aules

Totes les aules han preparat les seves Nadales per felicitar les Festes a tots els companys de l'escola.

Si les voleu veure, cliqueu sobre cada una de les imatges:

 

bombers i artistes    cuiners i mariners 

               firaires i inventors           músics i exploradors 

   pintors i esportistes      reporters i jardiners

Les aules de Bombers i Artistes han passat un matí ben divertit amb companys d'altres departamants de la Fundació. Els hi hem ensenyat com jugar a Boccia, hem fet jocs, manualitats i hem ballat tots junts el "Jo sóc com tu". Tot això dedicat a la Marató de TV3 d'enguany. Vols veure-ho en imatges?

 

Clica la imatge per veure el vídeo

P1000826

Aquest curs a l’aula dels Exploradors ens hem centrat en alguns fruits de la tardor per a poder treballar aquesta estació de l’any.

Hem treballat el caqui, la magrana, el moniato i la carbassa; com ja sabeu el nostre treball parteix dels sentits i ho fem de manera molt sistemàtica i tant organitzada com podem: mirem amb els ulls, olorem amb el nas, tastem amb la boca, escoltem amb les orelles i toquem amb les mans.

Gaudim d’aquest treball sensorial tot treballant l’atenció, la percepció de l’objecte i les seves característiques i la memòria.

Pel què fa al caqui ha estat molt interessant poder-los aixafar de manera autònoma, se’ns ha presentat una textura molt especial ja que és llefiscosa i s’enganxa. No és una textura ni un gust o olor a què estiguem massa avessats.

La magrana ja l’havíem treballat però hem gaudit molt del fet de fer-ne suc, exprémer amb l’expremedor ajudant-nos de les 2 mans i notant la vibració ha estat molt agradable per tots. Hem de repetir el treball amb l’expremedor!

El moniato també ens ha agardat repetir-lo, hem pogut veure els contrastos del fred – calent, el tou – dur i sempre és un plaer poder-lo aixafar amb la mà.

Enguany en Gerard ens ha dut una fantàstica carbassa! Era complicat abarcar-la amb les 2 mans, més aviat hem necessitat dels 2 braços! També hem hagut de fer molta força per tallar-la, la duresa de la carbassa ens ha oposat molta resistència. La seva textura també ens ha resutlat estranya, dura en algunes zones, llefiscosa en d’altres i amb uns fils que s’enganxaven a les mans. Després la descoberta de les seves llavors, les pipes de carbassa, que hem anat treient i posat en plats i bols. Les pipes les hem deixat assecar unes quantes setmanes i després les hem enganxat a un dibuix d’una carbassa.

Cal dir que durant aquests 2 mesos hem escoltat i visionat vídeos de temàtica de la tardor per ajudar-nos a situar en aquest període de l’any.

De les diferents activitats fetes n’han sortit 4 vídeos que podeu visionar en els enllaços (clicant a sobre les imatges) següents, però que també estan en el programa Amida, així els nois poden veure’ls de manera més autònoma. I potenciem la memòria més a llarg termini.

El caqui                  El moniato             

 

   La magrana                                  La carbassa

El grup flexible de llenguatge de CURTMETRATGES d'aquest trimestre ens presenten el seu curtmetratge "PLUJA D'AMISTAT".

Han pensat quins personatges, la història i tots els elements necessaris per poder fer el crutmetratge.

vídeo pluja damistat

Si el vols veure clica la imatge!

EQUIP DE TUTORES 

 

Vetllen per al desenvolupament personal i global de l’alumne (cognitiu, psicomotriu, emocional i social) i per l’assoliment progressiu de les capacitats.

Elaboren les programacions, les posen a la pràctica i avaluen el camí seguit per l’alumne/a.

Exerceixen  la tutoria d'un grup d'alumnes, treballant i col·laborant amb les famílies.

Treballen en equip  amb els diferents especialistes del centre per assegurar una atenció educativa coordinada i integral.

Realitzen un seguiment de l'escolarització compartida dels alumnes amb els centres ordinaris que correspongui.

Promouen, organitzen i participen en les activitats extraordinàries, dins i/o fora del recinte educatiu.

Fan la recerca, experimentació i millora contínua dels processos d’ensenyament corresponent.

Es formen regularment per millorar la tasca educativa.

Coordinen  les activitats docents, de gestió i de direcció que li siguin encomanades.