Els Reporters i els Jardiners, durant aquest segon trimestre, aprofitant que estem a l’hivern i que fa fred hem volgut treballar-ho de manera experimental.

La idea i concepte que fa fred l’hem verbalitzat en les situacions quotidianes que ens trobem: arribada a l’aula (“aquí no fa fred”, ens treiem la jaqueta), fem la tasca del temps i sortim a fora (“al pati fa fred”), sortida de l’aula (“abriguem-nos que al carrer fa fred”).

Després hem realitzat propostes d’experimentació a través dels sentits per tal de treballar els conceptes: fred ←→ calent / gel / aigua

 

Les propostes han estat:

  • Fem gel:
    • La proposta és preparar uns motlles amb elements variats, de textures, colors i formes diferents, alguns que caiguin quan fan soroll i en podem afegir de naturals que ens aporten informació olfactiva i gustativa com la taronja. I en aquests motlles els nens hi posen aigua amb la regadora adaptada amb l’ajut del commutador
  • Desfem gel:
    • S’agafa el gel fet la sessió anterior i es penja a una alçada que els nens puguin veure bé. Prèviament haurem mirat, tocat, olorat, tastat (si s’escau) el gel. Introduint el concepte gel i fred (acompanyat de símbol, signe, paraula oral). Aleshores passem a notar l’escalfor de l’assecador, l’accionem amb el commutador, introduint el concepte contrari: calent (acompanyat de símbol, signe i paraula oral). I què passa quan contraposem aquests conceptes? L’escalfor desfà el gel. Observem la màgia de veure el gel desfer-se i com els objectes que hi teníem cauen i fan soroll
  • Fem gel per pintar:
    • En motlles petits hi posem aigua i hi afegim pintura (vermell, verd, groc verd) i associem una olor a cada color (vermell - essència de maduixa, groc - essència de llimona, verd - infusió de menta, blau - infusió d’eucaliptus). Afegim purpurina dels mateixos colors. Experimentem amb olors, colors i un parell de gustos. Posem pals de polo.
  • Pintem amb gel
    • S’agafen els petits motlles del congelador i toquem el gel, el fred que se’n desprèn i podem pintar. És màgic veure com el gel es fa desfent i va deixant el rastre de color de la pintura.
  • Treball a la sala PDI
    • La Sala de la PDI, tenia propostes per treballar els esquimals i així hem pogut treballar el fred, el gel, en contraposició de l’escalfor - calent. També hem pogut treballar el vent i la vibració, com si anéssim amb trineu. Tot això acompanyat d’AMides que tenien músiques d’hivern i de fred.
    • Hem anat un parell d’ocasions a la sala i en cada ocasió hem pogut uns treballs sobre els altres: tocar gel, tocar roba de pèl que escalfa, fer aire amb el ventilador accionat amb el commutador i veure i escoltar vídeos a la pantalla de la PDI
  • Gelat / Infusió
    • Hem tastat gelat de suc de préssec en contraposició amb infusió d’eucaliptus i menta. Calent ←→ Fred
  • Fem neu: escuma d’afeitar + bicarbonat
    • Hem experimentat primer amb l’escuma d’afeitar que és suau, blanca i freda i com es modificava la textura en afegir el bicarbonat

 

D’algunes propostes n’hem fet fotografies o minivídeos, que ens han permès muntatges que a l’aula podem veure amb l’AMida i que tenim ganes de compartir amb vosaltres.

 

Clica per veure l'Amida dels Jardiners          Clica per veure l'Amida dels Reporters

amida hivern jardiners          amida hivern reporters