Segons la Llei, tots els nens tenen dret a rebre una educació adequada a les seves capacitats i una assistència sanitària en condicions, segons el seu grau d´afectació.

La millora de la qualitat assistencial i la millora de la qualitat de vida fan que nens amb problemes de dependència total, que passaven llargues estades als hospitals, avui visquin a casa seva i vagin a l´escola, però quan es desestabilitzen de la seva malaltia, deixen a les famílies i als professionals dels Centres Educatius en estat de vulnerabilitat.

Per aquest motiu, des de fa uns anys, hi va haver la demanda per part de les Escoles d´Educació Especial, de la figura de la infermera, dins el marc escolar.

ROL DE LA INFERMERA

• Detecció i resolució de problemes de salut, relacionats amb la dependència i l´adaptació d´aquests infants dins l´àmbit escolar i familiars, realitzant, per tant, accions pròpies d´infermeria.

ACCIONS D´INFERMERIA

• Prevenció de riscos
  • Educació sanitària: als alumnes i als professionals
  • Cures