Al llarg de la setmana del 17 al 21 d’abril, des de l’escola hem volgut treballar la festivitat de Sant Jordi.

Les aules han realitzat diverses activitats relacionades amb la diada, com ara explicar i representar la llegenda, manualitats per fer la rosa o el punt de llibre.

En un dels racons de l’escola, es va crear l'espai temàtic de Sant Jordi amb diferents propostes obertes a tot l’alumnat on hi havia:

  • Un photocall amb els principals persontages de la llegenda.
  • Disfresses dels diferents personatges de la llegenda.
  • Contes per poder mirar i explicar.

Tot amb l'objectiu de poder gaudir tot treballant la temàtica d’aquesta festivitat catalana.

 

Us deixem un video perquè pogueu veure que bé ens ho vam passar.

Aquest final de trimestre hem celebrat la Setmana temàtica d'aquest curs. Seguint amb el tema de "Les cultures del món" hem dut a terme diferents tallers on hem pogut compartir amb altres aules i en espais diferents dels habituals, tot realitzant instruments i màscares d'arreu del món amb materials reciclats. Per la presentació de la setmana hem tingut la col·laboració musical de l'Anna Losantos, i per fer la cloenda han participat els alumnes del Cicle Formatiu d'esports de l'Institut Freta de Mataró, on ens han representat músiques de d'arreu del món.

Tot plegat ens ha permès viure una setmana diferent, compartint noves experiències i aprenent més coses d'arreu del món.

 

Clica la imatge per veure el vídeo

cartell Setmana temàtica 23

Les aules de Bombers i Artistes han participat de la V edició de l'Educació Física al carrer que ha tingut lloc aquest dijous 30 de març a l'espai del nou parc central de Mataró. 

Mes de 1500 nens i nenes de 30 escoles de la ciutat han participat en aquesta edició gaudint d'un matí ple d'activitats entorn a l'educació física acabant tots junts ballant zumba.

 

Aquest segon trimestre els Inventors han treballat el tema dels oficis i s’han centrat en el d'infermera. Han concretat què fa la infermera a l’escola i sobretot a la seva aula.

S'han anat responent a preguntes com:

        Què fa?

        On treballa?

        Quines tasques fa a l’escola?

        Quins estris fa servir?

Les respostes a aquestes preguntes els ha connectat amb les seves necessitats i vivències. N’hi ha que ha recordat que a l’hospital els havien posat oxigen, d’altres que fan servir el cough assist, d’altres que quan cal fan nebulitzacions, etc.

S'ha creat un plafó monogràfic del tema que s'ha anat fent servir a mesura que la infermera i l'auxiliar d'infermeria han entrat a l’aula a fer les explicacions pertinents.

S'ha anat fent un mural, s'ha fet comprensions, s'ha jugat a fer d’infermers amb nines, s'ha fet la maleta de l’Eli (la infermera) i s'ha mirat vídeos resum de tot el tema, que s'han penjat a un Amida.

 

AMIDA LA INFERMERA

 

Ha estat una experiència molt enriquidora de treball conjunt amb infermeria.

A nivell d’autoestima, ha estat important ja que cada un d’ells ha tingut el seu moment de mostrar coses als altres: com es fa la cura dels ulls, com es fa un cough assist, com es fa una glicèmia,... també han pogut veure de ben a la vora i tocar estris, per exemple han pogut escoltar el cor de l’Eli amb el fonendoscopi.

Agraïm molt la tasca de l’Eli i l’Elena (la infermera i l'auxiliar), tant en el dia a dia com en l’acompanyament que ens han fet en aquest aprenentatge.

Us deixem un vídeo d’un parell de sessions:

 

ELS INVENTORS TREBALLEN LA INFERMERA

El passat 1 de març l’alumnat de l’aula de 3r B de l’escola Joan Sanpera i l’aula dels Inventors de l’Escola d’EE l’Arboç vam fer un meet per conèixer-nos una mica millor i compartir aprenentatges. 

L’alumnat de 3r B van poder preguntar alguns dubtes als companys i companyes de l’Arboç. L'aula d'invenors va estar contenta de poder explicar que a l’escola tenim una infermera i que estaven aprenent moltes coses relacionades amb salut. La infermera, que també estava present, va poder explicar alguna de les tasques que fa a l’escola. 

L’alumnat del Sanpera van explicar quins animals es poden trobar en els diferents ecosistemes. S’ho van preparar molt bé escollint les imatges més adequades per mostrar cada hàbitat i ensenyant símbols widgit de cada un dels animals. Per tal que els companys i companyes de l’Arboç tinguessin temps de buscar els pictos en els seus plafons, els nens i nenes de 3r B van anar explicant-ho a poc a poc i amb molta claredat. 

En Leo, que els divendres és alumne del CEIP Joan Sanpera de les Franqueses del Vallès, va estar molt i molt content d’aplegar a tots els seus companys i companyes de les 2 escoles en una activitat conjunta a través de videconferència. 

Grans i petits estem molt contents i contentes d’aquesta experiència. Anteriorment, ja havíem pogut fer altres trobades via meets, però aquesta vegada ha estat molt especial i enriquidora. 

 

 

Clica aquí per veure un recull de l'activitat