El treball social a l'escola es concreta en:
➢ Detecció, intervenció/derivació i treball en xarxa davant situacions familiars complexes.
➢ Amb l’equip escolar: detecció d’indicadors de risc en les esferes de la higiene personal, absentisme escolar i altres associats al nucli familiar (estructura i dinàmica familiar o situacions socioeconòmiques precàries).
➢ Amb les especialistes de l’escola (fisioterapeutes, logopedes i mestra especialista en cultura digital i noves tecnologies de recolzament): posada en comú del material que necessita l'alumnat.
➢ Amb la infermera de l’escola: treball amb les famílies en les esferes de la higiene personal i controls mèdics.
➢ Amb les famílies: pla de treball encaminat a resoldre les dificultats que poden presentar, especialment les que es deriven de la discapacitat dels fills/es.
➢ Derivació i/o treball en xarxa amb serveis externs: Serveis Socials, Hospitals i ABS, CAD/EVO i Recursos especialitats d’atenció al discapacitat, entre altres.
➢ Informació, assessorament i tramitació de beques i ajuts per l'alumnat.
➢ Informacions convocatòries i requisits.
➢ Tramitació i seguiment en general.
➢ Suport addicional per a les famílies amb especials dificultats (nouvingudes, dificultats personals, de comprensió...).
➢ Recerca de solucions quan hi ha dificultats econòmiques per fer front a la part que toca pagar a les famílies.
➢ Informació i tramitació de recursos de lleure i respir.
➢ Tramitació estades al Centre de Curta Estada (Diputació de Barcelona).
➢ Gestió del Programa Personal de Suport de DINCAT (cangurs).
➢ Informacions vàries (casals d’estiu, esplais específics del Maresme i activitats vàries).
➢ Informació i tramitació procés finalització escolaritat.
➢ Tramitació procés derivació a recurs d’adult.
➢ Informació procés incapacitació.
➢ Informació PFFC i PNC.
➢ Coordinació amb recursos d’adults interns i externs a l’entitat.
➢ Col·laboració amb el Consell Comarcal del Maresme en el servei de transport escolar.
➢ Altes/baixes i incidències.
➢ Actualització dades administratives i de salut pels autobusos escolars.
➢ Suport a l’equip directiu de l’escola en tasques administratives i de gestió.
➢ Actualització dades administratives dels alumnes (Entigest i RALC).
➢ Tramitació d’ajuts i subvencions (coordinació amb administració de la Fundació).
➢ Quotes escolars específiques i seguiment (coordinació amb administració de la Fundació).
➢ Suport a l’AMPA l’Arboç en tasques administratives i de gestió.
➢ Tramitació d’ajuts i subvencions.
➢ Suport en tasques administratives.
El servei de treball social a l'E.E.E. l'Arboç rep el suport del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (COSPE) de la Generalitat de Catalunya