Aquest curs el Grup Flexible de Llenguatge, compost per alumnat de Bombers i Artistes, han fet enquestes.
La més recent ha estat una sobre el dia Internacional de la Dansa:
TRAPELLES, COMPANYIA DE TEATRE - DIA INTERNACIONAL
També us volem fer 5 cèntims de com ho fem i amb quins objectius:
Quin procés seguim?
- Primerament plantegem el tema a l’alumnat i segons la seva resposta d’interès o no, tirem endavant o bé modifiquem el tema (és important tenir present que sigui el tema que sigui, nosaltres podem continuar treballant els mateixos objectius que tenim programats)
- Després plantegem les preguntes i les mirem a l’aula (les llegim per entendre què preguntarem)
- Anem a fer l’enquesta: internament es posen d’acord de qui comença i amb l’step ens presentem, enunciem què volem, preguntem i esperem resposta. La resposta l’anem anotant fent pals en un document que portem i anem observant què ens responen. Agraïm la col·laboració i marxem.
- Un cop ja hem acabat de fer l’enquesta, hem de fer el buidatge: rellegim cada possible resposta i comptem quants pals tenim en cada opció.
- Amb el buidatge fet, amb el suport dels plafons i/o comunicadors, entre tots anem fent una petita notícia informant dels resultats i entre tots treiem una petita conclusió.
Així doncs una pila de coses:
- Comunicació i Llenguatge:
- Torns de diàleg
- Ús de l’step
- Potenciem l’ús del llenguatge oral
- Potenciem l’ús del SAC de cada alumne
- Fem èmfasi en determinat vocabulari (segons el tema i què preguntem)
- Treballem les funcions del llenguatge
- …
- Habilitats Cognitives:
- Atenció sostinguda i dividida
- Memòria a curt i mig plaç
- Planificació
- Fer inferències i hipòtesis (què ens diran?...)
- Llenguatge matemàtic
- Conceptes com: més, menys, molts, caps,...
- Numeració: comptatge
- relació grafia - número
- a nivell quantitatiu depèn de les quantitats que surten.
- Comparació
- Planteig i resolució d’un problema
- …
- Desenvolupament personal i relacions:
- l’espera
- arribar a acords
- controlar les emocions
- com ens movem pels passadissos
- expressions socials
- …
Així doncs, fer enquestes i la posterior notícia és una manera més de treballar de forma global i cooperativa, partint d’un interès i una situació d’aprenentatge, acostant a l’alumnat a un aprenentatge significatiu, motivacional i funcional