l’escola, es van reunir per fer la presentació de LA MONA d’enguany. Com què aquest curs el tema transversal és el de “LES ARTS”, s'ha fet una Mona amb les diferents disciplines representades. Durant uns quants dies abans, totes les aules van  treballar el tema de diferents maneres i s'ha vist representat a LA MONA on s'han vist imatges de:Teatre, cine, dansa, música, arts plàstiques … i a la part de dalt de LA MONA, no podien faltar les plomes i els ous de xocolata. 

Aquest segon trimestre l’aula de Pintors hem treballat el conte ”Els jardins de les emocions” (clica aquí per veure el conte) que ens ha permès aprofundir i experimentar amb quatre sentiments més habituals: CONTENT, NERVIÓS, ENFADAT i CANSAT. 

L’hem explicat en diferents formats per tal de fer arribar el conte a través de tots els sentits: amb la pantalla digital i canviant les diapositives amb el commutadors, a la sala multisensorial amb diferents elements sensorials, a la sala visual amb elements fluorescents, a l’aula en format titelles i a la sala gran en format representació com a cloenda.

Cada setmana hem treballat un color i sentiment diferent i ho hem reforçat amb cançons treballades amb l’Anna Losantos el primer trimestre. Aquestes cançons les podem escoltar a través d’un Amida que hem anat utilitzant en el dia a dia segons com ens hem sentit: ELS JARDINS DE LES EMOCIONS (clica aquí per veure l’Amida). Moltes gràcies a les famílies per la vostra col·laboració!!!

Clica la imatge per veure un resum de com hem treballat el conte

Els jardins de les emocions

El mateix grup ens narra la notícia treballant quines informacions volen explicar després de la visita que han tingut:

AVUI HA VINGUT LA ZAIRA, LA MAMA D’EN LEO.

LA ZAIRA HA PORTAT UN GAT QUE ES DIU CHANEL.

HEM MIRAT LES ORELLES, EN TENIA 2.

HEM MIRAT EL MORRO QUE TENIA BIGOTIS.

HEM MIRAT QUE TENIA 1 CUA.

HEM MIRAT QUE TENIA 4 POTES.

HEM TOCAT EL PÈL QUE ERA SUAU.

HEM VIST QUE RESPIRAVA.

LA CHANEL TENIA UNA MICA DE POR, PERÒ L’ACTIVITAT HA ANAT BÉ.

NOSALTRES HEM ESTAT CONTENTS, ENS HA AGRADAT.

CLICA AQUÍ PER VEURE EL VÍDEO DE L'ACTIVITAT!

 

ZAIRA I CHANEL: GRÀCIES!!!!!

 

El proper 15 de març és el dia mundial del son.

El grup flexible de llenguatge (alumnat d’Artistes i Bombers) han fet un petit estudi sobre el dormir a persones de l’escola.

Han fet una enquesta a professionals, alumnat, gent de pràctiques, etc.

També han fet una entrevista a la dra. Galván.

Teniu la notícia més extensa al sites de Bombers. Aquest és el link:

https://sites.google.com/view/trapelles-companyia-de-teatre/not%C3%ADcies/dia-internacional?authuser=0#h.86s6oh9uaxz3

Al final de la notícia hi trobareu la gravació de l’entrevista a la dra. Galván

Aquest petit estudi ens ha portat a treballar:

-       habilitats cognitives

-       habilitats lingüístiques i comunicatives

-       àrea matemàtica

-       components de la lectura i escriptura

I tot plegat de manera molt engrescadora, ja que el fet de fer enquestes i entrevista ha estat motivador per tot el contacte amb els adults i companys de l’escola.

Gràcies a totes per a participar de bon grat a l’enquesta i al temps que ens va dedicar la dra. Galván.

 

Seguint la temàtica transversal del curs - les arts - l'aula de bombers estan fent treball per projectes del sèptim art; el cinema.

Han conegut la seva evolució des de les primeres pel·lícules fins a les pel·lícules actuals amb efectes especials. 

Sabíeu que les primeres pel·lícules eren projeccions d'imatges animades en blanc i negre i no tenien so? Ara, contràriament, trobem que els ordinadors amb intel·ligència artificial poden aconseguir gairebé qualsevol cosa. A nosaltres ens ha semblat molt interessant!

Dos dels alumnes de l'aula s'estrenen com a directors i editors d'arxius audiovisuals amb aquesta pel·lícula anomenada "La broma". No només han gravat totes les escenes i han treballat la seva seqüenciació, sinó que han elaborat aquesta pel·lícula fent ús de la plataforma digital Canva i les seves competències artístiques i digitals.

Esperem que us agradi!

 

Clica aquí per veure-la!

 

Si vols fer una ullada al Sites de l'aula, clica aquí