El treball social a l'escola:

L'objectiu principal és acompanyar a les famílies davant les necessitats que puguin sorgir al llarg de la vida escolar del fill/a derivades de la pluridiscapacitat d’aquest/a. S’ofereix informació, orientació i assessorament d'ajuts, subvencions i serveis directament relacionats amb la discapacitat. La coordinació en xarxa és un aspecte important quan apareixen dificultats addicionals en el mateix infant o en el nucli familiar. Aquesta coordinació es porta a terme tant amb altres professionals referents de l’escola com amb els serveis externs que intervenen. També  gestiona part de les tasques administratives escolars directament relacionades amb l’alumnat com amb el centre.

 

Funcions:

    • Nexe família – escola i suport global a les famílies.
    • Intervenció i treball en situacions familiars que ho requereixin.
    • Informació, assessorament i suport en la tramitació de beques i ajuts per l’alumnat amb discapacitat.
    • Informació i tramitació de recursos de lleure i conciliació familiar.
    • Elaboració d’informes socials i coordinació informes de l’alumnat per diferents finalitats
    • Informació, tramitació i acompanyament en el procés de finalització de l’escolaritat (a partir dels 17-18 anys)
    • Gestió i tramitació d’ajuts i subvencions per l’escola/entitat.
    • Elaboració/actualització protocols i documents de treball.
    • Treball transversal a nivell d’entitat.

El servei de treball social a l'E.E.E. l'Arboç rep el suport del Departament de Drets Socials i Inclusió (Projectes CONVO) de la Generalitat de Catalunya.


 

  • Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació: articles 1, 2,6 bis, 22,40, 58,118, 120,122 bis, 123, da 4a, DF 1a i DF 4a (autonomia); 15, 84, 120, 121, 122 bis, 132 i DF 1a (projecte educatiu); 116, 119, 126, 127, 129, 131, 132, 138, 147, DA 27a, DT 6a i DF 1a (consell escolar); 119, 121, 126, 127, 128, 129, 131, 132, 135, i DA 17a (claustre professors); i 104, 116, 122, 122 bis, 123, 126, 127, 128, 129, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, DA 12a, DT 2a, DT 6a i DF 1a (directors)
  • Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació. Articles del 91 al 95 (PEC); 14.1 (PLC); 22.2d (alumnes); 25.1 i 23.3 (famílies); 28.3, 29.1a i 29.1.a (exercici funció docent); 30.1 (convivència); 53.2 (currículum); 56.6 (educació infantil); 77.2 (criteris pedagògics); 86.3h (serveis educatius); 97.4 (autonomia pedagògica); 98.2 (autonomia organitzativa); 104.5 (exercici de la funció docent); 108.1 i 3 (professionals d'atenció educativa i personal d'administració i serveis); 110.1 (formació permenent);114.2.b, 114.3 i 5 (llocs de treball plantilles); 115.1 i 2 (llocs de treball d'especial responsabilitat); 144.1 i 2 (PdD); 150.2.a i f (directors de centres privats concertats); DA 11a.1.a i 2.a (professionals atenció educativa)
  • Decret 102/2010, de 3 agost, d'autonomia dels centres educatius.
  • Decret 181/2008, 9 de setembre, pel que s'estableix l'ordencaió dels ensenyaments dee segon cicle d'educació infantil.
  • Decret 119/2015, 23 de juny, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària.
  • Decret 187/2015,  25 d'agost, d'ordenació dels ensenyamnets de l'educació secundària obligatòria.
  • Decret 150/2017, 17 d'octubre, de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu inclusiu.
  • Decret 299/1997, 25 de novembre, sobre l'atenció educativa a l'alumnat amb necessitats educatives especials.
  • Ordre ENS/164/2016, 14 de juny, determinen el procediment i requisits formals del procés d'avaluació en l'educació primària.
  • Ordre EDU/484/2009, 2 de novembre, determinen el procediment i requisits formals del procés d'avaluació del segon cicle d'educació infantil.
  • Ordre ENS/193/2002, 5 de juny, per la qual es regula la formació pràctica a centres de treball i els convenis de col·laboració amb empreses i entitats.

El projecte lingüístic és el document que recull els aspectes relatius a l'ensenyament i a l'ús de les llengües en el centre educatiu.

En aquest document queden definits el tractament de la llengua catalana i castellana i, si escau, d'altres llengües o sistemes de comunicació i d'aprenentatge, pel procés d'ensenyament i aprenentatge com els criteris generals a la realitat sociolingüística del centre.

Aquest projecte lingüístic forma part del projecte educatiu de centre. 

En el cas del nostre centre, el PLC va acompanyat del projecte de Llengutage i comunicació augmentativa i alternativa específic de l'escola. 

 

Clica aquí per obrir-lo en PDF

 

Aquest projecte està en actual procés de revisió! (juny 2022)