Clica la imatge per veure el vídeo

Ballarem sota una estrella

Aquest primer trimestre l'aula de Bombers i Artistes han treballat Llenguatge i Educació Emocional a partir del conte anomenat "Ballarem sota una estrella" de F.R. Muguruza. La temàtica del conte gira entorn a l'arribada del Coronavirus a les nostres vides. A partir d'aquesta narració hem pogut:

• Acompanyar emocionalment la situació excepcional que ens fa viure la pandèmia (primer confinament, nova normalitat, canvis, possibilitat d'un futur confinament).
  • Entendre perquè estem vivint aquesta situació.
  • Pensar com podem afrontar aquesta situació i millorar-la.
  • Pensar i treballar estratègies que es poden utilitzar en cas d'un nou confinament.
  • Treballar les pors que poden sorgir a partir de les incerteses de les situacions.
  • Posar nom a les sensacions i emocions que ens provoca aquesta sitaució.

També hem dissenyat el projecte de dur a terme un audiovisual sent els nois i noies de les aules els protagonistes de la història "Ballarem sota una estrella". Ambdues aules ho hem treballat de manera diferent segons les característiques i necessitats de cada grup:

• L'aula d'Artistes ha creat l'estrella amb la temàtica de l'arc de Sant Martí a partir de propostes que han sortit en una dinàmica de pluja d'idees i ha escollit materials de diferents textures. També han construït frases relacionades amb el guió del conte així com han donat la veu en off amb el suport de la mestra de l'aula com a guia del procés. Algunes fotos les han fet utilitzant l'eina de fer selfies amb l'Ipad i el commutador inalàmbric.
  • L'aula de Bombers s'ha encarregat de pensar i escriure el guió de l'audiovisual amb l'ajuda de l'adult com a guia del procés. Aquest treball ha implicat planificar, estrucuturar i organitzar cada una de les escenes a partir del conte que ja hem treballat. Cada escena implicava pensar en:
    • El lloc
    • Quines persones havien de sortir
    • Què havien de fer i dir.

També han col·laborat amb la presa de decisió de com faríem l'estrella que surt al conte.