L'aula de Pintors i l'aula d'exploradors hem treballat a partir de l'experimentació amb els sentits la xocolata i altres ingredients atès que s'acosta el dia de la Mona.

La primera activitat que hem fet és "Pintar amb xocolata una mona de paper". Hem barrejat pols de xocolata amb aigua calenta fins aconseguir xocolata desfeta. Hem mirat, hem olorat, hem tastat i hem tocat la xocolata desfeta i després hem pintat (alguns amb les mans i d'altres amb pinzell) una mona impresa en un paper. Després hem jugat amb les plomes de colors: les hem mirat, les hem tocat i ens hem fet pessigolles.

La segona activitat ha consistit en fer "Bombons de pasqua" a partir de la barreja de tres ingredients: galetes, formatge crema i xocolata blanca. Hem experimentat amb la barreja d'aquests ingredients: Hem mirat, olorat, tastat i tocat. S'ha fet també, un treball de contrasts: fred (presa de xocolata) - calent (xocolata desfeta), dur (galeta)-tou (formatge crema)

Els Pintors han fet un treball de psicomotricitat fina a l'hora de donar forma de petites boletes en els bombons. 

Els bombons han quedat boníssims!!!

Clica la imatge si vols veure com ho vam fer!

Bombons de pasua expl. i pintors

Els Reporters i els Jardiners, durant aquest segon trimestre, aprofitant que estem a l’hivern i que fa fred hem volgut treballar-ho de manera experimental.

La idea i concepte que fa fred l’hem verbalitzat en les situacions quotidianes que ens trobem: arribada a l’aula (“aquí no fa fred”, ens treiem la jaqueta), fem la tasca del temps i sortim a fora (“al pati fa fred”), sortida de l’aula (“abriguem-nos que al carrer fa fred”).

Després hem realitzat propostes d’experimentació a través dels sentits per tal de treballar els conceptes: fred ←→ calent / gel / aigua

 

Les propostes han estat:

  • Fem gel:
    • La proposta és preparar uns motlles amb elements variats, de textures, colors i formes diferents, alguns que caiguin quan fan soroll i en podem afegir de naturals que ens aporten informació olfactiva i gustativa com la taronja. I en aquests motlles els nens hi posen aigua amb la regadora adaptada amb l’ajut del commutador
  • Desfem gel:
    • S’agafa el gel fet la sessió anterior i es penja a una alçada que els nens puguin veure bé. Prèviament haurem mirat, tocat, olorat, tastat (si s’escau) el gel. Introduint el concepte gel i fred (acompanyat de símbol, signe, paraula oral). Aleshores passem a notar l’escalfor de l’assecador, l’accionem amb el commutador, introduint el concepte contrari: calent (acompanyat de símbol, signe i paraula oral). I què passa quan contraposem aquests conceptes? L’escalfor desfà el gel. Observem la màgia de veure el gel desfer-se i com els objectes que hi teníem cauen i fan soroll
  • Fem gel per pintar:
    • En motlles petits hi posem aigua i hi afegim pintura (vermell, verd, groc verd) i associem una olor a cada color (vermell - essència de maduixa, groc - essència de llimona, verd - infusió de menta, blau - infusió d’eucaliptus). Afegim purpurina dels mateixos colors. Experimentem amb olors, colors i un parell de gustos. Posem pals de polo.
  • Pintem amb gel
    • S’agafen els petits motlles del congelador i toquem el gel, el fred que se’n desprèn i podem pintar. És màgic veure com el gel es fa desfent i va deixant el rastre de color de la pintura.
  • Treball a la sala PDI
    • La Sala de la PDI, tenia propostes per treballar els esquimals i així hem pogut treballar el fred, el gel, en contraposició de l’escalfor - calent. També hem pogut treballar el vent i la vibració, com si anéssim amb trineu. Tot això acompanyat d’AMides que tenien músiques d’hivern i de fred.
    • Hem anat un parell d’ocasions a la sala i en cada ocasió hem pogut uns treballs sobre els altres: tocar gel, tocar roba de pèl que escalfa, fer aire amb el ventilador accionat amb el commutador i veure i escoltar vídeos a la pantalla de la PDI
  • Gelat / Infusió
    • Hem tastat gelat de suc de préssec en contraposició amb infusió d’eucaliptus i menta. Calent ←→ Fred
  • Fem neu: escuma d’afeitar + bicarbonat
    • Hem experimentat primer amb l’escuma d’afeitar que és suau, blanca i freda i com es modificava la textura en afegir el bicarbonat

 

D’algunes propostes n’hem fet fotografies o minivídeos, que ens han permès muntatges que a l’aula podem veure amb l’AMida i que tenim ganes de compartir amb vosaltres.

 

Clica per veure l'Amida dels Jardiners          Clica per veure l'Amida dels Reporters

amida hivern jardiners          amida hivern reporters

Durant la setmana d’en Carnestoltes el grup de matemàtiques de l’aula de bombers ha convidat als seus amics per compartir les activitats en presència del REI CARNESTOLTES.

Clica la imatge per veure el vídeo

bar la palmera Carnestoltes

Aquest segon trimestre el Grup Flexible de Curtmetratge: Max, Aleix, Martí i Diego han decidit portar a terme uns capítols de Master Chef de l'Arboç parodiant el programa original Master Chef Junior.

Després d'una pluja d'idees han escollit la història i els personatges que representaran de manera individual. Tots junts han elaborat un guió i s'han posat a treballar.

Aquesta activitat està dividida en diferents capítols:

 

Clica la imatge per veure la primera part                   Clica la imatge per veure la segona part    

targeta master chef                            master chef 2                        

 Clica la imatge per veure la final del concurs!!

Master Chef 3

No us perdeu els vídeos on podreu veure tota la feinada que han fet durant el trimestre!! Enhorabona a tots els concursants!

A l'aula d'Exploradors hem començat a treballar l'hivern a partir de l'experimentació elaborant un mural sensorial.

Aquest mural està composat per diferents elements que ens han permès experimentar amb diverses propietats dels materials emprats. Així doncs hem pogut fer un treball de contrastos com ara: tou-dur, rugós-llis. Hem MIRAT, ESCOLTAT i TOCAT.

Clica la imatge per veure'n el vídeo

mural hivern Exploradors